kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

روایت سردار سلامی از جنگ نفتکش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست رئیس‌جمهور با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) روایتی از جنگ نفتکش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی ارائه کرد.
 
 
 
سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست رئیس‌جمهور با فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: آقای رئیس‌جمهور بنده در ادامه فرمایشات شما که درباره تحریم فرمودید، باید بگویم که ما تقریباً ۵ تا ۶ سال خیلی سخت را پشت سر گذاشتیم، از یک ‌طرف تحریم‌ها و مشکلات کرونا بود و از طرفی ترامپ بود که او دست‌کمی از کرونا نداشت.
وی افزود: در دریای سرخ و مدیترانه‌ ۱۴ کشتی از ما زدند که نفت صادر نشود، ما اوایل متوجه نبودیم که چه کسی این کشتی‌ها را می‌زند اما بالاخره متوجه شدیم که رژیم صهیونیستی است به‌گونه‌ای که مرموزانه و مبهم این کار را انجام می‌دادند.
به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه گفت: در شمال اقیانوس هند و در جاهای مختلف ۱۲ کشتی از رژیم صهیونیستی زده شد و وقتی کشتی پنجم را زدیم، دست آنها بالا رفت و گفتند که نبرد کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم.
سرلشکر سلامی بیان کرد: انگلیسی‌ها نفتکش ما را در جبل‌الطارق گرفتند و وقتی ما کشتی «استینا امپرا» را گرفتیم و مبادله کردیم آنها تسلیم شدند. دو کشتی ما را در یونان گرفتند و ما دو کشتی از آنها گرفتیم و آنها تسلیم شدند.
وی ادامه داد: ما توانستیم هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آنها را ساقط کنیم، ما در بحران شدیدی بودیم یعنی سردار سلیمانی را زده بودند، هواپیمای اوکراینی سقوط کرده بود، کرونا غالب شده بود و تحریم اقتصادی را در حداکثر درجه اعمال می‌کردند و تلاش می‌کردند که ما را در انزوای سیاسی قرار دهند.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بایستی که در جهات مختلف این تهدید، عملیات بازدارنده و سد ممانعت ایجاد می‌کرد و اولین کاری که ایجاد کردیم آن بود که در نبردهای دریایی، خطوط کشتیرانی خود را کاملاً امن کردیم.
سرلشکر سلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها آمدند با یک ناو جنگی، کشتی ما را سرقت کنند و بچه‌های ما درست چسبیده به آنها بودند و لذا هرچه آمریکایی‌ها فشار آوردند که کشتی را سرقت کنند نیروهای ما اجازه ندادند و در آخر هم آنها سرافکنده برگشتند.
وی خاطرنشان کرد: وقتی این اتفاقات رخ داد تحریم به لحاظ اجرا شکسته شد ولی این پایان ماجرا نبود ما باید مردم را در کرونا مدیریت می‌کردیم لذا ساخت واکسن را آغاز و طرح شهید سلیمانی را پیاده‌سازی کردیم و تمامی ظرفیت‌های سپاه را در اختیار کرونا قرار دادیم.
فرمانده کل سپاه تأکید کرد: از آن طرف نیز قرارگاه سازندگی و بسیج سازندگی هم می‌بایست اجازه نمی‌دادند هیچ بیمار و خانواده‌ای که دارای فقر معیشتی شده آسیب ببیند و لذا نهضت کمک‌های مؤمنانه را طراحی کردیم و در این سال‌ها کارهای بسیار عجیبی در محرومیت‌زدایی صورت گرفت.
سرلشکر سلامی بیان کرد: هیچ یک از این ۳۸۰ طرح عظیم ملی که امروز در دست اجرا است، چرخ‌هایش حتی کُند هم نشد یعنی حتی اجازه ندادیم که تحریم بر سازندگی کشور مؤثر باشد.
وی تأکید کرد: در خارج از مرزها هم پدیده تکفیر را مهار می‌کردیم زیرا اگر به هر شکل این تروریسم امتداد پیدا می‌کرد، نقطه مرکزی آن کشور ما بود لذا به اذن الهی و تحت هدایت رهبر انقلاب موفق شدیم که تمام مسیرهایی که دشمن به روی ما باز کرده را ببندیم.
فرمانده کل سپاه گفت: اکنون امن‌ترین خطوط کشتیرانی در تمام دریاها متعلق به کشتی است که پرچم ایران در آن برافراشته شده است.
سرلشکر سلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها آمدند دو کشتی از ما را که به سمت ونزوئلا می‌رفت سرقت کنند، بنده به‌اتفاق سردار تنگسیری به آنجا رفتیم و مقابل چشم آنها عملیات توقیف و تصرف نفتکش آمریکایی را شبیه‌سازی کردیم و پشت بی‌سیم‌ها هم اعلام کردیم و وقتی متوجه شدند، کشتی‌ها با امنیت کامل عبور کردند.
وی خطاب به دولت جدید گفت: ما ظرفیت بالایی داریم هم در تأمین امنیت کشور در مقابل اقدامات تجاوزکارانه هر دشمنی و هم در کمک به دولت در شکستن تحریم‌های اقتصادی. نه فقط در شکست ‌نخوردن از دشمن بلکه در شکست ‌دادن دشمن به دولت کمک می‌کنیم.
وی ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات سپاه و بسیج برای پیشبرد اهداف دولت در خدمت است.
فرمانده کل سپاه گفت: به هیچ‌ چیزی جز موفقیت دولت چهاردهم فکر نمی‌کنیم؛ نسبت ما به این دولت و هر دولتی مستقل از هر نوع گرایشی است. اساس ما
بر اساس صداقت، خوش‌عهدی و حمایت است و تا آخر ادامه پیدا خواهد کرد.