kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
عبور از سد بوسنی در بازی فینال 

هشتمین قهرمانی والیبال نشسته ایران در بازی‌های پارالمپیک رضایی: عدد 8 را به نیت امام رضا‌(ع) نشان دادیم

تیم ملی والیبال نشسته ایران با برتری برابر بوسنی در دیدار فینال بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برای هشتمین بار قهرمان این بازی‌ها شد.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
دیدار فینال تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی در بازی‌های پارالمپیک پاریس شامگاه جمعه (۱۶ شهریور) در سالن نورث آرنا پاریس برگزار شد. در این دیدار ملی‌پوشان ایران با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست دادند و برای هشتمین‌ بار عنوان قهرمانی بازی‌های پارالمپیک را به خود اختصاص دادند. نتیجه کامل دیدار تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی به این شرح است:
ایران ۳- بوسنی یک
(۲۰- ۲۵)، (۳۰ -۲۸)، (۲۵ -۱۶)، (۲۵ -۱۴)
ملی‌پوشان والیبال نشسته ایران در حالی موفق به شکست بوسنی شدند که آخرین‌بار دو سال پیش در فینال مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بوسنی برابر این تیم صف‌آرایی کرده و موفق به کسب پیروزی شده بودند. تیم ملی کشورمان اما در دیدار جمعه شب پیروزی سختی را برابر این تیم به دست آورد. ملی‌پوشان ایران در آغاز گیم اول از بوسنی پیش بودند اما در نهایت نتیجه را واگذار کردند، آنها در گیم دوم‌ صاحب برتری شدند اما در یک رقابت سخت و سنگین که بارها به تساوی رسید. با این حال در گیم سوم و چهارم شرایط کاملا به سود شاگردان ‌هادی رضایی بود طوری که به راحتی نتیجه این دو گیم را از آن خود کردند. در پایان این دیدار، چهار بازیکن ایرانی در میان بهترین‌های دیدار فینال قرار گرفتند. بر این اساس داود علیپوریان به عنوان بهترین پاسور، مرتضی مهرزاد بهترین اسپکر و میثم علیپور بهترین زننده سرویس معرفی شدند. همچنین میثم علیپور به عنوان ارزشمندترین بازیکن این دیدار اعلام شد.
تیم ملی والیبال نشسته ایران پیش از دیدار فینال مقابل تیم‌های اوکراین، برزیل، آلمان (مرحله مقدماتی) و مصر (نیمه نهائی) صاحب برتری شده بود. حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس دهمین حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها بود و قهرمانی به دست آمده نیز هشتمین قهرمانی این تیم به حساب می‌آید. عملکرد والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف بازی‌های پارالمپیک به این شرح است:
پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول: مدال طلا
پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلونا: مدال طلا
پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن: مدال نقره
پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن: مدال نقره
پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو: مدال طلا
پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس: مدال طلا
رضایی: خوشحالیم که باعث شادی مردم شدیم
هادی رضایی پس از پایان فینال مسابقات والیبال نشسته بازی‌های پارالمپیک‌ که با برتری سه بر یک تیم ملی ایران مقابل بوسنی و کسب هشتمین عنوان قهرمانی پارالمپیک همراه بود، گفت: همه فکر می‌کردند که بازی راحتی است درحالی‌که اصلا این‌طور نیست. چهار سال همه کار می‌کنند تا در قله ورزش قرار بگیرند، بوسنی هم چهار سال زحمت کشیده بود.
سرمربی تیم‌ملی والیبال نشسته با بیان اینکه دیدار فینال مانند شطرنج بود، تصریح کرد: در گیم اول ما دچار لغزش شدیم و بازیکنان بوسنی سوار کار شدند اما از یک جایی به بعد، این ما بودیم که سوار کار شدیم چون حریف دچار لغزش شد. رضایی در مورد گیم دوم‌ دیدار فینال که با برتری سخت و نفسگیر تیم ملی ایران به پایان رسید، خاطرنشان کرد: ورزش همین است و به همین دلیل می‌گوییم ورزش ضمانتی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته مبارک مردم باشد، گفت: خوشحالیم که باعث شادی مردم شدیم اما همه دیدند هیجان ورزش‌های تیمی متفاوت از انفرادی است. هیجانی که در سالن والیبال بود، بی‌نظیر بود. رضایی در پایان با بیان اینکه مُردم تا بردیم، به اقدامی که بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته در نشان دادن عدد ۸ انجام دادند، اشاره کرد و گفت: عدد ۸ نشان‌دهنده هشتمین قهرمانی بود و البته ارادتی که ملی‌پوشان به امام رضا‌(ع) دارند.
صحبت‌های ملی‌پوشان والیبال نشسته بعد از قهرمانی
میثم علیپور ملی‌پوش ارزنده کشورمان هم پس از قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خدا را شکر که این بازی واقعاً سخت پیروز شدیم. هرگز انتظارش را نداشتیم که بازی این‌قدر سخت شود، اما از گیم دوم به بعد عملکرد بسیار خوبی داشتیم و در نهایت قهرمان شدیم و واقعا غافلگیر نشدیم. وی عنوان کرد: این برد و قهرمانی را به مردم ایران تقدیم می‌کنیم و ان‌شاءلله که لبشان همیشه خندان باشد.
حسین گلستانی هم پس از قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک پاریس اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که آبرویمان را حفظ کردیم و این مدال طلا را به مردم ایران و خانواده خود تقدیم می‌کنیم. بازی فوق‌العاده سنگینی بود. هرگز توقع چنین عملکردی را از بوسنی نداشتیم، چون در مسابقات جهانی تجربه رویارویی با این حریف را داشتیم و آنها پیشرفت زیادی کرده بودند. خوشحالم که خدا به تیم ما نگاه کرد و بچه‌ها مزد تلاش‌های خود گرفتند.