kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

اخبار پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس

 
 
تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های پارالمپیک
 به 20 رسید
تعداد مدال کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس به
20 مدال رسید.
نهمین روز بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در شرایطی به پایان رسید که تعداد مدال‌های کاروان ورزشی کشورمان در این بازی‌ها به عدد 20 رسید. از ساعت 21 دیشب و در والیبال نشسته تیم‌های ایران و بوسنی برگزار‌کننده فینال این رقابت‌ها بودند تا بیستمین مدال کاروان فرزندان ایران در پاریس به‌دست آید. 
دیروز و در رقابت‌های قایقرانی کایاک 200 متر کلاس KL1 سعید حسین‌پور با قرار گرفتن در رتبه سوم به مرحله نیمه نهائی راه یافت. در کایاک 200 متر کلاس KL3 شهلا بهروزی راد با قرار گرفتن در رتبه پنجم، شهلا بهروزی راد به مرحله نیمه نهائی صعود کرد. در دوومیدانی ماده دوی 200 متر کلاس T12‌ هاجر صفرزاده با کسب رتبه اول به مرحله نیمه نهائی راه یافت. صفرزاده دیشب در مرحله نیمه نهائی به مصاف حریفان خود رفت. در پرتاب نیزه مردان کلاس F54 عرفان بندری با رکورد 29:12 متر از رسیدن به مدال بازماند. شب گذشته در پرتاب وزنه مردان کلاس F57 هم یاسین خسروی در فینال مسابقات به مصاف حریفان خود رفت. همچنین در وزنه‌برداری 80- کیلوگرم هم روح‌الله رستمی به مصاف حریفان خود رفت.
اسامی مدال‌آوران ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس (به غیر از مدال تیم ملی والیبال نشسته) به این شرح است:
مدال طلا: ساره جوانمردی در پاراتیراندازی، امیرحسین علیپور و سعید افروز در پارادوومیدانی
مدال نقره: فاطمه همتی در پاراتیروکمان، علیرضا بخت و زهرا رحیمی در پاراتکواندو، ظفر ذاکر و حسن باجولوند در پارادوومیدانی، تیم میکس کامپوند (با ترکیب فاطمه همتی و‌ هادی نوری)، مهدی اولاد،‌ هاجر صفرزاده و علی پیروج در پارادوومیدانی و سید میثم بنی‌طبا در پاراجودو 
مدال برنز: حامد حق‌شناس در پاراتکواندو،‌ پرستو حبیبی در پرتاب کلاب دوومیدانی، علیرضا مختاری و علی اصغر جوانمردی در پارادوومیدانی، محمدرضا عرب‌عامری در پاراتیروکمان و محسن بختیار در پاراوزنه‌برداری.