kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۹۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
خطیب نماز جمعه تهران:

موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های رهبری است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است.
 
 
 
 
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: شما تهرانی‌ها ۱۷ شهریور را دیدید و چه‌ها کرد جلاد طاغوت، من مشاهدات یک خبرنگار خارجی را برای شما نوشتم که بخوانم به ‌خصوص برای کسانی که ۱۷ شهریور را شهریور طاغوت را ندیدند؛ آنگاه آتش مسلسل‌ها را گشودند بی‌خبر و بی‌امان، از هر سو از زمین از هوا، همه راه‌های فرعی را با‌ تانک و زره‌پوش مسدود کردند تا کسی را توان‌گریختن نباشد. هدف نه پراکندن مردم و نه مرعوب ساختن بود بلکه همه گلوله‌ها به ‌قصد کشتن شلیک شد.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه خداوند آه مظلومان را می‌شنود و در کمین ستمگران است، خاطرنشان کرد: روزهایی که در پیش است،‌ ۲ نمونه عینی غصه را به یادمان می‌آورد. تهرانی‌ها ۱۷ شهریور را دیدید. مردم دیدند که جلاد طاغوت چه‌ که با مردم کرد. رژیم سفاک آنچه از دستش برمی‌آمد را انجام داد، اما دیدید که در ۲۲ بهمن گور این رژیم کنده شد.
آیت‌الله خاتمی گفت: جنایتکاران و خونریزان از بین رفتند اما غربی‌ها به آنها مدال صلح می‌دهند، آن هم به کسانی که تبارشان تبار خونریزی و جنایت است اما سنت خدا همین بوده و همین خواهد بود. در کربلا هم همین شد، یزیدی نماند، مَروانیان نماندند، بنی‌عباس هم جنایت کرد و نماند، آنچه مهم است این است که این سنت را باور داشته باشیم.
وی تصریح کرد: دوشنبه ۱۹ شهریور سالروز وفات آیت‌الله سید محمود طالقانی اولین امام‌جمعه تهران پس از انقلاب در سال ۱۳۵8 است مرحوم خدمات زیادی کرد؛ تا آخر عمر شیفته و بی‌قرار امام بود. رهبری قاطع امام خمینی را پذیرفته بود. می‌گفت از زمان طلبگی با امام آشنا هستم و سابقه نیکوی امام را به‌خوبی می‌دانم.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مرحوم طالقانی مخالفت با امام خمینی(ره) را مخالفت با اسلام می‌دانست، گفت: مرحوم طالقانی راز موفقیت رهبری امام خمینی را اجتهاد به روز در صحنه می‌دانست و پیوند ایشان را با مردم می‌ستود.
آیت‌الله خاتمی به دیدگاه امام خمینی(ره) درباره آیت‌الله طالقانی نیز اشاره کرد و افزود: حضرت امام می‌فرمایند «طالقانی هیچ‌گاه در جهاد بزرگ خود سستی و سردی نشان نداد و به منزله حضرت ابوذر بود»، زبان گویای او همچون شمشیر مالک‌اشتر برنده و کوبنده و بازوی توانای اسلام بود. کسی بود که در راه فکر و عمل در راه مستقیم اسلام بود و انحراف به چپ و راست و تمایل به غرب و شرق نداشت.
وی همچنین به سالروز شهادت اسدالله مدنی امام‌جمعه شهید تبریز و دومین شهید محراب در سال ۱۳۶۰ اشاره و تصریح کرد: حضرت امام(ره) او را عالمی عادل و متقی می‌دانست که در علم و عمل شایستگی داشت و معلم اخلاق و معنویات بود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به ۱۳ توصیه رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم، خاطرنشان کرد: موفقیت دولت در سایه عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری است.
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد: پیشنهاد من این است یک نهاد و یا دفتر مقام معظم رهبری مجموعه این دیدارها را یک‌جا به‌عنوان دستورالعمل منشور ولایت در عرصه حکمرانی جمع‌آوری کند و در خدمت مسئولان قرار دهد زیرا توصیه‌های رهبر انقلاب تحفه کم‌نظیر برای دولتمردان است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: توصیه مهم رهبر انقلاب به دولتمردان، پیوست عدالت در متن قوانین است. رهبری فرمودند نه در کاغذ بلکه در عمل عدالت را محقق کنید و هر ماده‌ قانونی که فاصله طبقانی را بیشتر می‌کند، حذف کنید.
وی تصریح کرد: عدالت روح نظام اسلامی در همه عرصه‌ها است. بچه‌های مردم بچه ما هستند بچه مسئولین هستند اینکه درس بخواند دیپلم بگیرد ارشد و دکترا بگیرد اما کار نداشته باشد مغایر عدالت است. سفارش مقام معظم رهبری این است که به تلاش بیفتید.