kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۹۴۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر داد

روزی چهل موشک از لبنان به اسرائیل شلیک می شود

 
 
 
سرویس خارجی-
مقاومت لبنان همچنان سخت‌ترین برخورد را با رژیم آپارتاید اسرائیل دارد و مهم‌ترین حامی مردم غزه در جهان عرب (خارج از غزه) محسوب می‌شود. رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید طی ماه گذشته میلادی به طور میانگین روزانه بیش از ۴۰ موشک از لبنان به اراضی اشغالی شلیک شده است!
امروز 17 شهریور که گزارش را می‌خوانید مصادف با 7 سپتامبر است و گزارش «رادیو اسرائیل» در مورد ماهی است که 7 روز است به پایان رسیده است. رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که طی ماه گذشته میلادی ۱۳۰۷ موشک به اراضی اشغالی شلیک شد که به طور میانگین معادل بیش از ۴۰ موشک در روز است. این منبع افزود، ماه اوت (مردادماه) شمال اراضی اشغالی هدف بیشترین حملات از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه بوده است. البته در ماه جاری نیز حملات همچنان ادامه دارد... 
بنابر اعلام رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش رژیم اسرئیل می‌گوید موشک‌های حزب‌الله در پاسخ به حملات نظامیان اسرائیلی و ترور رهبران ارشد حزب‌الله است، اما این همیشه درست نیست. تنها در ماه گذشته میلادی ۱۱۵ موشک از لبنان به سمت شمال اراضی اسرائیل شلیک شد بدون اینکه فرماندهی 
کشته شود یا حمله اسرائیل موجب ویرانی گسترده گردد...
شهرک‌های صددرصد تخلیه‌شده
کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به وضعیت شهرک‌های شمالی رژیم صهیونیستی- که هدف اصلی حزب‌الله لبنان است- نیز اشاره و اعلام کرده و به نقل از «ایتان دافیدی»، رئیس شهرک «مرگلیوت» می‌گوید: «سیاست اسرائیل در شمال سیاست مهار نیست. کابینه اسرائیل از طریق این سیاست به حزب‌الله لبنان اجازه می‌دهد تا هر کاری را که می‌خواهد بکند... این شهرک از ۱۱ ماه پیش به طور کامل تخلیه و متروک شده است. نخست‌وزیر از ۱۱ ماه پیش ما را فراموش کرده است و هیچ کاری برای تغییر معادله یا وضعیت نمی‌کند. در حالی که ساکنان هنوز نمی‌توانند به مرگلیوت و کریات‌شمونه بازگردند. کابینه شکست‌خورده و ضعیف اسرائیل شمال را فراموش کرده است.» «هدار گیتسیس»، خبرنگار شبکه ۱۲ در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز این اظهارات را این‌گونه تکمیل می‌کند که: «ارتش اسرائیل حمله می‌کند اما نمی‌تواند وضعیت را قطعی کند. چیزی که ما می‌بینیم این است که حملات از لبنان متوقف نمی‌شود. صدها هزار شهرک‌نشین این سؤال را دارند که چگونه در سایه حملات از لبنان به زندگی‌شان ادامه بدهند. آنها هر روز وارد اماکن محافظت‌شده می‌شوند. در دوره اخیر به ویژه در روزهای اخیر بسیار احساس ناامیدی می‌کنند... حملات حزب‌الله لبنان نسبت به اوایل سال میلادی چهار برابر شده است. در ماه ژانویه (دی‌ماه) ۳۴۴ عملیات از سوی حزب‌الله لبنان صورت گرفت در حالی که در ماه اوت (مردادماه) به ۱۳۰۷ عملیات رسید.»
حملاتی که قطع نمی‌شوند 
برای درک سنگینی حملات حزب‌الله خوب است مروری کنیم بر حملات 3 روز اخیر این جنبش به اراضی اشغالی. مقاومت اسلامی لبنان روز چهار شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی و منازل به ویژه در شهرک‌های «عیتا الشعب» و «الخیام»، مجاهدان مقاومت اسلامی امروز مقر فرماندهی گردان «السهل» در پادگان «بیت هلل» و محل توپخانه‌های دشمن در شهرک «دیشون» را با موشک کاتیوشا مستقیما هدف قرار دادند. خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که آژیرهای هشدار در شهرک‌های «شتولا» و «نتوعا» در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز از حمله موشکی از جنوب لبنان به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی از جمله الجلیل گزارش دادند. روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت که صدای ده‌ها انفجار در داخل کریات‌شمونا در پی حملات راکتی از جنوب لبنان به گوش رسیده است. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز از وقوع آتش‌سوزی در بیت هلل در شمال اراضی اشغالی در نتیجه اصابت موشک‌های حزب‌الله خبر داد و اعلام کرد که چندین راکت به منطقه کریات‌شمونا در الجلیل علیا اصابت کرده است. برخی دیگر از رسانه‌های عبری گزارش دادند که تیم‌های آتش‌نشانی در حال تلاش برای اطفای حریق در پی اصابت موشک‌ها به الجلیل علیا هستند. خبرنگار المیادین در جنوب اما گزارش داد که پادگان «زرعیت» نیز هدف حملات از لبنان قرار گرفته است. نیروهای مقاومت اسلامی لبنان- آن طور که المیادین نوشته است- پایگاه «السماقه» متعلق به رژیم صهیونیستی در مزارع «شبعا» را نیز هدف قرار داده‌اند. همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد: «در پاسخ به حمات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی لبنان، شهرک موسوم به «نؤوت مردخای» واقع در شمال فلسطین اشغالی را برای اولین‌بار هدف قرار داد.» حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه نیز حملات هوائی را در واکنش به تجاوزات اشغالگران و در حمایت از ملت مظلوم فلسطینی در غزه علیه مواضع دشمن صهیونیستی صورت داد. حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرد حمله هوائی را با پهپاد علیه مقر فرماندهی گردان «السهل» در پادگان «بیت هلل» صورت داده است و در این حملات، اهداف به دقت مورد اصابت قرار گرفتند. حمله پهپادی را نیز علیه مقر تیپ غربی ۳۰۰ در جنوب پادگان «یعرا» صورت گرفته که اماکن استقرار سربازان دشمن صهیونیستی را هدف قرار گرفت. مقاومت لبنان اعلام کرد، حمله ترکیبی را نیز با پهپاد و موشک‌های کاتیوشا علیه پادگان «راموت نفتالی» صورت داد که مستقیما به اهداف اصابت کرد.
مقاومت لبنان همچنین دیروز اعلام کرد: «در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه مبارزان ما صبح امروز جمعه پایگاه معیان باروخ را با پهپاد انتحاری هدف قرار دادند.» حزب‌الله لبنان صبح روز جمعه یعنی دیروز نیز چهار پایگاه و مرکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد. در بیانیه‌های حزب‌الله درخصوص این حملات آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین و مقاومت دلاور و شریف آن در نوار غزه، مجاهدان مقاومت محلی پایگاه «معیان باروخ» ارتش اشغالگر را به دقت هدف حمله پهپادی قرار دادند. مجاهدان مقاومت اسلامی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان مقرهای مورد استفاده نظامیان اشغالگر و تجهیزات جاسوسی آنها را در شهرک صهیونیستی «المطله» با سلاح مناسب به صورت مستقیم هدف قرار دادند.
سخنرانی رهبر انصارالله
«عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله یمن نیز طی سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت برخی از رژیم‌ها در همدستی و همکاری با دشمن اسرائیلی و دوستی با آن رسوا شده‌اند و این وضعیت شرم‌آوری است. کشورهای عربی بی‌اعتنا به جنایات قتل و کشتار و گرسنگی در فلسطین، بی‌حرمتی‌ها و آتش‌زدن مصحف شریف قرآن و تخریب مساجد هستند و هیچ موضعی تاکنون نگرفته‌اند... طفره روی امت از هر رویکردی در راه خدا برای یاری ملت فلسطین بیانگر وضعیت ترس و ذلت است. وضعیت أسف‌بار امت ما این است که یهودی که خداوند بر آنها مثال بیچارگی و ذلت را زده اکنون بر مردم ما مسلط شده‌اند. اگر امت از مسئولیت مقدس و مهم خود شانه خالی کند حمایت، یاری و نصرت خداوند را از دست خواهد داد.»
باز هم تظاهرات عظیم یمنی‌ها
ساکنان استان‌های یمن برای چهل‌وهشتمین هفته متوالی در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند. استان‌های صعده، ریمه، مارب، اب، عمران، تعز، حجه، ذمار و الجوف یمن روز جمعه شاهد تظاهرات گسترده در حمایت از مردم فلسطین با شعار حمایت از غزه و مسجدالاقصی بود. تظاهرکنندگان ضمن حمل پرچم‌های یمن و فلسطین خواهان تحریم تولیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی شدند و مجددا بر حمایت از غزه و پایبندی به مسائل امت اسلامی و حمایت از مقدسات آن تأکید کردند.