kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

مزدور سازمان CIA نگران آسیب راهپیمایی اربعین به اسلام شد! (خبر ویژه)

شبکه صهیونیستی اینترنشنال به قلم یک عنصر ضد دین مدعی شد «راهپیمایی اربعین، مغازه دو نبش حکومت شیعی در مقابل حج است»!
 
 
 
مجید محمدی از اعضای فراری حلقه کیان که بعدها به خدمت رسانه‌هایی مانند رادیو فردا درآمد، در وبسایت شبکه اینترنشنال نوشت: «نماز، روزه و حج به عنوان انجام فرائض، پدیده‌هایی مذهبی‌اند (اسلام عبادت و جماعت)؛ نماز جمعه، مذهبی-سیاسی است اما راهپیمایی و مراسم اربعین برای جمهوری اسلامی در عراق صرفا سیاسی است.
نقش بی‌بدیل دولت در شکل دادن، ساخت مقابر و تاسیسات لازم، تامین هزینه‌ها و جابه‌جایی حدود دو میلیون نفر شرکت‌کننده سالانه و تامین مایحتاج چندین میلیون نفر در عراق، دولتی و لذا سیاسی بودن این مراسم را غیرقابل انکار می‌سازد. سؤال اینجاست که این مراسم چرا شکل گرفته، چرا همه دستگاه‌های دولتی و عمومی، حتی شهرداری‌ها در ایران برای چند هفته همه تمرکز خود را بر آن می‌گذارند و همچنین حکومت در چارچوب این مراسم چه پروژه‌هایی را دنبال می‌کند.
جمهوری اسلامی برای سه دهه تلاش کرد مراسم حج در عربستان سعودی را سیاسی کرده و در اختیار خود بگیرد، اما موفق نشد. این شکست در کنار هدیه‌ای که جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، به جمهوری اسلامی در براندازی صدام حسین داد، مقام‌های نظام را به سمت شکل دادن به یک حج شیعی در عراق سوق داد.
منشاء این امر محوریت داستان کربلا در آیین‌های شیعی است. دولت شیعی ایران در پی آن رفت که مغازه‌ای در برابر حج برای شیعیان تاسیس کند تا آن‌ها قدرت اجتماعی و بسیج خود را به جهان‌نمایش دهند. اغراق‌های مبنی بر شرکت ۲۵ میلیون نفر در این مراسم نیز ناشی از همین اراده معطوف به قدرت بود.
البته پس از سال‌های اول مراسم، مقام‌های جمهوری اسلامی دیگر آن ارقام قلابی را تکرار نمی‌کنند و به رقم‌های باورپذیرتر رو آورده‌اند. ستاد مرکزی اربعین تعداد زائران عازم‌شده به کشور عراق را تا ۲۶ مرداد یک میلیون و ۵۷۲ هزار و تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر را حدود ۴۰۷ هزار نفر اعلام کرد. البته خبرگزاری ایسنا در خبری دیگر این رقم را در همان روز ۱.۸ میلیون نفر ذکر کرد. برنامه جمهوری اسلامی از روز نخست نابودی سنت‌ها و آیین‌های محلی و ملی و جایگزینی آن‌ها با سنت‌های موجود مذهبی و در صورت لزوم، سنت‌سازی بوده است.».
تحلیل باسمه‌ای شبکه صهیونیستی در حالی است که اولا همین امسال طبق اعلام مقامات رسمی عراق، دست کم 22 میلیون زائر در راهپیمایی اربعین شرکت کرده‌اند. ثانیا عمده هزینه‌های پذیرایی از زائران، توسط خود مردم عراق و ایران و زائرن مشتاق انجام می‌شود که از بیش از 80 کشور به این سفر عظیم معنوی می‌شتابند. ثالثا به تعبیر حضرت امام(ره) آقای کارتر هم جزء اسلام شناس‌ها است! نویسنده لاابالی و ضد دین شبکه وابسته به موساد نگران مناسک اسلامی شده و زیارت اربعین را مقابل سفر حج قرار داده است. اما دروغگو کم حافظه است. نویسنده متن همان کسی است که از اسلام‌ستیزی در فتنه 1388 حمایت می‌کرد. او اواخر مهر ماه 1388 در وبسایت رادیو فردا درباره تظاهر فتنه‌گران به ااسلامگرایی و یا حسین میرحسین گفتن و... نوشت: «اعضای جنبش سبز اهل ریاضت نیستند. می‌خواهند با شورت کوتاه و تاپ بیرون بیایند. می‌خواهند سینه بزنند و اگر هوس کردند، لیوان شرابی بنوشند... آنها در ملأ عام روزه‌خواری می‌کنند و نصرمن الله و فتح قریب سر می‌دهند. در نماز جمعه با کفش و به صورتی مختلط پشت سر ‌هاشمی نماز می‌خوانند و جای صلوات، سوت و کف می‌زنند»!
همین مهره سازمان سیا و عضو شبکه کیان، 4آبان 88 پس از مشاهده افول فتنه سبز، در رادیو فردا اعتراف کرد: «اسلامگرایی جدی‌ترین مانع و مخاطره برانگیزترین مشکل در برابر جنبش سبز است. ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی که به تأسیس و تداوم جمهوری اسلامی منجر شدند هنوز در جامعه ایران زنده‌اند. آنچه خطر جدی در برابر جنبش سبز است، نام جمهوری اسلامی نیست بلکه اسلامگرایی است که در ایران قوی است. در ضرورت جدی گرفتن اسلامگرایی و اهمیت آن همین بس که بیش از سه دهه، حکومت را سر پا نگه داشته است. این ایدئولوژی از نفس نیفتاده و بر زمین زدن و ضربه فنی کردن آن کاری است بس دشوار. نقطه حساس و بنیادین جمهوری اسلامی نه مقام ولی فقیه یا شخص ]آیت‌الله[ خامنه‌ای، بلکه اسلامگرایی است».
جالب این که نامبرده، 12 دي ماه 1389 درپي اعدام یک جاسوس رژيم صهيونيستي، از اصل «شغل جاسوسی» دفاع کرد و در وبسایت رادیو فردا نوشته بود «جاسوسي در دنياي امروز يك شغل است، نه يك عمل غيراخلاقي(!) در بازار اطلاعات، همه درپي عرضه و كسب اطلاعاتند»!! این باور برخی گردانندگان فتنه سبز بود.