kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
هفته سوم لیگ برتر فوتبال 

تقابل استقلال با تیم همنام اهوازی پرسپولیس- فولاد؛ تلاش سرخ‌پوشان برای کسب نخستین پیروزی

تقابل تیم صدرنشین سپاهان با تیم سخت کوش شمس‌آذر قزوین، رویارویی تیم استقلال در اهواز با تیم همنام اهوازی خود و پرسپولیس با فولاد خوزستان و یحیی گل‌محمدی از جمله دیدارهای حساس و جذاب هفته سوم لیگ برتر به شمار می‌روند.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
هفته سوم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر طی امروز و فردا (جمعه) با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود. خانه به دوشی تیم‌های لیگ برتری و نداشتن ورزشگاه استاندارد همچنان نقطه تاریک بازی‌های لیگ به شمار می‌رود و در مقابل وعده مسئولان داوری که تلاش می‌کنند در این هفته نیمی از مسابقات با استفاده از کمک داور ویدئویی برگزار شود نقطه روشن و امیدوار‌کننده بازی‌ها به حساب می‌آید.
هوادار تهران- تراکتور تبریز؛ نبرد یکطرفه؟!
هوادار همواره مقابل تراکتور بازنده بود و در دو فصل اخیر بهترین نتیجه‌اش مقابل قرمزپوشان تبریزی یک مساوی بدون گل است. هوادار هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن در ورزشگاه خالی امام رضا(ع) مشهد یک امتیاز گرفت و امروز هم در این بازی خانگی به دنبال امتیاز است و هدف اولش احتمال نباختن است. 
تراکتور تبریز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی برای برد به تهران آمده، آنها تیمی هجومی و پرمهره هستند که هفته گذشته مقابل پرسپولیس به دلیل درخشش الکسی گندوز دروازه‌بان خارجی سرخ‌پوشان دستشان به سه امتیاز بازی نرسید و مقابل پرسپولیس 10 نفره متوقف شدند. اگر این بازی با حضور تماشاگران برگزار شود قطعا تراکتور در تهران احساس غربت نخواهد کرد و هوادارانش ورزشگاه شهدای شهر قدس را پر می‌کنند و هوادار در خانه‌اش میهمان می‌شود. مهدی رحمتی سرمربی هوادار معتقد است که تیمش از نظر شرایط تمرینی 20 روز از سایر تیم‌های دیگر لیگ برتر عقب است. این تیم هنوز گلی در لیگ برتر این فصل به ثمر نرسانده اما تراکتور در سه مسابقه 3 گل زده است.
مس رفسنجان- آلومینیوم اراک
 نبرد تاکتیکی محرم و مجتبی
این دو تیم هنوز در لیگ برتر بردی به دست نیاورده‌اند، مس رفسنجان با یک باخت و یک مساوی دو هفته اول را پشت‌سر گذاشته و آلومینیوم اراک هم با دو تساوی پیاپی. شاگردان مجتبی حسینی هفته گذشته در دقیقه 94 برد را از دست دادند و به یک امتیاز مقابل نساجی قناعت کردند تا حسینی از کم‌تجربگی شاگردانش گلایه کند. مس رفسنجان هم فولاد را متوقف کرد.
اکنون دو تیم به دنبال اولین برد خود هستند. البته نویدکیا حسابی از شرایط باشگاه ناراضی است و علیه مدیران باشگاه و حتی شهر رفسنجان که به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند موضع‌گیری کرده است. آن‌طور که خود محرم گفته شاید او خیلی زود از مس جدا شود!
مس رفسنجان هنوز در لیگ گلی نزده و این هفته سجاد شهباززاده مهاجم کهنه کارش را هم از دست داد و او به تیم استقلال خوزستان رفت. با این حال دو مربی جوان و با دانش فوتبال ایران یعنی محرم نویدکیا و مجتبی حسینی نبرد تاکتیکی با یکدیگر خواهند داشت.
خیبرخرم‌آباد- ذوب‌آهن اصفهان
 نبرد با دومین اصفهانی در لرستان
خیبری‌ها برای دومین هفته متوالی در خرم‌آباد میزبان هستند و بعد از سپاهان از دومین تیم اصفهانی پذیرایی خواهند کرد. خیبر هفته گذشته در ثانیه‌های پایانی گل دوم را خورد و بازی را به سپاهان واگذار کردند و این هفته به دنبال جبران است.
شاگردان رضا مهاجری نمی‌خواهند برای دومین هفته متوالی هوادارانشان را ناراحت به خانه بفرستند. هر دو تیم برد می‌خواهند و این می‌تواند نویدبخش یک بازی زیبا باشد. عبدی مالک خیبر مدعی است اگر در بازی با سپاهان کمک داور ویدئویی وجود داشت این تیم صدرنشین لیگ بود و اکنون به جای سپاهان خیبری‌ها 6 امتیازی بودند.
استقلال خوزستان- استقلال
 دوئل آبی‌ها در ورزشگاه قرمزها!
تقابل دو تیم همنام در اهواز همیشه دیدنی است، البته همواره برادر بزرگ‌تر پیروز شده است، شاگردان نکونام یک برد و یک مساوی از دو هفته ابتدائی لیگ به دست آورده‌اند اما استقلال خوزستان با مربی کرواتش فعلا فقط یک امتیاز دشت کرده و هیچ گلی هم نزده و کار سختی برابر استقلال مدعی نایب قهرمان فصل پیش دارد.
 این نخستین بازی آبی‌پوشان تهرانی در شهری به جز قزوین است. آنها در دو بازی ابتدائی در این شهر و با استفاده از کمک داور ویدئویی به میدان رفته‌اند اما امروز به احتمال فراوان خبری از VAR نخواهد بود و این خبر خوبی برای نکونام و شاگردانش نیست. تیمی که 3 گل از 4 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. 
عیار بوژوویچ سرمربی کروات هم شاید مقابل استقلال مدعی بیشتر نمایان شود. بوژوویچ از عملکرد حمیدی دروازه‌بان تیمش در بازی قبل انتقاد کرد و باید دید این مربی چه تدبیری برای دروازه تیمش به کار خواهد گرفت. او برای حل مشکل گلزنی تیمش سجاد شهباززاده مهاجم اسبق استقلال را به اهواز آورده تا بار دیگر مقابل شاگردان نکونام قرار بگیرد. 
امروز نکونام به دنبال دومین برد خود است و استقلال خوزستان هم نمی‌خواهد در خانه بازنده شود هرچند این تیم به دلیل آماده نبودن ورزشگاهش مجبور است در ورزشگاه شهدای فولاد به میدان برود ورزشگاه اختصاصی فولاد که آنها نیز بابرگزاری مسابقه در ورزشگاه خود مخالفند.
صحبت‌های هوشنگ نصیرزاده مبنی بر دلخور بودن هواداران فولاد از نکونام باعث شد که باشگاه استقلال با انتشار بیانیه‌ای خوزستان و اهواز را سرزمین آبی‌ها بدانند. 
تقابل گل‌محمدی با شاگردان سابق
در مهم‌ترین بازی روز جمعه (فردا) تیم پرسپولیس در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبان فولاد خوزستان است. شاگردان «خوان کارلوس گاریدو» در این بازی میزبان و به دنبال اولین پیروزی خود هستند.
هدایت فولاد خوزستان برعهده یحیی گل‌محمدی سرمربی سابق پرسپولیس است که توانست با این تیم بارها به مقام قهرمانی دست یابد. این بازی از این جهت با حساسیت بالایی برخوردار است.
گل‌محمدی پیش از حضور در پرسپولیس، ۱۴ بار و با هدایت تیم‌های ذوب‌آهن، تراکتور، نفت تهران و پدیده (شهرخودرو) رو در روی پرسپولیس قرار گرفته است که حاصل آن دو تساوی، ۵ پیروزی و ۷ شکست بوده است.
پرسپولیسی‌ها در تقابل با گل‌محمدی خاطره خوشی از این سرمربی ندارند. در لیگ پانزدهم یحیی گل‌محمدی هدایت تیم ذوب‌آهن اصفهان را برعهده داشت و در دو بازی رفت و برگشت در مجموع ۶ امتیاز، ۴ امتیاز از سرخ‌ها گرفت و در آن فصل که پرسپولیس با استقلال خوزستان بر سر کسب عنوان قهرمانی رقابت داشت، ذوب‌آهن هر دو بازی خود را به استقلال خوزستان واگذار کرد به خصوص در هفته پایانی که استقلال خوزستان با شکست تیم گل‌محمدی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و همین موضوع موجی از گلایه و ناراحتی را برای هواداران پرسپولیس از یحیی گل‌محمدی به همراه داشت.
پرسپولیسی‌ها با هدایت گل‌محمدی علاوه‌بر تجربه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی در لیگ قهرمانان آسیا هم به مقام نایب قهرمانی رسیدند و او توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود در این تیم به نمایش بگذارد اما جدایی او مطابق انتظار پیش نرفت و او به شکلی که از مدیران این باشگاه گلایه‌مند بود از سمت خود کناره‌گیری کرد.
این بازی برای هر دو سرمربی «گاریدو» برای پرسپولیس و گل محمدی برای فولاد، ویژه خواهد بود. گاریدو در صورت شکست دادن سرمربی پرافتخار لیگ برتری، اولین پیروزی خود با پرسپولیس را جشن خواهد گرفت و در طرف مقابل گل‌محمدی دوست ندارد که در اولین رو در رویی با تیم سابق خود بازنده از زمین خارج شود. 
برنامه کامل بازی‌های هفته سوم- بزرگداشت رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع) به این شرح است:
پنجشنبه 8 شهریور 1403
* هوادار تهران- تراکتور تبریز (ساعت 19:15، ورزشگاه شهدای شهرقدس)
* مس رفسنجان- آلومینیوم اراک (ساعت 19:15، ورزشگاه شهدای مس رفسنجان)
* خیبر خرم‌آباد- ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 19:30، ورزشگاه تختی خرم‌آباد)
* استقلال خوزستان-  استقلال (ساعت 20:30، ورزشگاه شهدای فولاد)
جمعه 9 شهریور 1403
* سپاهان اصفهان- شمس‌آذر قزوین (ساعت 19:15، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک)
* نساجی مازندران- گل‌گهر سیرجان (ساعت 19:15، ورزشگاه وطنی قائمشهر)
* ملوان بندر انزلی- چادرملوی اردکان (ساعت 19:30، ورزشگاه تختی بندر انزلی)
* پرسپولیس- فولاد خوزستان (ساعت 19:30، ورزشگاه سردار آزادگان قزوین)