kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۷۴۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
گزارش خبری تحلیلی کیهان

شمارش معکوس برای حمله گسترده یمن به قلب اسرائیل

منابعی در صنعا تأکید کردند که پاسخ یمن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به استان حدیده، یمنی خواهد بود. برخی منابع نظامی در یمن نیز تأکید کردند که با همکاری محور مقاومت بانک اهداف استراتژیک دشمن صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی رصد و تاکتیک‌های درگیری 
 
 
 
سرویس خارجی-
 
نیز تعیین شدند و به زودی سیلی نواخته خواهد شد.
برخی منابع در صنعا، با تأیید پایان عملیات رصد بانک اهداف استراتژیک در عمق اراضی اشغالی، اعلام کردند که پاسخ یمن به حمله به بندر حدیده و ترورها در بیروت و تهران ویژگی‌های خاص خود را خواهد داشت. در این چارچوب منابع مختلفی در صنعا به روزنامه الاخبار، چاپ لبنان، گفتند که پاسخ یمن به جنایت حمله دشمن اسرائیلی به استان حدیده در تاریخ ۲۰ ژوئیه (30 تیر)، یمنی خواهد بود و علاوه‌بر این جبهه یمن به هماهنگی با محور مقاومت جهت همکاری در پاسخ جمعی به جنایت ترور شهید «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، و مجاهد «حاج فؤاد شکر»، فرمانده نظامی مقاومت اسلامی لبنان، ادامه می‌دهد. این منابع افزودند: «در نشست گسترده نظامی که یکشنبه در شهر صنعا به ریاست محمد العاطفی، وزیر دفاع (در دولت صنعا) و با حضور ‌هاشم العماری، رئیس ستاد کل ارتش و ابوعلی الحاکم، رئیس اطلاعات نظامی (دولت صنعا) برگزار شد، ویژگی‌های مرحله نظامی کنونی و تاکتیک نظامی که نیروهای صنعا در حمله آتی خود به اسرائیل از آنها استفاده خواهند کرد، تعیین شد.» منابع یادشده در ادامه گفتند: «از عملیات مرحله پنجم در چارچوب پشتیبانی از نوار غزه تنها عملیات یافا در اوایل ژوئیه و تمامی عملیات‌های نظامی دریایی در هفته‌های گذشته اجرا شدند، توانمندی‌های نیروهای صنعا در مرحله پنجم با مراحل قبلی‌اش به ویژه از نظر پهپادها و موشک‌های بالستیک و هدایت‌شونده با بُردهای جدید، کاملا متفاوت بود.»
وزیر دفاع دولت صنعا در نشست روز یکشنبه تأکید کرد که نیروهایش در تشکل‌ها و نیروهای مختلف در بالاترین سطح آمادگی رزمی، روحی و لجستیک برای پاسخ به حمله اسرائیل به بندر حدیده قرار دارند و فرماندهی نظامی تمامی گزینه‌ها و احتمال‌ها را بررسی کرده، نقاط ضعف دشمن صهیونیستی را با دقت مشخص و تمامی عوامل و تاکتیک‌های درگیری را تعیین کرد و در حال حاضر منتظر دستورات بالاتر برای وارد آوردن حملات دردناکی به عمق اراضی اشغالی است. از سوی دیگر برخی منابع آگاه نظامی به روزنامه الاخبار گفتند: «حمله به سکوهای گاز مایع رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و کمک‌های نفتی ویژه و مخازن نفت در بنادرش به ویژه در اشدود، حیفا و دیگر مناطق با همکاری محور مقاومت رصد شدند. این منابع در ادامه نیز احتمال دادند که عملیات‌ها علیه اهداف استراتژیکی که نیروهای صنعا آنها را رصد کرده، به صورت مشترک میان نیروهای یمنی و مقاومت عراق انجام شود.» گفتنی است، در حالی که انتظار می‌رود یمن به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد، برخی منابع در صنعا اعلام کردند که عربستان میانجیگری دوباره ایران با انصارالله را خواستار شده است، در این رابطه طرف سعودی در گفت‌وگوی تلفنی «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه خود، با «عباس عراقچی»، همتای ایرانی او، میانجیگری ایران نزد صنعا برای جلوگیری از انجام این پاسخ را خواستار شد. با توجه به اینکه عربستان یکی از مهم‌ترین خطوط آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و در حال حاضر میان تهدیدهای یمن به حمله به هر کشوری که مانع از عملیاتش شود و تلاش آمریکا برای حمایت از دشمن صهیونیستی گیر کرده، این رایزنی عربستان حاکی از نگرانی‌ها از پیامدهای حمله یمن به رژیم صهیونیستی است.
حمله مقاومت عراق به حیفا
خبر دیگر آنکه مقاومت عراق یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی را در شهر حیفا هدف قرار داد. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در شهر حیفا با پهپاد هدف قرار داده است. مقاومت عراق اعلام کرد در راستای رویکرد مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و حمایت از مردم غزه در پاسخ به قتل‌عام‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی دست به این حمله زده است. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد به عملیات خود برای نابودی اهداف دشمنان ادامه می‌دهد.
غیرفعال کردن سیستم «تل شمایم»
اما در طرف دیگر میدان، رسانه‌های عبری روز چهارشنبه گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی توقف فعالیت سامانه بالون شناسایی و هشداردهنده «تل شمایم» ​​پس از اصابت پهپاد حزب‌الله لبنان به آن است. به گزارش این رسانه‌ها به نظر می‌رسد که سیستم بالون تشخیص و هشدار تل شمایم در معرض آسیب است و هزینه و مدت تعمیر آن غیرمنطقی است. به ادعای نیروی هوائی رژیم صهیونیستی، بالون تل شمایم، قدرتمندترین و برترین سکو برای جمع‌آوری اطلاعات و بزرگ‌ترین در نوع خود در جهان است و چیزی شبیه به آن در کل خاورمیانه وجود ندارد. این سامانه طی چندین سال در قالب یک برنامه مشترک در وزارت جنگ این رژیم و آژانس دفاع موشکی آمریکا توسعه یافت. از آمریکا به صورت جدا شده در کانتینرها حمل و توسط تیم‌های تخصصی آمریکایی مونتاژ شد.
وحشی‌گری صهیونیستی
خبر دیگر آنکه «ادی انگرت»، افسر روانشناس در تیپ «الکساندرونی» ارتش رژیم صهیونیستی، در توئیتی نوشت که فرمانده جدید این تیپ سربازانش را به ارتکاب کشتارجمعی در لبنان تشویق کرده است. این توئیت موجی از واکنش‌ها را در اراضی اشغالی به دنبال داشت. پست وی مسدود شده است، اما کپی‌هایی از آن هنوز در رسانه‌های اسرائیلی در حال انتشار است.
همچنین منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جاده «دمشق- بیروت» خبر دادند. شبکه المیادین در این‌باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در حمله‌ای پهپادی یک خودرو را در نزدیکی ایست بازرسی «الزبدانی» در جاده «دمشق- بیروت» هدف قرار داد. «عبدو التقی»، رئیس شورای شهر دیماس در حومه دمشق، در بیانیه‌ای به رادیو شام.اف.ام اعلام کرد: «اطلاعاتی مبنی بر شهادت چهار نفر با هدف قرار دادن خودرو در جاده دمشق- بیروت پس از پل بیروت به سمت لبنان وجود دارد.» منابع رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی نیز تصویری را از خودرو هدف قرار گرفته‌شده منتشر کردند. همچنین منابعی اعلام کردند پهپاد رژیم صهیونیستی موشکی را به سمت یک کامیون در منطقه البقاع در شرق لبنان شلیک کرد که منجر به آتش گرفتن کامل آن شد. طبق گزارش معا، این حمله منجر به انفجارهایی شد. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد یک نفر در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به کامیونی در جاده رسم الحدث- شعث در البقاع زخمی شد.
منابعی نیز از سه‌بار بمباران سنگین ارتفاعات عین‌التینه در دره بقاع لبنان از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. گویا صهیونیست‌ها در تلاش برای زدن دهانه شهر موشکی حزب‌الله هستند و فکر می‌کنند یکی از این شهرها در این ارتفاعات هست.