kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
در حاشیه مجمع بین‌المللی بریکس امضا شد

تفاهم‌نامه شهرداری‌های تهران و مسکو برای عملیاتی کردن پیمان خواهرخواندگی

 
 
 
 
شهرداری‌های تهران و مسکو روز سه‌شنبه در حاشیه ششمین مجمع بین‌المللی شهری بریکس به میزبانی پایتخت روسیه، تفاهم‌نامه همکاری در راستای عملیاتی کردن پیمان خواهرخواندگی دوجانبه امضا کردند.
این تفاهم‌نامه در حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به امضا رسید.
در این آیین، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران و سرگئی چریومین وزیر دولت شهر مسکو و مدیر اداره روابط اقتصادی و بین‌المللی پایتخت روسیه این تفاهم‌نامه را در پایان آیین افتتاحیه مجمع شهری بریکس و در مقابل دیدگان شرکت‌کنندگان در این نشست امضا کردند.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در حاشیه این آیین گفت: این اقدام در راستای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه خواهرخواندگی پایتخت‌های ایران و روسیه که پیش از این امضا شده است، صورت گرفت.
باقری افزود: تقویت همکاری‌های شهرداری‌های تهران و مسکو در زمینه توسعه گردشگری، هوشمندسازی شهرها، توانمندسازی کارکنان و سایر محورهای مورد علاقه در این تفاهم‌نامه همکاری مورد تاکید قرار گرفته است.
معاون شهردار تهران گفت: بهره‌گیری متقابل از دستاوردها در عرصه مدیریت شهری می‌تواند به ارتقای خدمات و جلب رضایت بیشتر شهروندان منجر
شود.
به گزارش ایرنا، ششمین مجمع بین‌المللی شهری بریکس روز سه‌شنبه با حضور نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران و دیگر اعضا و شرکای این گروه در مسکو آغاز به کار کرد.
در آیین رسمی افتتاحیه این مجمع بین‌المللی که با سخنرانی نایب‌رئیس شورای فدراسیون روسیه و پخش پیام تصویری وزیر امور خارجه این کشور همراه بود، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز سخنانی ایراد کرد.
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران، رحیم شوقی شهردار رشت و محسن سماکچی عضو شورای اسلامی این شهر از دیگر اعضای هیئت جمهوری اسلامی ایران در این نشست
هستند.