kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۶۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

تحلیل کیهان دقیق بود

 
 
بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب درخصوص مشورت رئیس‌جمهور با ایشان درباره کابینه، تحلیل‌های اخیر روزنامه کیهان در این خصوص را تایید کرد. 
رهبر معظم انقلاب دیروز فرمودند: «بنده تعدادی را که می‌شناختم و یا در مورد صلاحیت آنها از منابع مورد وثوق مطمئن شده بودم، تأیید و بر برخی اسامی تأکید کردم اما درباره تعداد بیشتری که نمی‌شناختم گفتم نظری ندارم.»
این در حالی است که آقای پزشکیان در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی به صراحت اعلام کرد که همه وزیران را با هماهنگی رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده است! و حتی به چند نمونه اشاره کرده و اظهار داشت که قبل از ایشان، حضرت آقا، آنها را انتخاب کرده بودند! از همان هنگام معلوم بود که سخنان آن روز رئیس‌جمهور محترم در جلسه علنی مجلس نمی‌تواند واقعیت داشته باشد، چرا که به‌گونه‌ای آشکار با روش و منش بارها اعلام شده حضرت‌آقا در تناقض بود. 
بعد از اظهارات رئیس‌جمهور در دفاع پایانی از وزرا در مجلس شورای اسلامی و گفتن این جمله که «همه [وزرا] هماهنگ شدند»، رسانه‌های معاند اقدام به انتشار این خبر کردند که لیست وزرای دولت را رهبر انقلاب معرفی کرده‌اند. حال آنکه رهبر معظم انقلاب در انتخاب وزرای دولت چهاردهم به آقای پزشکیان مشورت دادند و طبق معمول همیشه، تایید وزرا به‌عهده مجلس بوده است.