kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

۲ گزینه نهائی برای تیم ملی والیبال ایران

 
 
دو گزینه نهائی هدایت تیم ملی والیبال ایران مشخص شدند.
فقط چند روز دیگر تا اعلام نام سرمربی جدید تیم ملی والیبال باقی مانده است. طبق وعده قبلی میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، تا اواسط شهریور ماه گزینه نهائی هدایت تیم ملی مشخص و مراتب عقد قرارداد با این سرمربی خارجی به عمل خواهد آمد. همان‌طور که تقوی وعده داده بود سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران یک نام بزرگ و جذاب خارجی خواهد بود.
تقوی در یک ماه اخیر به شکل فشرده شرایط به خدمت گرفتن یک سرمربی درجه یک خارجی را بررسی کرده و به دو گزینه نهائی رسیده است. بر این اساس خاویر وبر و روبرتو پیاتزا دو گزینه نهائی هدایت فدراسیون والیبال ایران هستند. مذاکرات با این دو مربی بزرگ خارجی در روزهای اخیر نهائی شده و توافق کلی با آن‌ها صورت گرفته است. در واقع تا یک هفته آینده رسما یکی از این دو نفر هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده خواهد گرفت.
خاویر وبر گزینه نزدیک‌تر به هدایت تیم ملی والیبال ایران است. کسی که سال‌ها در تیم ملی آمریکا دستیار جان اسپرای بزرگ بوده است. اگر بازی‌های آمریکا در المپیک پاریس را دیده باشید در وقت‌های استراحت این وبر بوده که جلوتر از اسپرا نکات مهم را به ستاره‌های این تیم گوشزد می‌کرد. وبر یک گزینه جذاب و فوق‌العاده برای والیبال ایران خواهد بود. گزینه دوم که اصلا نیازی به تعریف ندارد؛ روبرتو پیاتزا سرمربی ایتالیایی که رنک دوازدهم والیبال جهان است. سرمربی سابق تیم ملی هلند و باشگاه میلانو ایتالیا که در سال‌های اخیر خود را در قامت یکی از بهترین مربیان دنیا به اثبات رسانده و حضورش در ایران یک اتفاق فوق‌العاده و رؤیایی خواهد بود. پیاتزا قبل از لیگ ملت‌ها هم گزینه تیم ملی والیبال ایران بود که در نهایت حضورش در تیم ملی منتفی شد.