kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۶۰۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸

آقای پزشکیان! دیرهنگام بود ولی قابل تقدیر (نکته)

 
 
۱- آقای دکتر پزشکیان در جلسه رای اعتماد مجلس به وزیران پیشنهادی به صراحت اعلام کرد که همه وزیران را با هماهنگی رهبر معظم انقلاب انتخاب کرده است! و حتی به چند نمونه اشاره کرده و اظهار داشت که قبل از ایشان، حضرت آقا، آنها را انتخاب کرده بودند! از همان هنگام معلوم بود که سخنان آن روز رئیس‌جمهور محترم در جلسه علنی مجلس نمی‌تواند واقعیت داشته باشد، چرا که به‌گونه‌ای آشکار با روش و منش بارها اعلام شده حضرت آقا در تناقض بود. ولی متاسفانه از هیچ‌کس (تقریباً از هیچ‌کس‌) صدایی به اعتراض بلند نشد!
۲- همان روز در یادداشتی با عنوان «‌تبریک به رئیس‌جمهور و گلایه‌ای برادرانه‌» از سخنان آن روز جناب رئیس‌جمهور گلایه کرده و نوشتیم: «جناب پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس و پیش از آن نیز به تلویح و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «‌هماهنگی‌» شده است! این ادعای ایشان بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد که با استناد به اظهارات آقای پزشکیان، مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رئیس‌جمهور را در جمهوری اسلامی ایران به زیر سؤال بکشند!‌» و در ادامه به چند ادعای مشابه که با تکذیب 
رهبر معظم انقلاب و دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب رو‌به‌رو شده بود اشاره کرده و در پایان خطاب به برادر عزیزمان جناب آقای پزشکیان آورده بودیم: «اظهارات دیروز جنابعالی همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید‌». 
۳- روز شنبه، چند روز بعد از اظهارات آقای پزشکیان که سوءاستفاده گسترده دشمنان از اظهارات ایشان و متهم کردن نظام به مهندسی انتخابات را در پی داشت، روزنامه دولتی ایران به صحنه آمده و سعی کرد سخنان جناب پزشکیان را به‌گونه‌ای قابل قبول تفسیر (بخوانید اصلاح) کند! ایران نوشت؛ «‌برخی تلاش داشتند تا سخنان رئیس‌جمهور را چنان وارونه جلوه دهند که گویی این رهبری انقلاب است که تک‌تک وزرا را انتخاب و به واسطه رئیس‌جمهور به مجلس معرفی می‌کند‌... حال آنکه مشی همیشگی رهبری انقلاب بر حمایت از دولت منتخب ملت و مردم‌سالاری دینی بوده است، امری جاری و ساری که از دولت مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی تا دولت خاتمی و احمدی‌نژاد و روحانی و شهید رئیسی برای همگان روشن بوده است. حمایت رهبر انقلاب از دولت چهاردهم نیز بارها به تصریح رئیس‌جمهور، صورت گرفته است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 
با اعلام نظر مثبت خود درخصوص وزرایی که دکتر پزشکیان در جایگاه مشورت از ایشان نظرخواهی کردند، همان حمایتی را از دولت چهاردهم داشتند که ممکن است با اعلام نظر منفی درباره سایرین به کار برده باشند‌». 
۴- این اقدام دولت محترم اگرچه دیر‌هنگام انجام گرفته ولی قابل تقدیر است و کاش در همان ساعات اولیه‌ای که اظهارات رئیس‌جمهور با سوءاستفاده گسترده دشمنان رو‌به‌رو شده بود صورت می‌پذیرفت. دشمنان نظام و بدخواهان تابلودار مردم ایران طی چند روز گذشته با سوءاستفاده از سخنان آقای پزشکیان و تهیه و پخش ده‌ها برنامه تلویزیونی اصرار داشتند که مجلس را هیچ‌کاره، رئیس‌جمهور را بی‌اختیار‌، انتخاب وزیران و رای اعتماد نمایندگان را نمایشی! و‌... قلمداد کنند و حتی اعلام می‌داشتند که آقای پزشکیان به واقعیتی‌(!) اعتراف کرده است که سال‌هاست بر آن تاکید داشته‌ایم! بیشترین سوءاستفاده دشمنان با استناد به این بخش از اظهارات ایشان در جلسه رای اعتماد به وزیران بود که خطاب به نمایندگان گفته بودند: «‌می‌خواهم بگویم هماهنگ شدیم آمدم اینجا... چرا مرا وادار می‌کنید چیزهایی را که نباید بگویم، بگویم؟ من را وادار نکنید که وارد جزئیات قضیه بشوم... همه وزرا هماهنگ شده‌ا‌ند‌»! 
و بالاخره با تشکر از دولت محترم و شخص رئیس‌جمهور به خاطر توضیحات یاد شده، وظیفه خود می‌دانیم که خاضعانه عرض کنیم؛ جناب پزشکیان عزیز! دیر‌هنگام بود ولی قابل تقدیر .
حسین شریعتمداری