kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲

اعلام مسیرها، خدمات و محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی «جاماندگان اربعین» در تهران

 

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی و برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران و شهرری، جزئیات ارائه خدمات ناوگان اتوبوسرانی و متروی تهران اعلام شد.
شهردار منطقه 20 تهران با بیان اینکه امسال نیز مراسم اربعین از مسیر میدان امام حسین‌(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم‌(ع) انجام می‌شود، به تسنیم گفت: مسیر اصلی راهپیمائی از مسیرهای خیابان فدائیان اسلام حدفاصل بزرگراه آزادگان تا میدان حضرت عبدالعظیم‌(ع)، جاده ورامین، اتوبان شهید آوینی خیابان سلمان فارسی غرب به سمت حرم، جاده ورامین میدان معلم خیابان شهید بیات میدان شهرری خیابان حرم، خیابان شهید رجائی تقاطع بلوار شهرداری، بلوار مدرس به سمت حرم؛ بزرگراه آزادگان خروجی عظیم‌آباد، خیابان شهید رجائی جنوب، بزرگراه شهید کریمی، خیابان فدائیان اسلام جنوب به سمت حرم؛ بزرگراه آزادگان خیابان شهید دستواره بلوار امام حسین، خیابان فدائیان اسلام به سمت حرم تعیین شده است.
رضا شنگی با اشاره به تدابیر لازم برای برگشت راهپیمایان با وسایل حمل‌ونقل عمومی افزود: 750 دستگاه اتوبوس و 200 دستگاه ون تاکسی مستقر در پارکینگ مقابل میدان شهدای شاملو به مقصد میدان راه‌آهن، میدان خراسان، کیانشهر، دولت‌آباد و نازی‌آباد؛ خیابان قم حدفاصل میدان شهدای شاملو تا میدان شهرری به مقصد میدان شوش، میدان خراسان و میدان امام حسین‌(ع)؛ جاده معدن حدفاصل بزرگراه امام علی‌(ع) شمال به جنوب؛ خیابان شهید غلامی حدفاصل میدان بسیج تا میدان معلم به مقصد دولت‌آباد- خاوران- کیانشهر میدان شوش- میدان خراسان؛ بزرگراه شهید کریمی تقاطع خیابان فداییان به مقصد مترو جوانمرد قصاب؛ بزرگراه شهید کریمی تقاطع خیابان فدائیان اسلام به مقصد پایانه خاوران؛ میدان هادی ساعی ابتدای خیابان کریمان به مقصد باقرشهر؛ خیابان فدائیان اسلام (قبل از میدان بسیج) به مقصد دولت‌آباد و میدان خراسان؛ خیابان مدرس به مقصد میدان راه‌آهن؛ خیابان آستانه به مقصد متروی شهرری؛ خیابان فدائیان اسلام تقاطع خیابان پروین اعتصامی به مقصد متروی دولت‌آباد؛ خیابان سلمان فارسی به مقصد کهریزک و باقرشهر؛ خیابان شهید غلامی مسیر غرب به شرق، میدان معلم خیابان 18دی، میدان شهید قشقایی خیابان شهید قمی و خیابان سلمان فارسی مسیر شرق به غرب خیابان شهید رحیمی به مقصد ورامین، قرچک و پیشوا را محل استقرار اتوبوس و مینی‌بوس و خیابان فدائیان اسلام تقاطع شهید غیبی، تقاطع بزرگراه شهید کریمی و تقاطع بلوار امام حسین(ع) به مقصد متروی جوانمرد قصاب؛ میدان شهرری ابتدای خیابان قم به مقصد متروی شهرری؛ میدان سلمان فارسی و میدان امام هادی‌(ع) به مقصد ایستگاه راه‌آهن شهرری(دولت‌آباد قیصریه) از محل‌های استقرار تاکسی برای خدمت‌رسانی به عزاداران و 160 دستگاه اتوبوس جهت شهرهای اقماری منطقه در نظر گرفته شده است.
 جزئیات خدمات‌رسانی رایگان اتوبوسرانی تهران
همچنین مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با اشاره به تمهیدات اتوبوسرانی تهران برای خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین، گفت: برای پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین در چهارم شهریور سال جاری تمهیدات خاصی پیش‌بینی شده است و حداکثر تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمت به زوار حضرت امام حسین در راهپیمایی بزرگ جاماندگان خواهیم داشت و برای رفاه حال شرکت‌کنندگان در این مراسم خدمات‌رسانی به صورت رایگان به عزاداران راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) ارائه می‌شود.
به گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، مهدی علیزاده، افزود: اتوبوس‌ها در ۱۱ نقطه پیش‌بینی شده که این ۱۱ نقطه خیابان فدائیان اسلام تقاطع فرزانه، خیابان فدائیان اسلام تقاطع پروین اعتصامی، خیابان فدائیان اسلام- شهید غیبی، خیابان فدائیان اسلام- بلوار شهید کریمی شرق، خیابان فدائیان اسلام- بلوار شهید کریمی غرب، جاده ورامین حدفاصل میدان معلم تا سه‌راه ورامین، میدان شهرری- جنوب به شمال تا سه‌راه ورامین، زمین خاکی رو‌به‌روی فرمانداری، خیابان آستانه- پارکینگ تره‌بار، میدان هادی ساعی و خیابان دکتر کریمیان و خیابان سلمان فارسی تا میدان امام هادی است.
علیزاده ادامه داد: بر این اساس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با استقرار اتوبوس‌های موردنیاز در اطراف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پس از پایان مراسم نسبت انتقال رایگان شهروندان گرامی به مقاصد متروی کیانشهر، متروی دولت‌آباد، مترو جوانمرد، پایانه خاوران، شوش، خراسان، آزادی، راه‌آهن، نازی‌آباد، متروی شهرری، باقرشهر و کهریزک اقدام می‌کند.
وی با بیان اینکه در روز اربعین از اذان ظهر تا جابه‌جایی آخرین مسافر در خدمت زائران اربعین خواهیم بود، گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از تمامی خطوط فعال در سطح شهر تهران، خود را به مسیر پیاده‌روی برسانند. ضمنا با توجه به قرارگیری خطوط اتوبوس برقی در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی و عدم امکان ارائه خدمات، این خطوط در روز مذکور فعالیت نخواهند کرد.
 سرویس‌دهی رایگان مترو به جاماندگان اربعین
خبر دیگر اینکه، مترو تهران از ساعت ۵:۳۰ روز یکشنبه تا پایان مراسم جاماندگان اربعین به شرکت‌کنندگان خدمات رایگان ارائه می‌کند.
به گزارش ایرنا، تمامی ایستگاه‌های مترو تهران در روز اربعین به جاماندگان اربعین خدمات رایگان ارائه می‌کند.
شهروندان روز یکشنبه برای حضور در مراسم به خطوط متروی مجاور مسیر راهپیمایی جاماندگان یعنی ایستگاه‌های امام حسین‌(ع) در تقاطع خطوط ۲ و ۶، میدان شهدا در تقاطع ۴ و ۶ و ایستگاه شهدای هفدهم شهریور مراجعه کنند.
در پایان مراسم هم برای جلوگیری از ازدحام هنگام بازگشت از ایستگاه متروی شهرری، شهروندان می‌‌توانند به ایستگاه‌های دولت‌آباد و کیانشهر مراجعه کنند که برای این امر نیز اتوبوس‌هایی در ایستگاه شهرری پیش‌بینی شده است.
 محدودیت‌های تردد در مسیرهای
 مراسم جاماندگان اربعین
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از هماهنگی ترافیکی با دستگاه‌های برگزار‌کننده مراسم دلدادگان حسینی در ری و نیز اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز اربعین حسینی خبر داد و افزود: محدودیت‌های ترافیکی در شهرری از ساعت ۲۴ شنبه سوم شهریورماه تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه چهارم شهریور اعمال خواهد شد.
سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی گفت: از ساعت ۲۴ شنبه سوم شهریور محدودیت توقف از میدان امام حسین‌(ع) تا میدان حرم و معابر پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی‌(ع) اعمال می‌شود و هیچ وسیله‌ای در این مدت در مسیر مراسم دلدادگان حسینی اجازه توقف نخواهد داشت و همکاران ما پاکسازی‌های لازم را خواهند داشت.
بهرام‌آبادی ادامه داد: از ساعت ۴:۳۰ صبح یکشنیه نیز محدودیت‌های تردد در طول مسیر راهپیمایی و کلیه مسیرهایی که منتهی به مسیرها می‌شود، اعمال خواهد شد و تردد کلیه وسایل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت محدود خواهد بود.
وی از شهروندان خواست، در روز اجرای مراسم از تردد با وسایل نقلیه در مسیرهای راهپیمایی خودداری کرده و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.