kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

نفوذ بیش از 1200 پهپاد حزب‌الله به اسرائیل در جنگ غزه لیبرمن: اسرائیل قدرت مقابله با حزب‌الله را ندارد

 

سرویس خارجی-
همزمان با اینکه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با اشاره به نفوذ بیش از ۱۲۰۰ پهپاد به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، به ناتوانی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای مقابله با این پهپادها اذعان کرده است، «آویگدور لیبرمن»، سیاستمدار صهیونیست، اعتراف کرده است که اسرائیل قدرت مقابله با حزب‌الله را ندارد.
همچنان سنگین‌ترین تهدید برای رژیم آپارتاید اسرائیل، بین شاخه‌های مختلف صهیونیست، حزب‌الله لبنان است که موجودیت این رژیم را از اساس تهدید می‌کند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت که از ابتدای نبرد در جبهه شمالی، بیش از ۱۲۰۰ پهپاد به فلسطین اشغالی نفوذ کرده‌اند. این روزنامه افزود که این پهپادها مجهز به مواد منفجره بوده و نهادهای امنیتی در مقابله با آن با دشواری مواجه شده‌اند.
پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم در گزارشی از احتمال تصویربرداری از محل اقامت «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، توسط یک پهپاد متعلق به حزب‌الله لبنان خبر داده و گفته بود که تعدادی از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای بررسی حضور پهپادهای شناسایی در فضای هوائی نزدیک به ویلای «قیصر»، به خیابان غزه در قدس اشغالی اعزام شدند اما نتوانستند پهپادهای احتمالی را شناسایی کنند.
شلیک ۱۰۹۱ موشک تنها در یک ماه!
رسانه صهیونیستی والا نیز اعلام کرد که حملات حزب‌الله طی ماه گذشته در مقایسه با اوایل سال جاری سه برابر شده است. این رسانه صهیونیستی با اعلام اینکه در ماه گذشته ۱۰۹۱ موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده گزارش داد که این به معنی افزایش سه برابری حملات موشکی در مقایسه با ابتدای سال جاری است. منبع مذکور اشاره کرد که ۴۴ صهیونیست از آغاز جنگ علیه غزه در حملات حزب‌الله به شمال کشته شدند که ۱۹ نفر از آن‌ها نظامی بودند. والا تأکید کرد که در این حملات ۲۷۱ صهیونیست دیگر از جمله ۱۴۱ نظامی نیز زخمی شدند.
لیبرمن: قدرت مقابله با حزب‌الله را نداریم
رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» در رژیم صهیونیستی تأکید کرد، شلیک صدها موشک و پهپاد به شمال اراضی اشغالی نشان می‌دهد که کابینه نتانیاهو قدرت مقابله با حزب‌الله را ندارد. آن‌طور که ایسنا نوشته است، «آویگدور لیبرمن» گفت: «شلیک صدها موشک و پهپاد به شمال اسرائیل دلیلی بر ناتوانی کابینه برای مقابله با حزب‌الله لبنان است. چالش‌ها در شمال فراتر از قدرت و توانایی کابینه کنونی است. فعالیت این کابینه نباید ادامه داشته باشد.»
20 هزار هکتار دچار آتش‌سوزی شده
تنها یک قلم از عذاب‌های جهنمی که حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی برای صهیونیست‌ها به پا کرده است این است که از آغاز حملات حزب‌الله تاکنون حدود
20 هزار هکتار از اراضی شمال فلسطین اشغالی طعمه حریق شده که مقدار بی‌سابقه‌ای است. 
روزنامه اسرائیلی معاریو، در گزارشی به آتش‌سوزی‌های گسترده و مهیب در پی حملات حزب‌الله در 320 روز گذشته پرداخت و نوشت که این مقدار آتش‌سوزی در هیچ کدام از جنگ‌ها سابقه نداشت. 
در گزارش این روزنامه آمده است: «مساحت مناطق آتش‌ گرفته از ابتدای سال در شمال از آتش‌سوزی‌های پیشین
200 درصد بیشتر است و خسارت‌های آن نیز به مراتب بیشتر از آتش‌سوزی‌های جنگ دوم لبنان (2006) و آتش‌سوزی الکرمل در سال 2010 است.» 
معاریو نوشت که حجم آتش‌سوزی‌ها در شمال فلسطین اشغالی تاکنون سابقه نداشته است؛ به طوری که تاکنون
200 هزار دونم (20 هزار هکتار) فقط در مناطق شمالی دچار آتش‌سوزی شده است. همچنین رئیس شورای منطقه الجلیل نیز به شبکه 14 اسرائیل گفت: «حزب‌الله به حملات خود افزوده و سطح امنیت در شمال کمتر از هر زمانی 
شده است.»
روشن است که این جهنم ادامه خواهد داشت تا وقتی که ماشین کشتار رژیم آپارتاید در غزه متوقف شود. وزیر خارجه لبنان درجریان گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی خود اعلام کرد شکست مذاکرات درخصوص غزه ممکن است باعث شود اوضاع منطقه از کنترل خارج شود. «
عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، و «یوکو کامیکاوا»، وزیر امور خارجه ژاپن، تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و دو طرف درجریان این تماس تلفنی به بررسی وضعیت متشنج منطقه پرداختند. براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، بوحبیب درجریان این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرد: «ما خواهان تشدید تنش نیستیم و برقراری آرامش در جنوب لبنان و منطقه مستلزم برقراری آتش‌بس در غزه است.»
حملات موشکی سنگین حزب‌الله
حزب‌الله لبنان با چند موشک پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا، رسانه‌های عبری اعلام کردند که حزب‌الله لبنان پایگاه کنترل هوائی در مرون در منطقه الجلیل علیا را هدف قرار داد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان نیز اعلام کرد حزب‌الله یک هدف اسرائیلی در الجلیل علیا را مورد حمله موشکی قرار داد. این خبرنگار همچنین اعلام کرد که حمله‌ای از جنوب لبنان به پایگاه رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی شبعا انجام شد. همچنین به گفته منابع در اثر شلیک موشک‌ها به منطقه مرون در الجلیل علیا آتش‌سوزی‌هایی رخ داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد پایگاه کنترل هوائی در مرون در حمله موشکی از جنوب لبنان هدف قرار گرفت. همچنین آژیرهای هشدار در منطقه المالکیه در الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی به صدا درآمد. مقاومت لبنان همچنین اعلام کرد در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان روز جمعه تجهیزات جاسوسی در مقر واحد کنترل هوائی و اداره عملیات هوائی در پایگاه مرون را هدف قرار داد که منجر به انهدام این تجهیزات شد. همچنین مقاومت لبنان اعلام کرد در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه پایگاه المالکیه را با توپخانه هدف قرار داد.
حزب‌الله لبنان شامگاه پنجشنبه نیز حملات را به نیروها و پایگاه‌های دشمن صهیونیستی در شهرک المناره و زرعیت و پادگان آویویم و پایگاه السماقه انجام داد. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت قهرمانانه و شرافتمندانه آن‌ها و همچنین در واکنش به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوبی، مجاهدان ما روز پنجشنبه با پهپادهای انفجاری مواضع نظامیان رژیم اشغالگر در «کریات شمونه» را با دقت هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: مجاهدان ما تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه «جل العلام» را هدف قرار دادند و این حمله در راستای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت دلیرانه آن‌ها در نوار غزه انجام شد و این حمله موضع موردنظر را مستقیماً هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر از حمله به محل تجمع سربازان رژیم صهیونیستی در اطراف پایگاه «المطله» به‌طور مستقیم و با تسلیحات مناسب خبر داد و اعلام کرد که این حمله درراستای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن‌ها انجام شده است.
از طرف دیگر، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد، ارتش این رژیم بامداد جمعه ۱۰ منطقه مرزی در جنوب لبنان را هدف قرار داد. خبرنگار شبکه خبری الجزیره هم حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی جنوب لبنان را تایید کرد. 
همچنین خبرنگار شبکه خبری المیادین هم اعلام کرد رژیم صهیونیستی شهرک‌های «الخیام»، «کفرشوبا»، «عیتا الشعب»، «رامیا»، «کوثریه السیاد»، «کفرکلا» و اطراف شهرک «زبقین» و اطراف شهرک «محیبیب» را هدف قرار داد. شبکه «المنار» نیز در خبری فوری گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حدود یک ساعت به ۱۰ منطقه مختلف در جنوب و عمق خاک لبنان حمله کردند. همچنین منابع از شهادت ۲ تن و زخمی شدن چند نفر در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان خبر دادند.
عملیات دریایی انصارالله
در طرف دیگر میدان نیز انصارالله همچنان اهداف اسرائیل و متحدانش را در آب‌ها می‌کوبد. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس روز پنجشنبه از وقوع ۲ حادثه دریایی در سواحل یمن خبر داد. 
سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که یک حادثه دریایی در ۵۷ مایل دریایی از جنوب شهر عدن در یمن به وقوع پیوسته است. ساعاتی بعد سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، در بیانیه‌ای تصریح کرد: «به تازگی دو عملیات نظامی در دریای سرخ و خلیج عدن انجام دادیم.» وی خاطرنشان کرد: در این دو عملیات، دو کشتی تجاری که در مسیر خود به سمت فلسطین اشغالی بودند، هدف قرار گرفتند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: عملیات ما تا توقف جنگ علیه غزه و رفع محاصره ادامه دارد.
این حملات در شرایطی انجام شده است که فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده، دومین ناو هواپیمابر آمریکا، یو.اس.اس آبراهام لینکلن، با اسکورت ناوشکن‌های مجهز به موشک‌های هدایت شونده وارد غرب آسیا شد. این ناو مجهز به جت‌های جنگنده اف-35، به کشتی‌های آمریکا که در حال حاضر در منطقه مستقر هستند، از جمله ناو هواپیمابر یو.اس.اس تئودور روزولت که اواسط ژوئیه وارد شد، اضافه شد. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا، در اوایل این ماه دستور داد لینکلن از اقیانوس هند و اقیانوس آرام به غرب آسیا حرکت کند. علاوه‌بر لینکلن، «آستین» دستور داد تا زیردریایی یو.اس.اس جورجیا، یک زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده است، به منطقه برود.
زیان ۲۷ میلیون شِکلی بندر «اسدود»
خبر دیگر آنکه رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش مالی خود از نیمه اول سال جاری میلادی، از زیان ۲۷ میلیون شِکلی بندر اشغالی اسدود خبر داده در حالی که سود این دوره زمانی در سال ۲۰۲۳ حدود ۷۱.۲ میلیون شِکل بوده است. در این گزارش مالی آمده که درآمدهای بندر اسدود به ۴۶۱ میلیون شِکل کاهش یافته در حالی که این میزان برای مدت مشابه سال قبل ۵۳۵ میلیون دلار بوده است. 
به گزارش وبگاه اینترنتی پاسپورت نیوز، این بندر در نیمه زیان عملیاتی ۶۰ میلیون شِکلی داشته در حالی که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ سود ۵۸ میلیون شِکلی به ثبت رسانده است. درآمدهای مالی این بندر نیز در مجموع ۶.۸ میلیون شِکل کاهش داشته در حالی که سود آن در سال گذشته ۲۵.۴ میلیون شِکل بوده است. بر اساس این گزارش، بندر اسدود در ۴ ماهه دوم سال جاری میلادی زیان حدود ۲۰ میلیون شِکلی در مقایسه با سود حدود ۳۰.۸ میلیون شِکلی در ۴ ماهه دوم سال ۲۰۲۳ داشته است. همچنین زیان عملیاتی بندر اسدود ۲۸.۲ میلیون شِکل در مقایسه با سود عملیاتی حدود ۱۳.۳۵ میلیون شِکلی در سال قبل داشته است.