kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
گزارش خبری تحلیلی کیهان

جنایت هولناک اسرائیل در مدرسه «تابعین» 100 فلسطینی در یک چشم به هم زدن شهید شدند!

دیروز صهیونیست‌ها بعد از این که دست‌کم 100 آواره فلسطینیِ پناه گرفته در مدرسه «تابعین» غزه را با یک بمب پیشرفته به شهادت رساندند طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «ماموریت با دقت انجام شد.»(!)
 
 
 
سرویس خارجی-
 
«تکرار» باعث از بین رفتن «حساسیت» می‌شود، ولو این تکرار، یک جنایت وحشیانه باشد. ده ماهی می‌شود که «غزه» حتی یک ساعت آرامش به خود ندیده و صهیونیست‌ها، با خیالی آسوده و پشت گرمی به قدرت‌های بزرگ غربی مشغول سلاخی زنان و کودکان و نوزادان ساکن غزه هستند. حداقل 40 هزار غیرنظامی از جمله 15 هزار کودک و نوزاد و همین حدود زن در این مدت به وحشیانه‌ترین شکل ممکن سلاخی شده‌اند. جامعه جهانی هم به لطف فضای مجازی، اینترنت و گوشی‌های هوشمند، در جریان این جنایات قرار گرفته و به اندازه خود رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داده است. اما به نظر می‌رسد با تکرار و تکرار و تکرار این جنایات، حساسیت‌ها نیز کم وکمتر شده و رفته رفته اعدادی مثل 40 هزار شهید، نیز تبدیل به عدد و رقم می‌شوند. 
صهیونیست‌ها البته در میادین «جنگ واقعی»، حرفی برای گفتن ندارند و بنابر آخرین گزارش روزنامه عبری زبانِ «یدیعوت آحارونوت» در میادین «واقعی جنگ»، تلفات سنگینی می‌دهند. حدود یک ماه پیش وزیر جنگ این رژیم گفت به اندزه یک تیپ نظامی از دست داده‌اند و یک تیپ تشکیل شده است از عددی بین 4 تا 7هزار نظامی. به هر تقدیر اگر به نوزاد و زن‌کُشی باشد، صهیونیست‌ها بیشتر کُشته‌اند. در جدیدترین کشتار صهیونیست‌ها دیروز خبر رسید، یک مدرسه در غزه که محل پناه گرفتن آوارگان جنگی بود، با یک بمب پیشرفته هدف قرار گرفت و در چشم به هم زدنی، دست‌کم 100 نفر تکه تکه شدند!
منابع خبری و خبرگزاری‌های متعدد دیروز اعلام کردند: در حمله هوائی رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه دست کم ۱۰۰ فلسطینی شهید و صدها نفر زخمی شدند... این مدرسه محل اسکان آوارگان بود که هنگام نماز صبح هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و آوارگان را در مصلای این مدرسه و هنگام اقامه نماز صبح به خاک و خون کشید... گفته شده است که، بیشتر شهدا کودکان و افراد سالخورده هستند که در این مدرسه پناه گرفته بودند. به گفته شاهدان، شدت حمله به حدی بوده که پیکرهای شهدا تکه تکه و به اطراف پراکنده شده است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از محل، نیروهای امدادی و مردمی به علت حجم گسترده ویرانی و شمار بالای شهدا و مجروحان از کمک عاجز مانده‌اند. 
ارتش رژیم صهیونیستی پس از این جنایت بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات شاباک و با همکاری بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل مقر فرماندهی حماس را در این مدرسه با دقت و استفاده از بمب‌های هوشمند بدون خسارات جانبی بمباران کردیم.»(!) این جنایت هولناک بازتاب گسترده‌ای داشت.
آیت‌الله سیستانی
خبرگزاری مهر نوشته است که، دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در قتل عام آوارگان فلسطینی در مدرسه تابعین شهر غزه را به شدت محکوم کرد و از جهانیان خواست که جلوی وحشی‌گری‌های این رژیم کودک‌کش بایستند تا جنگ در این باریکه متوقف شود. جنبش حماس نیز ضمن محکومیت این بمباران، آمریکا را شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی خواند. انصارالله یمن هم ضمن محکومیت این اقدام جنایت‌آمیز «سستی جهان عرب» را باعث تشویق صهیونیست‌ها به ادامه جنایاتشان دانست. جنبش فتح هم پس از محکوم کردن این جنایت و اقدام ناجوانمردانه، آن را «اوج تروریسم و جنایات دولت اشغالگر» دانست. عربستان هم این جنایت را -به ظاهر هم که شده- محکوم و اعلام کرد که نسل‌کشی در نوار غزه باید متوقف بشود. وزارت خارجه قطر کشور بعدی است که ضمن محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در پناهگاه آوارگان، اعلام کرد که کمیته تحقیق درباره بمباران مدارس در غزه باید تشکیل بشود. سازمان همکاری‌های اسلامی-که تاکنون واکنش بسیار ضعیفی نسبت به جنایات رژیم اسرائیل در غزه داشته است- ضمن محکومیت این جنایت، اعلام کرد که خواستار بازخواست رژیم صهیونیستی به سبب جنایاتش در نوار غزه و کرانه باختری است. وزارت خارجه لبنان هم اعلام کرد که هدف رژیم صهیونیستی از بمباران مدارس طولانی کردن جنگ است و رژیم صهیونیستی محکوم است.وزارت خارجه کشورمان نیز ضمن محکومیت جنایت مدرسه تابعین، اعلام کرد که «این حمله وحشیانه مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کشی و حمایت علیه بشریت است.»
جنبش فتح: اوج تروریسم است
جنبش فتح هم طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قتل‌عام و کشتار وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه بیانگر اوج تروریسم و جنایات دشمن فاشیستی صهیونیستی است. این جنبش اظهار داشت که دولت رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایت بدون هیچ شک و تردیدی نشان داد که سیاست نسل‌کشی ملت فلسطین را با قتل عام‌های وحشیانه و هولناک و کشتار دسته‌جمعی فلسطینیان در پیش گرفته است...اهداف دشمن صهیونیستی مبنی بر ایجاد رعب و وحشت در میان فلسطینیان و وادار کردن آنان به کوچ از سرزمین خود هرگز با این جنایات محقق نخواهد شد و ملت فلسطین به رغم همه جانفشانی‌ها در سرزمین خود ثابت خواهد ماند و به حقوق ملی و مشروع خود و در راس آن حق تشکیل کشوری مستقل به پایتختی قدس پایبند خواهد بود. این جنبش خواستار تحرک فوری جامعه جهانی و نهادهای حقوقی بین‌المللی برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، فتح بیان کرد که حمایت‌های نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، با مواضع ادعائی این کشور و اظهارات مسئولان آن کاملا تناقض دارد.
فرار از اسرائیل شروع شده است
همان‌طور که بالا اشاره شد، صهیونیست‌ها در میادین واقعی جنگ، حرفی برای گفتن ندارند و طبق گزارش‌های متعدد، تلفات و خسارات بی‌سابقه‌ای هم در این میادین متحمل شده‌اند. آن‌ها چون امنیت و بازدارندگی‌شان را به طور کامل از دست داده‌اند، میلی به ماندن در این سرزمین اشغال شده نیز ندارند. اولین «نیاز» و اصلی‌ترین «عامل» برای تشکیل یک کشور، «امنیت» است و چنین کالای گرانبهایی در این سرزمین اشغال شده برای صهیونیست‌ها وجود ندارد. به همین دلیل است که یدیعوت آحارونوت، نوشته است صهیونیست‌ها دیگر تمایلی به ماندن در «اسرائیل» ندارند.
این روزنامه عبری زبان تاکید کرده که جنگ موجب شده اوضاع رفاهی، اقتصادی، آموزشی و... صهیونیست‌ها هر روز بدتر شود و اکثر صهیونیست‌ها به ویژه افراد متخصص و دارای مهارت‌های خاص دیگر تمایلی به ماندن در اراضی اشغالی ندارند... «اهرون شیخانوور» نویسنده این گزارش می‌گوید «اعضای جامعه لیبرال اسرائیل که ستون فقرات صنعت فناوری پیشرفته را تشکیل می‌دهند، از جمله بازرگانان، مهندسان، ‌تکنیسین‌ها، پزشکان، اقتصاددانان، اساتید و دانشگاهیان، نمی‌خواهند در این‌جا زندگی کنند، زیرا جنگ باعث کاهش بودجه بخش رفاه، بهداشت و آموزش خواهد شد، علاوه‌بر ضعف و انزوایی که دولت باعث آن شده است. این افراد اسرائیل را ترک کرده و دارایی‌های خود را از این‌جا خواهند برد. راه فرار از اسرائیل آغاز شده است، پزشکان برجسته‌ در حال رفتن هستند و کارشناسانی که برای گرفتن تخصص به خارج رفته‌اند، باز نمی‌گردند، حتی متخصصان بخش تکنولوژی و فناوری پیشرفته، زیرا دانشگاه‌ها در یافتن دانشگاهیان سطح بالا با مشکل مواجه هستند و همین خروج دانشجویان برجسته را که ذخایر حرفه‌ای به شمار می‌روند، تسریع می‌بخشد...»