مؤذن گر ببیند قامتت را به قد قامت بماند تا قیامت(چشم به راه سپیده)
خوشا به حال شهیدان
این من و هجر تو و حال به هم ریختهام
رحم کن بر من و احوال به هم ریختهام
منم آن عاشق جامانده روز عرفه
سر به زیرم سر اعمال به هم ریختهام
آرزو داشتم امسال بیایم عرفات
گریهدار از غم هر سال به هم ریختهام
هر دل آشفته پی هم نفسی میگردد
چند وقتی است به دنبال به هم ریختهام
به گمانم که قرار است نبینم رویت
با غمت خورده رقم فال به هم ریختهام
درد، بالاتر از این نیست برایم انگار
دوری از توست در اقبال به هم ریختهام
خوش به حال شهدایی که سبکبال شدند
به پریدن نرسد بال به هم ریختهام
همه دلشوره من ماه محرم باشد
مادرت با خبر از حال به هم ریختهام
به تو و گریه هنگام غروبت سوگند
فکر جد تو و گودال به هم ریختهام
چه کنم دست خودم نیست دلم بیتاب است
وقت آوارگی قافله ارباب است
رضا رسولزاده
کاش میشد
کاش میشد به من زار بهایی بدهی
قلب تاریک مرا نور ولایی بدهی
کاهش میشد که قدم رنجه کنی یک لحظه
پا بر این دیدهگذاری و صفایی بدهی
کاش میشد به دلم درد وصالت میبود
تا تو آیی و بر این درد دوایی بدهی
کور آن است که روی تو نبیند مهدی
کاش میشد که بر این دیده ضیایی بدهی
حسرتی بر دل من مانده و ای کاش مرا
شب جمعه سفر کرببلایی بدهی
حسن جواهری
***
گریه قنوت
دوباره جمعه گذشت و قنوت گریان ماند
دوباره گیسوی نجوای ما پریشان ماند
دوباره زمزمه کاسههای خالی ما
پس از نیامدنت گوشه خیابان ماند
***
اشک دمادم بدون تو
بیفایده ست روضه و ماتم بدون تو
بیفایده ست اشک دمادم بدون تو
ای منتقم... جان عمو جان تان بیا
بیفایده است ماه محرم بدون تو
چنگی به دل نمیزند آقای غصهدار
بیرق - علم- سیاهی و پرچم بدون تو
در حیرتم چگونه حسین زمانهام
روی کتیبه سر بگذارم بدون تو
ماه محرم آمده است محتشم بخوان
باز این چه شورش است ... «در عالم بدون تو»
مزه نمیدهد که دو ماه عزا شوم
سینه زن حسینیه غم بدون تو
دارم زفرط غصه و غم آب میشوم
درپای روضههای «مقرم» بدون تو
علیرضا خاکساری