kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
نماز رهبر انقلاب بر پیکر مطهر شهید مقاومت

فریاد خونخواهی و انتقام در تشییع حماسی شهید هنیه

جمهوری اسلامی ایران جنایت ترور اسماعیل هنیه مجاهد بزرگ جبهه مقاومت فلسطین در تهران را در حد اعلای قدرت خود که به برکت هدایت‌های مقتدای انقلاب آن را روز‌به‌روز افزایش داده، پاسخ می‌دهد و مجازاتی سخت برای رژیم غیرقانونی صهیونیستی رقم خواهد زد. این همان فریاد خونخواهی و انتقام مردم در مراسم تشییع حماسی شهید هنیه در تهران بود.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
شعله‌های آتش انتقام ایران اسلامی از رژیم طغیانگر صهیونیستی در حال نمایان شدن است. صحنه‌ بین‌‌المللی بار دیگر در انتظار رویت این انتقام و اقتدار بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است. رژیم جعلی اسرائیل جنایت ترور اسماعیل هنیه مجاهد بزرگ جبهه مقاومت فلسطین را سحرگاه چهارشنبه در تهران و با اجازه آمریکا مرتکب شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند «ما در این حادثه‌ تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ خود می‌دانیم.» جمهوری اسلامی ایران این جنایت را در حد اعلای قدرت خود که به برکت هدایت‌های مقتدای انقلاب آن را روز‌به‌روز افزایش داده، پاسخ می‌دهد و مجازاتی سخت برای رژیم غیرقانونی صهیونیستی رقم خواهد زد. این همان فریاد خونخواهی و انتقام مردم در مراسم تشییع حماسی شهید هنیه در تهران بود. مردم نستوه تهران و مسئولان لشکری و کشوری روز پنجشنبه در دانشگاه تهران به امامت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، بر پیکر شهید اسماعیل هنیه، «میهمان عزیز ما» نماز اقامه کردند، سپس پیکر شهید راه قدس را به طرزی با شکوه و تماشایی تا چهارراه نواب تشییع کردند و علاقه قلبی خود به جریان مقاومت اسلامی را بار دیگر در معرض دید جهانیان قرار دادند.
الحیه: همه جهان باید بکوشند تا این غده سرطانی را 
برای همیشه از جهان حذف کنند
«خلیل الحیه» مسئول روابط عربی اسلامی و نایب‌رئیس جنبش حماس در غزه طی سخنرانی در مراسم تشییع پیکر شهید «اسماعیل هنیه» بیان کرد: رژیم صهیونیستی به همه جهانیان ثابت کرد مظهر شر و ناامنی در منطقه است و همه جهان باید بکوشند تا این غده سرطانی را برای همیشه از جهان حذف کنند. امروز ما تاکید می‌کنیم خون اسماعیل هنیه در راه وحدت امت اسلامی و در راه آزادسازی فلسطین اثر دارد.
به گزارش ایسنا، عضو ارشد حماس در ادامه تاکید کرد: ما پیکر مطهر رهبرمان اسماعیل هنیه و محافظ آن را در برابر خود می‌گذاریم در اینجا در قلب ایران مسلمانان بر آن نماز می‌خوانند. فردا نیز در قطر مسلمانان دیگری بر آن نماز خواهند خواند. این دلالت آشکاری دارد که اسماعیل هنیه برای هدف وحدت بخشیدن به امت اسلامی و مقاومت اسلامی تلاش کرد و اثرگذار هم بود. اسماعیل هنیه با خون خود و امت اسلامی با تشییع پیکر او ثابت می‌کنند همچنان پرچم آن را برافراشته نگه خواهند داشت.
او افزود: ما امروز به امت اسلامی و به همه آزادگان جهان تاکید می‌کنیم شعاری را که اسماعیل هنیه سر داد، جاودانه نگه می‌داریم. ما رژیم صهیونیستی را به‌رسمیت نمی‌شناسیم و با شعار و عمل خود دنبال می‌کنیم تا ریشه آن از فلسطین کنده شود. با امت و شهدای خود پیمان می‌بندیم همچنان در راه اسلام گام برداریم. ما پیمان می‌بندیم ملت آواره فلسطین را به سرزمین فلسطین برگردانیم و دولت فلسطینی را ایجاد کنیم. آنها گمان می‌کنند که می‌توانند با ترور کور راه ما را مسدود کنند اما این ترور اتحاد همه را برای مقابله این رژیم برخواهد انگیخت.
الحیه همچنین بیان کرد: امروز اسماعیل هنیه به جایگاه رفیع شهادت نائل آمده است، در حالی که مطمئن است بعد از دیدارهای مکرر با رهبران جمهوری اسلامی به‌ویژه با مقام معظم رهبری، راه مقاومت ادامه دارد. او مطمئن بود جمهوری اسلامی ایران همچنان بر سر اصول انقلابی خود خواهد ماند.
عضو ارشد حماس گفت: برادر اسماعیل هنیه آرام در جایگاه خود قرار بگیر زیرا امت ما و محور مقاومت و همه نیروهای مقاومت متحد هستند و راه مقاومت را انتخاب کردند و برای پایان دادن به رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.
تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی
از حضور پرشور مردم در تشییع شهید اسماعیل هنیه
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای از حضور پرشور مردم در تشییع شهید مجاهد اسماعیل هنیه تقدیر کرد.
در این بیانیه آمده است: حضور پرشور شما مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکر مطهر رهبر شجاع و مجاهد برجسته، شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و محافظ شهیدش در هوای گرم و طاقت‌فرسای تهران، بار دیگر نشان داد که ملت بزرگ ایران همواره در کنار جبهه مقاومت و مظلومان جهان ایستاده است. این حضور گسترده و با شکوه که جلوه‌ای از تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید خدمت آیت‌الله رئیسی را به تصویر کشید؛ بیانگر پیوند عمیق و ناگسستنی میان ملت ایران و مردم مظلوم فلسطین و پیام روشنی از ادامه‌ پرقدرت مسیر مقاومت، دفاع از آرمان‌ قدس شریف و خونخواهی میهمان مجاهد به‌عنوان وظیفه‌ای مقدس از جنایتکاران رذل و بزدل صهیونیستی و حامیان آنان است.
به گزارش ایسنا، در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: حضور حماسی شما مردم فهیم و انقلابی نمایش وحدت و همبستگی امت اسلامی و تجلی وفاداری به آرمان‌های مقاومت ملت مظلوم فلسطین بود و به دنیا نشان داد که اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و شبیخون بزدلانه به حریم امن جمهوری اسلامی بی‌پاسخ نخواهد ماند. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور عظیم و شکوهمند شما مردم عزیز صمیمانه قدردانی و از خداوند متعال علو درجات برای شهیدان به‌ویژه مبارز نستوه آزادی مردم فلسطین شهید اسماعیل هنیه و سرافرازی و عزت برای ملت بزرگ ایران مسئلت
می‌نماید.