kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۸
شهادت اسماعیل هنیه در پی اقدام تروریستی در تهران؛

انتقام خون میهمان با میزبان است، دنیا منتظر است

صهیونیست‌ها بی‌تردید تاوان خون شهید اسماعیل هنیه را با خون پرداخت خواهند کرد.
 
 
 
سرویس سیاسی- 
 
در ساعات ابتدائی بامداد روز چهارشنبه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «وسیم ابو شعبان» یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.
این خبر ناگوار و تلخ که حاکی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن در خاک جمهوری اسلامی ایران بود به سرعت با واکنش‌های گسترده جهانی و منطقه‌ای همراه شد.
شنیده‌ها حاکی از این است که ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد. شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.
سپاه: این جنایت با پاسخ سخت 
و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت
به‌ویژه ایران اسلامی مواجه خواهد شد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین زمینه در اطلاعیه خود به مناسبت ترور شهید اسماعیل هنیه عنوان داشت: در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه 10
مرداد ماه 1403 مجاهد بزرگ «آقای دکتر اسماعیل هنیه» رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.
سپاه افزود: شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود 110 هیئت خارجی دعوت‌شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به‌ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان
داشتند.
سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت‌بار 9 ماه جنگ در غزه که منجر به قتل‌عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت به‌ویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.
رابطه مستقیم ترور و درماندگی
پدیده شوم ترور، رابطه مستقیمی با استیصال و درماندگی بازیگران عرصه سیاست دارد. ترور درست در زمانی اتفاق می‌افتد که یک طیف، یک گروه، یک رژیم یا یک فرد با حس درماندگی و سردرگمی راه‌حل برون رفت از بحران را در ترور می‌بیند.
بر همین اساس رژیم صهیونیستی و دولت درمانده نتانیاهو که پس از ده ماه از شروع جنگ در غزه، خود را به لحاظ بین‌المللی مفتضح و به لحاظ داخلی درمانده می‌بیند دست به ترورهایی می‌زند که به واسطه آن بتواند حیات سیاسی ننگین خود در درون سرزمین‌های اشغالی را برای جامعه صهیونیستی توجیه کند.
رژیم درمانده صهیونیستی در 10 ماه اخیر ضربات سخت و دردناکی متحمل شده است و به شدت در حال تقلا و دست و پا زدن است.
شراکت آمریکایی صهیونیستی در تروریسم
در 5 سال گذشته، ایران اسلامی بیشتر از هر کشوری قربانی تروریسم و پدیده شوم ترور بوده است. از ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده تا ترور اسماعیل هنیه در روز چهارشنبه 10 مردادماه 1403 مخرج مشترک تمامی این جنایات، حضور و نقش‌آفرینی رژیم صهیونیستی و آمریکا است. در هر کدام این جنایات یا شاهد نقش آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی و یا در بیشتر مواقع عاملیت رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حمایت آمریکا بوده‌ایم.
ترور شهید سلیمانی در سال 1398، با عاملیت جنایتکاران آمریکایی و حمایت‌های رژیم جانی صهیونیستی رقم خورد و پس از آن ترور شهید فخری زاده، ترور شهید زاهدی و ترور شهید هنیه با عاملیت رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا همراه بوده است.
افسار این حیوان را بکشید
نکته‌ای که به وضوح در طی سال‌های گذشته به جهان ثابت گشته این است که جنون نتانیاهو روی تمام جنایتکاران پیشین این رژیم شیطانی را سفید کرده است.
آمریکا و اروپا به عنوان مهم‌ترین حامی این رژیم باید با کشیدن افسار رژیم صهیونیستی، روند جنون سران جنایتکار و شیطان صفت این رژیم را متوقف کنند و در غیر این صورت باید تاوان بی‌عملی‌های خود را در نقطه نقطه منطقه و جهان پرداخت کنند.
بدون شک این ترور رذیلانه، در ذیل و تحت حمایت‌های کنگره و دولت آمریکا که در چند روز گذشته از نتانیاهو حمایت کرده و چراغ سبز نشان دادند، صورت پذیرفته و دولت تروریست آمریکا، اصلی‌ترین شریک رژیم صهیونیستی در جنایت اخیر است.
تاوان خون این بار حتما با خون است
عملیات پیروزمندانه وعده صادق بیش از پیش به صهیونیست‌ها ثابت کرد که ایران هیچ جنایتی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت و ایران از هیچ پاسخی به جنایات اسرائیل ابایی ندارد.
آنان به خوبی می‌دانند که تکرار جنایات خود در قبال ایران و شکست حرمت خاک جمهوری اسلامی ایران این بار تاوانی بسیار سنگین‌تر را به همراه دارد.
صهیونیست‌ها بی‌تردید تاوان خون شهید هنیه را با خون پرداخت خواهند کرد. بدون شک دنیا باید منتظر سگ‌کشی باشند.
زمزمه‌های خیانت‌آمیز جریان غربگرا
پس از جنایت اخیر در تهران، جریان غربگرا در داخل کشور بلافاصله دو پروژه را کلید زد: «تطهیر آمریکا» و «تاکید بر پرهیز از واکنش»
در همین راستا و مبتنی بر همین خط خیانت‌آمیز، برخی از افراد در جریان غربگرا در داخل، با جدا سازی آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی و با توصیه ضمنی و پنهانی به عدم درگیری و عدم پاسخ به جنایات این رژیم مانند گذشته با عدم درک بدیهیات روابط بین‌الملل و عدم درک منطق بازدارندگی مجددا سعی بر تکرار ضربات به منافع و امنیت ملی ایران دارند.