kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

 «اف بی‌آی» برخورد گلوله به گوش ترامپ را زیر سؤال بُرد


 
 رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره اینکه دونالد ترامپ در جریان ترور ناکام در ایالت پنسیلوانیا با گلوله هدف قرار گرفته باشد، ابراز تردید کرد.
بامداد روز یکشنبه 24 تیر و در جریان تجمع انتخاباتی در شهر «باتلر» ایالت پنسیلوانیای آمریکا اعلام شد، فردی۲۰ ساله به نام «توماس متیو کروکس» از فاصله 150 متری و با تفنگی نیمه خودکار چندین گلوله به سمت ترامپ شلیک کرد که یکی از آنها به گوش وی و سه گلوله دیگر به حاضران اصابت کرد. 
در جریان این واقعه، دو تن از جمله فرد تیرانداز کشته و دو تن دیگر مجروح شدند. کمپین ترامپ بعد از این حمله اعلام کرد، قسمت بالای گوش سمت راست وی آسیب دیده است اما وضعیت جسمانی وی خوب است. در همان زمان دموکرات‌ها در شبکه‌های اجتماعی نسبت به «اصل ماجرا» ابراز تردید و اعلام کردند ترامپ برای افزایش شانس پیروزی در انتخابات و کسب همدلی بیشتر مردم آمریکا دست به این «بازی» زده و خون گوش وی هم مصنوعی بوده است.
حالا بعد از گذشتن نزدیک به دو هفته از این ماجرا، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی‌آی) نیز درباره اصابت گلوله به گوش ترامپ ابراز تردید کرده است. «کریستوفر رای» در جریان یک جلسه استماع در واشنگتن به قانونگذاران آمریکایی به صراحت اعلام کرد: «دقیقا مشخص نیست چه چیزی باعث زخمی شدن گوش ترامپ در آن حادثه در شهر بالتر شده است.»
به گزارش فارس «کریستوفر رای» در این جلسه مقابل قانونگذاران کمیته قضائی مجلس نمایندگان این را هم گفت که: «درباره اینکه گلوله به گوش ترامپ اصابت کرده یا ترکش تردیدهایی مطرح است... الان که این‌جا نشسته‌ام نمی‌دانم آیا آن گلوله می‌تواند علاوه‌بر ایجاد خراش در جای دیگری فرود آمده باشد یا خیر.» به نظر می‌رسد منظور رئیس اف‌بی‌آی این است که ممکن است گلوله قبل از اصابت به گوش ترامپ به جای دیگری برخورد کرده و سپس پاره‌هایی از آن به گوش ترامپ اصابت کرده باشد.
با کامِلا مناظره نمی‌کنم
از آن سو «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد تا مشخص نشدن قطعی نامزد حزب دموکرات، حاضر به مناظره با «کامِلا هریس» معاون اول رئیس‌جمهور و نامزد احتمالی دموکرات‌ها نیست. به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: «دونالد ترامپ برنامه‌ریزی برای مناظره با «هریس»، را رد کرد، چرا که هریس هنوز به طور رسمی به عنوان نامزد حزب دموکرات معرفی نشده است. بنابراین گزارش «استیون چونگ» سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «جزئیات مناظره انتخاباتی تا زمانی که دموکرات‌ها به طور رسمی درمورد نامزد خود تصمیم نگرفته‌اند، نمی‌تواند نهائی شود، ترتیب دادن مناظره با هریس درست نیست چرا که دموکرات‌ها همچنان می‌توانند نظرشان را در مورد نامزد خود تغییر دهند.»