kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷

وزیر فرهنگ: شفاف هستیم و پشت درهای بسته تصمیم نمی‌گیریم(اخبار ادبی و هنری)

 
 
آیین بهره‌برداری از ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران، به عنوان گنجینه گرانبهای سینما با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پنجشنبه، ۴ مردادماه در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.
در این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمد هاشمی قائم‌مقام وزیر فرهنگ، لادن طاهری سرپرست موزه سینمای ایران و معاون فیلمخانه ملی ایران، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما و جمعی از اهالی هنرمند از جمله داریوش ارجمند، انسیه شاه‌حسینی و... حضور داشتند.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین گفت: کارهای این چنینی که شاید جلوه بیرونی آنچنانی ندارد، در گمنامی اتفاق می‌افتد و خیلی داوطلب ندارد مگر افراد عاشق و علاقه‌مند. خوشحال هستیم که در روزهای آخر کاری‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه سازمان سینمایی جناب آقای خزاعی این کار را به اتمام رساندند. در این دوره سه ساله تلاشمان این بود که زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم. در سیستان و بلوچستان ۲ سینما فعال بود و امروز ۹ سینما فعال است. در طول سه سال همکاران من در سازمان سینمایی کار مهم افتتاح سینماها را انجام دادند و امروز بیش از ۹۰۰ سینمای فعال داریم.
اسماعیلی تاکید کرد: آیا غیر از این است که این امر ۴۰ سال مورد مطالبه اهالی سینما بود، آیا جز این است که در همه دنیا حوزه سینما برای منافع ملی آن کشور کار می‌کند، سینمای کدام کشور برخلاف منافع ملی عمل ‌می‌کند؟ ما این را شفاف کردیم و از حرف‌های پشت پرده در کشور پرهیز کردیم تا این موارد فضای امنیت شغلی و کاری را تامین کند. به عنوان مثال وقتی تهیه‌کننده‌ای حق قانونی بازیگر را پرداخت نمی‌کند باید ظرفیت برای پیگیری وجود داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: روزی که به وزارت فرهنگ آمدم بودجه این نهاد ۱۲ هزار میلیارد بود و امروز ۲۰ هزار میلیارد است. ما توانستیم نهضت پلاتوسازی را در کشور راه‌اندازی کنیم. همچنین فردا زیباترین مؤسسه فرهنگی هنری را در یزد افتتاح خواهیم کرد؛ سالنی بسیار پیشرفته‌تر از سایر کشورها با سنی که فوق‌العاده زیبا توسط بچه‌های دانش‌بنیان شریف طراحی شده است. معتقدم مجموعه سالن‌های ما در ارومیه و کرمان به مراتب بهتر از سالن‌های استانبول ترکیه است.
وی در پایان گفت: دولت ما زودتر از موعد تمام شد اما کارخدمت‌رسانی تا ساعت آخر ادامه دارد. به مدیران گفته‌ام تا زمانی که مدیر جدید نیامده مثل روز اول تلاش کنید، در نگاه ما مسئولیت فرصتی برای جمع‌آوری خیرات و برکات است و تا لحظه آخر روند خدمت‌رسانی را ادامه می‌دهیم.