kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
دادستان تهران خبر داد

انتقال ۲۲ هزارردیف کالای متروکه طی ۲ سال گذشته در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)

 
 
 
دادستان تهران از تعیین تکلیف ۲۲ هزار ردیف کالایی طی دو سال اخیر در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: باید کالا‌های جدیدالورود در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند.
به گزارش خبرگزاری میزان، علی صالحی در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر سرکشی و بازدید مستمر از انبار‌های گمرک و سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به منظور ساماندهی و صیانت ازکالا‌های موجود به همراه جمعی از معاونین، مدیران شرکت شهر فرودگاهی، اداره کل گمرک، شرکت انبار‌های عمومی وخدمات فرودگاهی، تعزیرات شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران ضمن بازدید از انبار‌های گمرگی و مدیریت جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی واقع در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درجریان وضعیت انبار و ترخیص و تعیین تکلیف کالا‌ها در این انبار‌ها قرار گرفت.
صالحی در ابتدای بازدید با بررسی موشکافانه مدت و وضعیت نگهداشت پیش‌ساز‌های دارویی و صدور دستور باز کردن درب انتهایی انبار و بازدید از کالا‌های دور از دید و دسترس، تاریخ ورود به کشور و علت عدم ترخیص تعدادی از این اقلام را بررسی و دستورات لازم را درخصوص پیگیری ترخیص این کالا‌های راهبردی و حل مشکلات تخصیص ارز را از مبادی مربوطه صادر کرد.
وی در ادامه ضمن بازدید از انبار‌های محل نگهداری کالا‌های حجیم، دستور انتقال کالا‌های متروکه به دو انبار، که با مصوبات دادستانی تهران به مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان، تخصیص یافته را صادر
کرد.
دادستان تهران گفت: یکی از دغدغه‌های ریاست قوه قضائیه که در اکثر جلسه‌ها به آن تأکید دارند، نظارت بر وضعیت نگهداشت و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌های ادارات گمرک، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، اماکن نگهداری کالا‌های اساسی، بنادر و سایر مراجع مرتبط است و اهتمام ویژه‌ای در این رابطه دارند.
صالحی ادامه داد: با پیگیری‌های مجدانه به عمل آمده در ۴ ماهه ابتدائی سال جاری در حوزه گمرک فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) شاهد تعیین تکلیف ۳۳۰۰ ردیف کالایی متروکه به ارزش ۸۶۰۰ میلیارد ریال و افزایش ۸۴۰ درصدی تعداد اقلام و ۶۳۰ درصدی ارزش ریالی کالا‌های تعیین تکلیف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
وی خاطرنشان کرد: در بازدید سال ۱۴۰۰ از این محل مشاهده می‌گردید که کالا‌های وارداتی از زمان تاسیس فرودگاه امام خمینی(ره) در دهه ۸۰ در انبار‌ها رسوب کرده بود و در وضعیت بسیار نامناسبی نگهداری می‌شد. اما امروز وضعیت انبارش و تعیین تکلیف کالا‌های موجود به استاندارد‌های لازم نزدیک و مشهود است.
دادستان تهران در ادامه از تعیین تکلیف ۲۲ هزار ردیف کالایی طی ۲ سال گذشته و بعد از انتقال آن‌ها به انبار‌های مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خبر داد و گفت: می‌بایست فرآیند تعیین تکلیف کالا‌های متروکه باقی مانده نیز بر اساس مصوبات ابلاغی این دادستانی پیگیری تا شاهد رسوب مجدد کالا‌ها نباشیم.