kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۲۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
برخورد روزانه با ۱۷۵۰ موتورسیکلت پلاک مخدوش در تهران

جریمه مخدوش‌کردن پلاک وسایل نقلیه به 700 هزار تومان افزایش یافت

 
 
 
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از هفته قبل مبالغ جرایم رانندگی افزایش پیدا کرد که بر اساس آن پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه ۷۰۰ هزار تومان اعمال قانون را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور اظهار داشت: مرحله اول به این صورت است که در ابتدا اعمال قانون و رفع اثر پوشش پلاک در محل انجام می‌شود و اگر تکرار شود ضمن اعمال قانون و رفع اثر باید در کلاس‌های آموزشی پلیس راهور حضور یابند. اگر باز هم مجدد این تخلف را تکرار کنند، ضمن اعمال قانون و رفع اثر برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
موسوی‌پور افزود: براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای افرادی که اقدام به مخدوشی و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود می‌کنند، ۶ ماه تا یک‌سال حبس در نظر گرفته شده است.
برخورد روزانه با ۱۷۵۰ موتورسیکلت پلاک مخدوش در تهران
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ هم در گفت‌گو با ایسنا با اشاره به تخلف پوشش پلاک اظهار داشت: یکی از تخلفاتی که همیشه پلیس با آن برخورد جدی دارد؛ پوشش، دستکاری و تخلفات مربوط به پلاک است؛ زیرا پلاک هر وسیله نقلیه هویت آن است و باید در هر زمان و مکانی کاملا شفاف باشد؛ بنابراین امسال تصمیم گرفتیم با این تخلفات به صورت جدی‌تر و منسجم‌تر برخورد کنیم. سرهنگ احسان مؤمنی افزود: در سه ماهه اول سال جاری با ۱۰۵ هزار تخلف پلاک موتورسیکلت در شهر تهران برخورد شد و این یعنی روزانه هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف شناسایی شده‌اند؛ اما از شنبه هفته گذشته، با این تخلف بسیار جدی‌تر برخورد شد و
هفت هزار موتورسیکلت یعنی روزانه هزار و ۷۵۰ موتورسیکلت مورد اعمال قانون قرار گرفتند. وی ادامه داد: با این تخلف به صورت ویژه در سطح شهر برخورد می‌شود و موتورسیکلت‌ها اگر پلاک خود را پوشانده باشند در همان محل، رفع پوشش می‌شوند.