kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳
سید حسن نصرالله در ظهر عاشورا خطاب به صهیونیست‌ها:

اگر باز هم به غیر نظامیان حمله کنید نقاطی را می‌زنیم که تاکنون نزده‌ایم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت عاشورای حسینی‌(ع) تأکید کرد که عملیات «طوفان‌الاقصی» مقاومت فلسطین، نبرد کل امت عربی و اسلامی است و تهدید کرد: «ما به شهرک‌ها و مناطقی حمله خواهیم کرد که تاکنون هدف نبودند و هنوز به آنها حمله نکرده‌ایم. خسارات وارده به لبنان و حمله به غیرنظامیان منجر به حمله موشکی به شهرک‌های جدید اسرائیل می‌شود.»
 
 
 
سرویس خارجی-
 
سید مقاومت لبنان شاید محبوب‌ترین چهره مقاومت بین شیعه و سنی باشد، رهبر بزرگی که نه با حرف بلکه در میدانِ نبرد قوت و قدرت خود را اثبات کرد. این رهبر 64ساله از سال ۱۹۹۲ (32 سال پیش) به ‌عنوان سومین دبیرکل حزب سیاسی و ‌نظامی حزب‌الله لبنان فعالیت می‌کند و در طول زعامت خود توانسته، حزب‌الله را به نیرومند‌ترین شاخه مقاومت تبدیل کند تا جایی که به عقیده برخی از مقامات صهیونیست قدرتش از برخی از ارتش‌های رسمی کشورها بیشتر است. 
«سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز چهارشنبه (27 تیر؛ 17 جولای)، در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی‌(ع) اظهار کرد: به کسانی که می‌خواهند این رژیم غاصب را به رسمیت بشناسیم و آن را تصدیق کنیم و روابط‌مان را با آن عادی کنیم، همان چیزی را می‌گوییم که اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در بحبوحه محاصره فرمود «لا أعطیکم بیدی إعطاء الذلیل ولا أقرّ لکم إقرار العبید». (به خدا سوگند نه به شما دست ذلّت می‌دهم و نه همچون بردگان فرار خواهم کرد.) وی افزود: به کسانی که از ما می‌خواهند دست از حمایت از مظلومان غزه برداریم و ما را تهدید به جنگی وحشتناک می‌کنند، همان چیزی را می‌گوییم که امام حسین علیه‌السلام فرمود «ألا إنّ الدعی ابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلّهًْ والذلهًْ، و هیهات منا الذلّهًْ». (آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم.) یا حسین‌(ع)، ما تو را تنها نگذاشتیم و همه جهان شاهد این موضوع است و بزرگ‌ترین گواه، شهدایی است که تقدیم کردیم. بزرگ‌ترین گواه زخمی‌ها و خانه‌های ویران‌شده ماست.
رهبر مقاومتِ لبنان در جای دیگری از سخنرانی خود با تهدید به اینکه بانک اهداف حزب‌الله گسترده‌تر می‌شود، صریحاً گفت: «ما به شهرک‌ها و مناطقی حمله خواهیم کرد که تاکنون هدف نبودند و هنوز به آنها حمله نکرده‌ایم.» سیدحسن نصرالله افزود که «خسارات وارده به لبنان و حمله به غیرنظامیان منجر به حمله موشکی به شهرک‌های جدید اسرائیل می‌شود.»
ما حامی همه مظلومان هستیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: «ما از همه مردم منطقه خود که از طریق اشغال، کشتار، تجاوز و تهدید مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم. سه کشور عربی هستند که همچنان مستقیماً از اشغال، تجاوز و تروریسم اسرائیل رنج می‌برند و آنها فلسطین، لبنان و سوریه هستند. امت ۲میلیاردی مسلمان در نتیجه جنایات دشمن علیه غزه و اشغال مسجدالاقصی مورد اهانت قرار می‌گیرند.» وی گفت: «ما این‌جا هستیم تا به فلسطین، نوار مظلوم غزه، کرانه باختری و به مردم لبنان در نبرد یاری دهیم؛ نبرد طوفان‌الاقصی نبرد تمام امت است.»
اسرائیل بدترین روزهایش را تجربه می‌کند
وی ادامه داد: برای اولین‌بار است که رژیم صهیونیستی بدترین روزهای خود را از زمان تأسیس تجربه می‌کند و به نظر می‌رسد که این رژیم قادر به دستیابی به اهداف خود نیست و با کشتار غیرنظامیان بر شکست خود سرپوش می‌گذارد. در مقابل رنج هزاران اسیر فلسطینی، در مواجهه با محاصره بیش از ۲میلیون نفر در غزه و تهدیدات مسجدالاقصی و در مقابل سکوت و غفلت جهانیان، ما خود را در این نبرد کاملاً با امام حسین‌(ع) هماهنگ می‌بینیم.
نصرالله اضافه کرد: یمن توانست بندر «ایلات» را محاصره کند، به طوری که ورشکسته شد و قیمت کشتیرانی به ۲۰۰ و ۳۰۰درصد افزایش یافت و این عواقب جدی برای رژیم اشغالگر به همراه دارد. برای اولین‌بار، اسرائیل خود را ناتوان از رسیدن به اهدافش می‌بیند و در ارتش، سرویس‌های امنیتی، کابینه، احزاب، مهاجرت معکوس، اعتماد به نفس، اعتماد مردم به ماندن در اراضی اشغالی و دیدگاه جهان نسبت به خود با مشکلات جدی مواجه شده است و این نتیجه مقاومت و پایداری است.
وی ادامه داد: همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای پنهان کردن خسارات جانی و مادی خود، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در جنوب لبنان، ناکام مانده و مشخص شده است که ۹هزار و ۲۵۴ نفر از جمله افسران و سربازان به اشکال مختلف زخمی و دچار نقص عضو شده‌اند.
دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی در پی تهدید لبنان به حمله خاطرنشان کرد: اگر تانک‌های شما به لبنان و جنوب آن بیاید، دچار کمبود تانک نخواهید شد، بلکه تانکی برای شما باقی نخواهد ماند و تا زمانی که تجاوز به نوار غزه ادامه یابد جبهه پشتیبانی لبنان متوقف نخواهد شد.
آمریکا مسئول است
سیدحسن نصرالله همچنین گفت: آمریکا مسئولیت کامل قتل‌عام‌های دشمن اسرائیلی را به دلیل تهیه سلاح برای آن برعهده دارد و تداوم هدف قراردادن غیرنظامیان، مقاومت را به پرتاب موشک و هدف قرار دادن مستعمره‌های جدید که قبلاً هدف قرار نگرفته‌اند، سوق می‌دهد. 
وی ادامه داد: اگر درگیری متوقف شود، طرف مسئول مذاکره و دادن پاسخ، دولت لبنان است و هر آنچه درباره توافق آماده درخصوص وضعیت جبهه لبنان مطرح می‌شود، نادرست است و آینده وضعیت جنوب با توجه به نتایج نبردی که جبهه مقاومت و پشتیبانی در آن حضور دارد، تعیین خواهد شد.
گفتنی است، صبح روز چهارشنبه مراسم دهمین روز از ماه محرم و عزاداری امام حسین‌(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت با حضور گسترده مسلمانان دوستدار اهل‌بیت علیهم‌السلام آغاز شد و عزاداران لبنانی به سمت حسینیه سیدالشهدا‌(ع) در منطقه الرویس در ضاحیه جنوبی بیروت که حزب‌الله مراسم عزاداری دهه اول را در این محل برگزار می‌کند، حرکت کردند.
قاسم: باید صبر را از امام خمینی و ایران آموخت
«نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، گفت که اگر صبر امام خمینی(ره) از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۸ با تمام رنج و صبر ملت ایران با وی نبود، انقلاب اسلامی ایران موفق نمی‌شد. این مسئله به دلیل ایثار و فداکاری‌های بزرگ اتفاق افتاد. حتی این انقلاب مبارک شرایط دشواری را پشت‌سر گذاشت، مثل جنگ ایران و عراق که هشت سال طول کشید اما آنها با صبر به این نتیجه رسیدند. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد طوفان‌الاقصی با تمام اتفاقاتی که طی آن رخ داد، نقطه عطفی برای احیای مسئله فلسطین است.
حملات قطع‌نشدنیِ حزب‌الله
حزب‌الله لبنان سه‌شنبه‌شب با انجام حمله موشکی مواضعی را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار داد. رسانه‌های صهیونیستی نیز در این‌باره گزارش دادند که ده‌ها موشک و راکت از خاک لبنان به سمت شهرک‌ها و به ویژه «کریات شمونه» پرتاب شد. منابع رسانه‌ای سه‌شنبه‌شب از حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه استراتژیک «میرون» در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تایید این حمله اعلام کرد که ۱۰ موشک از لبنان به سمت جبل‌الجرمق در منطقه «الجلیل علیا» پرتاب شد. 
همزمان حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به حملات به مناطق مسکونی در جنوب لبنان، مستعمره‌های «کفرهوشان»، «اورهاگنوز»، «باریوهای» و «میرون» را با ده‌ها موشک کاتیوشا بمباران کردیم. 
چهارشنبه نیز مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به کشتار اشغالگران در «ام‌توت» در جنوب که در آن سه کودک شهید شدند، شهرک‌های «ساعر» و «گاشر‌هازیو» را با ده‌ها موشک «کاتیوشا» هدف قرار داد. کانال ۱۲ عبری نوشت: «بیش از ۶۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل را رصد کردیم. همچنین رسانه‌های عبری نوشتند: پس از حملات موشکی از لبنان، آتش‌سوزی در چندین منطقه در الجلیل رخ داد.»
کنترل جنگ به دست حزب‌الله است
رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند: این حزب‌الله لبنان است که بر جدول زمانی جنگ در شمال فلسطین اشغالی کنترل دارد و این مسئله در مراسم بزرگداشت عاشورای حسینی مشهود بود. به گزارش ایسنا، این رسانه‌ها هشدار دادند آرامش نسبی حزب‌الله لبنان در طول این مراسم تکرار نخواهد شد و حزب‌الله از این بازه زمانی برای جمع‌آوری اطلاعات و ایجاد سایت‌های پرتاب موشک‌های ضدزره برای استفاده از آن در روزهای آینده، بهره‌برداری می‌کند.
تصاویر ارتش یمن از لحظه حمله
خبر دیگر آنکه رسانه جنگ یمن ویدئویی را از حمله نیروهای مسلح این کشور به نفتکش 
«CHIOS Lion» منتشر و اعلام کرد که این نفتکش به دلیل نقض ممنوعیت تردد به سمت بنادر فلسطین اشغالی هدف قرار گرفته شد.
حمله مقاومت عراق به پایگاه اسرائیلی
مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد خود برای مقاومت در برابر اشغالگری و در راستای حمایت از ملت فلسطین و در پاسخ به قتل‌عام‌های رژیم غاصب علیه غیرنظامیان اعم از کودکان، زنان و سالمندان، سه‌شنبه پایگاه «معالیم» در سرزمین‌های اشغالی را با استفاده از پهپاد هدف قرار داد.
خبر دیگر آنکه شبکه العربیه سه‌شنبه‌شب از حمله پهپادی به نیروهای آمریکا در پایگاه «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق خبر داد. منابع خبری از هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین‌الاسد» در الانبار عراق در صبح روز چهارشنبه خبر دادند.
نگرانی از سرایت ورشکستگی بندر ایلات
بندر ایلات (ام‌الرشراش)، مهم‌ترین بندر رژیم صهیونیستی در دریای سرخ واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی در پی حملات جنبش انصارالله یمن به این بندر و کشتی‌های عازم آن، اعلام ورشکستگی کرد و مقامات صهیونیستی از امتداد این خطر ورشکستگی به سایر بنادر پراهمیت مانند بندر «اشکلون»(عسقلان) و «حیفا» در دریای مدیترانه نگران هستند.