kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
 هیئت متخلف لغو مجوز شد

شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت برنامه‌ریزی شده روز عاشورا در کرج

 
 
 
فرمانده انتظامی استان البرز از شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت در روز عاشورای حسینی در کرج خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از پلیس البرز، سردار حمید هداوند دیروز گفت: با عنایت به انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر حضور چند دختر بی‌حجاب در دسته عزاداری روز عاشورا و خدشه‌دار شدن احساسات عزاداران حسینی در سراسر کشور؛ پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس استان قرار گرفت.
هداوند با اشاره به تلاش برای شناسایی هویت هنجارشکنان افزود: همه این افراد پس از شناسایی به پلیس استان البرز احضار شده‌اند.
وی ادامه داد: پلیس حرمت شکنی به ساحت مقدس ائمه اطهار(علیهم‌السلام) را بر نمی‌تابد و برابر قانون با هنجارشکنان برخورد خواهد کرد.
 هیئت متخلف لغو مجوز شد
رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی از لغو مجوز هیئت کرجی که افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری آن حضور پیدا کردند خبرداد و گفت: مسئول هیئت از سوی نهادهای انتظامی احضار شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجید باباخانی درخصوص فیلم منتشر شده از حضور افراد بی‌حجاب در دسته عزاداری یک هیئت اظهار داشت: فیلم منتشر شده درخصوص هیئتی در شهرستان کرج است که متاسفانه این‌گونه رفتارها از آن‌ها مسبوق‌ به سابقه است. به همین دلیل قبل از ماه محرم به این هیئت تذکر داده شد زیرا در خیابان مجلس عزاداری دارد.
باباخانی افزود: فیلم منتشر شده برای روز عاشوراست که بلافاصله با همکاری نیروهای انتظامی، مسئول هیئت احضار شد و سیر قانونی درخصوص برخورد با او در جریان است.
 این هتک حرمت برنامه‌ریزی شده بود
وی ادامه داد: اقدام صورت گرفته در این هیئت متاسفانه برنامه‌ریزی شده بود و با برنامه این فیلم تهیه و منتشر شد و به همین دلیل، مجوز هیئت لغو شد.
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی گفت: تیم رسانه‌ای که در توزیع این فیلم فعالیت داشت و در فضای خارج از کشور بازنمایی شد، با برنامه‌ریزی اقدام کردند که از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی درحال شناسایی و برخورد است.
باباخانی با بیان اینکه در فضای نظارت بر عملکرد هیئت‌ها، شورای هیئت‌های مذهبی در هر شهرستان‌، به عنوان یک نهاد صنفی نظارت دارد، اظهار داشت: از طریق سامانه صدای هیئت هم مردم می‌توانند مشکلات و موضوعات مختلف را گزارش کنند. به این منظور افراد می‌تواند عدد یک را به سامانه ۱۰۰۰۴۶۱۵ ارسال کنند.