kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵

سفارت جمهوری آذربایجان در تهران بازگشایی شد

سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در مکانی جدید فعالیت خود را از سرگرفته است.
 
 
 
سفارت جمهوری آذربایجان در پی مذاکرات مقامات این جمهوری و ایران بازگشایی شد. از سرگیری کار سفارت به توسعه بیشتر روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، اجرای توافقات حاصل شده بین دو کشور و مسائلی که نیاز به حل و فصل دارند، کمک خواهد کرد.
سخنگوی دولت: بازگشایی سفارت آذربایجان، نتیجه دیپلماسی شهید رئیسی است
سخنگوی دولت، بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را از ثمرات دیپلماسی نتیجه محور ‎شهید رئیسی دانست. علی بهادری جهرمی با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با اشاره به بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، نوشت: با بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، یکی دیگر از ثمرات دیپلماسی نتیجه محور شهيد رئيسى در این ۵۰ روز، با پیگیری جدی دکتر مخبر و وزارت امور خارجه به نتیجه رسید. دولت راه خدمت شهید رئیسی را تا آخرین لحظه 
ادامه می‌دهد.
وزیر راه و شهرسازی: رشد ترانزیت گواه رویکرد دولت سیزدهم
 در توسعه روابط با همسایگان است 
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نوشت: یکی از کارهایی که شهید جمهور و دکتر مخبر مرتب از بنده به عنوان رئیس کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان دنبال می‌کردند، همین موضوع بود که محقق شد.
به گزارش ایرنا، وی افزود: توسعه روابط با همسایگان در صدر برنامه‌های دولت بود. رشد ترانزیت و تجارت با همسایگان خود گواه این رویکرد استراتژیک بود.
وزیر راه و شهرسازی پیش از این گفته بود: مجموع ترانزیت کشور در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبل ۸۹ درصد رشد داشته و حجم ترانزیت در سال گذشته به ۱۶.۳۴ میلیون تن رسید. در سه‌ ماهه ۱۴۰۳ این رشد با شتاب بیشتری ادامه یافت و در این مدت رشد ۶۹ درصد ترانزیت جاده‌ای و رشد ۵۵ درصدی کل ترانزیت را نسبت به سه‌ماهه سال ۱۴۰۱ تجربه
کردیم.
استقبال روسیه 
از بازگشایی مجدد سفارت جمهوری آذربایجان در ایران
سفارت فدراسیون روسیه در تهران در صفحه رسمی خود در فضای مجازی نوشت: «از سرگیری فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران را به دوستان و همکاران آذربایجانی خود صمیمانه تبریک می‌گوییم. موفقیت روزافزون برایتان آرزومندیم.»