kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

قدردانی از مهندسان فداکار نیروگاه «رامین» اهواز برای تعمیرات در دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۹۵ درصدی

نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در اوج گرمای کنونی ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ نیروگاه تعمیر شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو؛ اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های یکی از اپراتورهای نیروگاه است.
در حالی‌که نیروگاه رامین تا خرابی و توقف فعالیت به دلیل نشتی کندانسور فاصله چندانی نداشت، مهندسان و اپراتورها با تعمیر توربین در حالت آماده به کار، مانع توقف تولید برق نیروگاه شدند.
دمای اطراف توربین در حالت آماده‌ به‌کار بیش از ۷۰ درجه و رطوبت به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد حال آنکه دمای داغ‌ترین چایی که می‌نوشیم ۶۵ درجه است.
خاموش شدن نیروگاه اهواز به خاموشی بخشی از شهرهای استان خوزستان در گرم‌ترین دوره سال ختم می‌شود.
سال گذشته زمانی‌که مشکل مشابه نیروگاه رامین در یک نیروگاه ایالت ماساچوست آمریکا رخ داد، ابتدا توربین خاموش شد و دو روز زمان برای سرد شدن محیط گذشت و پس از دو روز تازه عملیات تعمیرات آغاز شد.
«رضا خسروی» کارشناس توربین نیروگاه رامین، معتقد است که مهندسان عملیات تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز را ساعت ۹ صبح 23 تیر آغاز و ساعت سه نیمه شب 24 تیر بدون لحظه‌ای توقف کار نیروگاه را به اتمام رساندند.
نشتی کندانسور نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در اوج گرمای کنونی ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ نیروگاه تعمیر شد.
بر اساس رده‌بندی مشاغل زیان‌آور، عملیات تولید، انتقال و توزیع برق جزء سخت‌ترین فعالیت‌های جهان است.
تقدیر از جهادگران نیروگاه «رامین»
«محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری روز گذشته در آیین تجلیل از این مهندسان نیروگاه رامین، تاکید کرد: روحیه جهادی و ایثار از عوامل موفقیت و از دارایی‌های مهم و ارزشمند کشور است.
وی افزود: وجود روحیه جهادی میان مردم، صنعتگران، مهندسان و کارگران کشور موجب شده تا با وجود تحریم‌های گسترده، حرکت کشور در مسیر توسعه و پیشرفت مختل نشود.
مخبر روحیه جهادی را گره‌گشای مسایل کشور دانست و اظهارکرد: تجلیل از مهندسان نیروگاه رامین که با وجود گرمای شدید و بی‌سابقه هوا با ایثار و از خودگذشتگی و تلاش مثال‌زدنی، مانع از بروز خاموشی گسترده در شبکه برق کشور و خوزستان شدند، تجلیل از روحیه ایثار و کار جهادی 
است.
«علی‌اکبر محرابیان»، وزیر نیرو هم در گفت‌وگوی تلفنی با تلاشگران نیروگاه رامین اهواز، اقدام جهادی آنان در رفع مشکل فنی و جلوگیری از خروج واحد نیروگاهی از مدار تولید را مورد تقدیر قرار داد.
محرابیان تعهد، ایثارگری و مسئولیت‌پذیری همه کارکنان وزارت نیرو در خدمت‌رسانی پایدار و مستمر به ویژه تامین برق مورد نیاز هموطنان در فصل تابستان و اوج مصرف برق را از ویژگی‌های بارز این کارکنان دانست.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد مردم کشورمان نیز با صرفه‌جویی و رعایت الگوهای مصرف برق فرصت برخورداری همه هموطنان از این انرژی را فراهم سازند.