kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۷۸۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

مصرف بنزین به ۴۶ میلیارد لیتر در سال رسید

 
 
 
سرویس اقتصادی-
معاون وزیر نفت میزان مصرف بنزین را در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۲ میلیارد لیتر عنوان کرد و‌ گفت: اکنون این میزان به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده یعنی ۳۹ میلیون لیتر در روز افزایش داشته است و این بدان معناست که تراکنش‌ها افزایش یافته و سامانه باید به‌روز شود.
به گزارش کیهان، جلیل سالاری در مراسم افتتاح مرکز تعمیرات تخصصی ترمینال‌های سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه بومی سازی تجهیزات در داخل کشور اتفاق افتاده است، اظهار داشت: امروز شرکت‌های دانش‌بنیان تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کنند.
وی افزود: با کارگاه‌هایی که برای تعمیرات سامانه‌های سوختی تجهیز می‌شود، سطح خرابی کارتخوان‌ها به حداقل رسیده و کارتخوان‌ها تعمیر خواهند شد و امکان ارائه خدمات بهتر به مردم افزایش خواهد یافت.
معاون وزیر نفت با اشاره به ورود بانک ملی به عرصه پرداخت الکترونیکی جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: ایجاد رقابت برای دریافت خدمات در حوزه سوخت یک تکلیف قانونی است که بدین منظور با بومی‌سازی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ها و اضافه شدن بانک ملی به پشتیبانی بانکی عرضه سوخت کشور در کنار بانک ملت، این مسئله محقق شد.
سالاری میزان مصرف بنزین را در سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۲ میلیارد لیتر عنوان کرد و‌ افزود: اکنون این میزان به ۴۶ میلیارد لیتر رسیده یعنی ۳۹ میلیون لیتر در روز افزایش داشته است و این بدان معناست که تراکنش‌ها افزایش یافته و سامانه باید بروز شود.
وی با بیان اینکه ما در زمینه استفاده از شرکت‌های دانش بنیان مقام اول را کسب کرده‌ایم، گفت: در مجموع سیاست غیرقیمتی برای مدیریت مصرف سوخت انجام شده و آمادگی این را داریم که از ابتدای ماه آینده تا هفت میلیون لیتر از مصرف را کاهش دهیم.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: زیرساخت مدیریت مصرف سوخت فراهم شده و تا پایان امسال ۱۰ میلیون لیتر از مصرف سوخت کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تغییر ساعات اداری موجب افزایش ۱۱ درصدی بنزین در سطح تهران و افزایش شش درصدی بنزین در سطح کشور بود.
سالاری درخصوص مصوبه هیئت‌ وزیران برای تغییر ساعات اداری به‌منظور مدیریت بهینه مصرف برق، اظهار کرد: تغییر ساعات اداری تأثیر مستقیم در افزایش مصرف بنزین داشته است، به‌طوری که در ساعات ابتدائی صبح، اغلب مردم با اتومبیل‌های شخصی به سر کار می‌روند، در ساعات پایانی نیز که حدود ساعت ۱۳ است، با وسایل نقلیه شخصی بیشتر تردد می‌کنند و این مسئله موجب شده یک میلیون و 500 هزار لیتر در تهران به مصرف بنزین کشور اضافه شود.