kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶

کیهان و خوانندگان

 
 
* رهبر معظم انقلاب اسلامی آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب را به چشم دوختن به افق‌های بلند و ادامه راه شهید رئیسی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان کشور به‌ویژه جوانان انقلابی و مؤمن توصیه کرده‌اند. آقای پزشکیان نیز در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی خود بارها اعلام کرد که هدفش از رئیس‌جمهور شدن اجرای منویات و سیاست‌ها و دستورات رهبر معظم انقلاب است. حالا او در معرض اولین توصیه‌های رهبر انقلاب قرار گرفته است تا میزان صداقتش برای مردم محک بخورد.
مولودی
* سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نخستین واکنش به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ایران «آزاد یا عادلانه» نبود و به تغییر اساسی در مسیر ایران منجر نخواهد شد.اصلاح‌طلبان داخل کشور را بگو که چگونه آب از لب و لوچه‌ها‌شان برای روی خوش نشان دادن آمریکایی‌ها راه افتاده بود! کی قرار است واقعیت را بفهمند و سرشان را از زیر برف لجاجت با عقل بیرون بیاورند فقط خدا می‌داند!
مقدسی
* امثال خاتمی به شهادت گذشته‌شان، خیرخواه آقای پزشکیان و هیچ کس دیگری نیستند. بنابراین باید فاصله ایمنی لازم را با آنها حفظ کرد و این جدای از این نکته مهم است که رئیس‌جمهور در مراوداتش نباید خود را وامدار کسی یا کسانی نشان بدهد. رئیس‌جمهور فقط وامدار مردم و نظام است.
مژدهی و نجار
* امروز پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات برخی در پی القاء تفسیرهای قومیتی از آرای منتخبین ملت هستند و نمی‌دانند چه سم مهلکی را در جامعه دارند منتشر می‌کنند. شکاف قومیتی- مذهبی را سال‌هاست دشمنان ملت ایران به عنوان برنامه اصلی و مهم برای ایجاد اختلاف، شورش، تجزیه و براندازی در ایران روی آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. فراموش نکنیم ما در کشور عزیزمان با هم عضو یک خانواده هستیم و نباید ندانسته در پازل چیده شده توسط دشمن بازی کنیم.
پاکمنش
*نگرانی این نیست که روحانی و خاتمی از پزشکیان حمایت می‌کنند؟ خطر این است که هریک از طریق نیروهایشان در دولت بخواهد به جای دکتر پزشکیان تصمیم بگیرد و روح رئیس‌جمهور منتخب هم بی‌خبر باشد! از همین حالا این افراد دارند برای یکدیگر رجز می‌خوانند. 
آدینه وصیرفی
* مشاور سابق وزیر خارجه آمریکا گفته است؛ آمریکا حاضر است تمام تحریم‌ها را علیه ایران لغو کند و حتی مجوز دستیابی به سلاح هسته‌ای را به ایران اعطا کند اما ایران دست از سر اسرائیل بردارد! شیطان بزرگ که این‌قدر کشته مُرده این ولَد نامشروع است دست او را بگیرد و ببرد کنار خودش و سرنوشت مردم و کشور فلسطین را به خودشان واگذارد.
مهربانی
* مداحی و عزاداری برای ائمه‌(ع) یک فرصت بی‌بدیل است برای تربیت جامعه، این فرصت نباید با بدعت‌گذاری‌های غلط، دستخوش انحراف در هدف شود. هدف از مداحی فقط بیان مظلومیت و مصائب ائمه‌(ع) نیست، بلکه هدف اصلی بیان فضائل و سیره و سلوک زندگی‌ساز این بزرگواران است.
هدایتی
* عظمت شهدای کربلا به این است که برای احساس تکلیف، که همان جهاد در راه خدا و دین بود، از عظمت دشمن نترسیدند. مؤمن باید این‌گونه باشد و به امامش اقتدا کند و به او اعتماد نماید و از او پیروی کند.
مشایخ
* خداوند در سوره مبارکه آل عمران، آیه140 می‌فرماید: ما این روزها (ی پیروزی و ناکامی) را در میان مردم می‌گردانیم؛ (و این خاصیّت زندگی دنیاست) تا خدا، افرادی را که ایمان آورده‌اند، معلوم کند (شناخته شوند)؛ و خداوند از میان شما، شاهدانی بگیرد. و خداوند ستمگران را دوست نمی‌دارد». ان‌شاءالله ملت و مسئولان از این آزمون سربلند بیرون بیایند.
سلمانی
* امام خامنه‌ای (درسال1360) با ۴۲ سال سن، جوان‌ترین و دکتر پزشکیان (درسال1403) با ۷۰ سال سن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور در ادوار انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند.
فلاحتی
* از روزنامه وزین کیهان درخواست می‌شود از وضعیتی که شهید رئیسی دولت را از روحانی تحویل گرفت و پیشرفت‌هایی که قریب به سه سال پس از آواربرداری، رشد اقتصادی منفی را به نزدیک هشت رساند و صدها کارخانه و شرکت را از تعطیلی و رکود نجات داد و... کشور را به این موقعیت رساند که دشمنان هم اقرار می‌کنند هم برای اطلاع دولت جدید و هم برای مردم ترسیم نماید.
شکیبا
* عباس آخوندی وزیر ناکارآمد دولت روحانی با نوشتن نامه به دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب کشورمان گفته است عدم مشارکت 50 درصد مردم در انتخابات نشان از اعتراض به تبعیض و ناامیدی اجتماعی از بهبود شرایط موجود است. حال که متهم خود به صحنه جرم آمده ما هم به جناب پزشکیان توصیه می‌کنیم که نامه آخوندی را به‌عنوان اعترافات یک متهم در صحنه جرم بخواند و تصمیم بگیرد.
فقیهی
*اعتقادم بر این است که انتخابات رئیس‌جمهور نهم را باید یک تولد دیگر و بازتولید مفاهیم انقلاب دانست. به همین‌خاطر رئیس‌جمهور منتخب را رئیس‌جمهور مردمی که دوست دارند «آبادانی مادی و معنوی کشور» را در ذیل همین گفتمان انقلاب به دست آورند می‌دانیم.آقای پزشکیان اگرچه به وضع موجود نقد کرد، اما این نقد را به زیور شعار‌های ۵۷ و عدالت‌جویی دینی و برخاسته از نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) آمیخت و اکنون فرصت آن است که نشان دهد به دنبال تحقق آرمان‌ها انقلاب اسلامی 57 است و لاغیر.
بهزادی
* ابوعبیده، سخنگوی القسام گفته است، برای مقابله با اسرائیل، در سراسر خاک خود، توانمندی‌های دفاعی خود را تقویت کرده‌ایم‌، دشمن صهیونیستی ضرباتی در همه مناطق نوار غزه دریافت کرده و همچنان دریافت خواهد کرد. قدرت و توانمندی انسانی گردان‌های قسام در وضعیت خوبی است و توانسته‌ایم هزاران مبارز جدید را جذب کنیم. درود بر شرف رزمندگان مقاومت که با نیروی قلیل در برابر جبهه کفر و شرک و نفاق با هزاران نیرو با بیش از 9 ماه بمباران، قتل کودکان و زنان، رژیم جعلی و همراهانش هیچ غلطی نتوانستند بکنند.
میلانی
* پاساژ جواهر احسان 15خرداد، دستگاه کمپرس را که باید در پشت‌بام قرار دهند متأسفانه داخل زیرزمین قرار داده که به گفته کارشناسان برق 15 خرداد باعث سوختن فیوزهای برق مغازه‌های اطراف می‌شود. از مسئولان امر درخواست می‌شود با متخلفان که به کسب و درآمد ما خسارت وارد می‌کنند برخورد شود.
‎جمعی از کاسبان محل