kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۶
صهیونیست‌ها از عملکرد مقاومت لبنان می‌گویند

حزب‌الله در حال نابود کردن اسرائیل است به میدان تیر نصرالله تبدیل شده‌ایم

روزنامه عبری معاریو نوشت، پس از حملات موشکی گسترده حزب‌الله به جولان اشغالی سوریه، ساکنان و مقامات مأیوس شده‌اند و می‌گویند ادامه این وضعیت ممکن نیست. رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش کرده‌اند: «جولان به میدان تیر حزب‌الله تبدیل شده است.»
 
 
 
سرویس خارجی-
 
رژیم آپارتاید اسرائیل با کشتار فجیعی که پس از «طوفان‌الاقصی» از 15 مهر سال گذشته تاکنون در غزه به راه انداخته است، عملاً خود را درگیر نبرد در چندین جبهه کرده است، این رژیم حتی شرکای خود را نیز به مخمصه انداخته است. اما برای خود صهیونیست‌ها همچنان وحشتناک‌ترین جبهه جبهه شمالی اراضی اشغالی و میدان نبردی است که حزب‌الله به راه انداخته است.
حمله سنگین به جولان
در پی آخرین حملات موشکی از لبنان به سمت جولان اشغالی سوریه، در ۸ نقطه آتش‌سوزی رخ داد و گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که چندین تن زخمی شده‌اند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش کرد، آمار اولیه از حمله موشکی مقاومت لبنان به جولان اشغالی سوریه حاکی از آن است که دست‌کم ۲ شهرک‌نشین صهیونیستی کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.
رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند لبنان، جولان اشغالی سوریه را بمباران کرد و صدای حدود ۳۰ انفجار شنیده شد. همچنین صدای آژیر خطر در مناطق «کدمات زفی» و «شاعل» در جولان اشغالی سوریه به صدا درآمد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند بر اثر حملات مقاومت لبنان به جولان اشغالی، یک خودرو منفجر شد و دو شهرک‌نشین صهیونیستی کشته و چند تن زخمی شدند.
رسانه‌های صهیونیستی با این گزارش که جولان اشغالی سوریه از سمت لبنان به شدت بمباران شد و صدای ده‌ها انفجار در منطقه به گوش رسید، اذعان کرد: تصاویری که حزب‌الله منتشر کرده است، بار دیگر رژیم صهیونیستی را در وضعیت بحرانی قرار می‌دهد. طبق گزارش این رسانه‌ها، در پی این حملات، چندین بالگرد برای انتقال زخمی‌ها در منطقه فرود آمدند و مقامات صهیونیستی از شهرک‌نشینان جولان اشغالی خواستند در نزدیکی پناهگاه‌ها بمانند.
حملات شهرک‌نشینان را مأیوس کرده است
روزنامه عبری معاریو نوشت، پس از حملات موشکی گسترده شامگاه سه‌شنبه حزب‌الله لبنان به جولان اشغالی سوریه، ساکنان و مقامات مأیوس شده‌اند و می‌گویند ادامه این وضعیت ممکن نیست. «اوری کالنر» رئیس شورای منطقه‌ای جولان اشغالی با ادعای اینکه هر روز غیرنظامیان تهدید می‌شوند، این وضعیت را «غیرقابل قبول» خواند و گفت: برای بازدارندگی حزب‌الله باید اقدامات قاطع اتخاذ شود. «لیئور سمحا»، دبیرکل جنبش کیبوتس‌ها، از سیاست امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: کابینه، شهرک‌نشینان اطراف غزه و شهرک‌نشینان مرزهای شمالی را رها کرده است. «یهودا دوا»، رئیس شورای کاتزرین در جولان اشغالی، از اعضای کنست خواست وضعیت امنیتی شمال را تغییر دهند و گفت: رژیم صهیونیستی باید انتخاب کند که نوار مرزی شمال اراضی اشغالی باشد یا جنوب آن. ظاهراً در حال حاضر گزینه اول انتخاب کابینه است، واقعیتی که قابل پذیرش نیست. کالنر گفت: ساکنان جولان اشغالی کشته شدند و رژیم صهیونیستی و ارتش آن باید از این ساکنان حفاظت کند، سیاست خویشتنداری را کنار گذاشته و با قدرت به دشمنان حمله کند و امنیت را به ساکنان شمال فلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه بازگرداند.
جولان میدان تیر حزب‌الله شده است
آن‌طور که فارس نوشته است، رسانه‌های اسرائیلی همچنین با اشاره به این حملات گزارش کرده‌اند: «جولان به میدان تیر حزب‌الله تبدیل شده است.» رسانه‌های اسرائیلی به گسترش دامنه حملات حزب‌الله لبنان علیه جولان اشغالی و شمال فلسطین اشغالی و عدم توانایی تل‌آویو در تغییر واقعیت تحمیلی جدید در این مناطق، اذعان کردند.
گزارش رویترز از روش‌های حفاظتی حزب‌الله
چگونه حزب‌الله در تلاش برای مقابله با نظارت پیشرفته اسرائیل عمل می‌کند؟ این همواره یک سؤال جدی برای کارشناسان بوده است. آن‌‎طور که شفقنا نوشته، رویترز گزارش کرده است که پس از شهادت فرماندهان ارشد در حملات هوائی هدفمند اسرائیل، حزب‌الله از برخی استراتژی‌های کم‌فناوری برای فرار از فناوری‌های نظارتی پیچیده دشمن خود استفاده کرده است. این گروه همچنین از فناوری خود- پهپادها- برای مطالعه و حمله به قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات اسرائیل استفاده می‌کند، چیزی که رهبر حزب‌الله، «سیدحسن نصرالله»، آن را استراتژی «کور کردن» اسرائیل توصیف می‌کند.
حزب‌الله ۶۸۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده
منابع رسانه‌ای صهیونیستی به پرتاب چندهزار موشک توسط حزب‌الله لبنان به سمت اراضی اشغالی فلسطین از ابتدای جنگ تاکنون اذعان کردند. رسانه‌های صهیونیستی در این‌باره گزارش دادند: حزب‌الله طی ۹ ماه جنگ، ۶هزار و ۸۰۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرده است. طبق برآورد این رسانه‌ها، این حملات حزب‌الله منجر به ۷۱۰ مورد آتش‌سوزی در شمال اراضی اشغالی و سوختن ۱۸۰هزار دونم از اراضی این منطقه شده است.
حیفا منتظر ۴۰۰۰ موشک نقطه‌زن حزب‌الله
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از شهردار بندر اشغالی حیفا اعلام کرد: ما با یک خطر واقعی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، حزب‌الله ما را نابود می‌کند و کابینه نتانیاهو کاری نمی‌کند و شمال (فلسطین اشغالی) را به حال خود رها کرده است. «یونا یهاو» افزود: حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه در سال ۲۰۰۶ میلادی توانست فقط ۲۰۰ موشک غیرنقطه‌زن را به سوی حیفا شلیک کند ولی اکنون می‌تواند روزانه چهارهزار موشک نقطه‌زن را به سوی حیفا شلیک کند و این موضوع ما را با یک سناریوی بسیار متفاوت رو‌به‌رو می‌کند.
وزیر دانمارکی: تنش بسیار نگران‌کننده است
در این میان، وزیر خارجه دانمارک خطاب به همتای صهیونیست خود تأکید کرد که تنش با حزب‌الله بسیار نگران‌کننده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد که «لارس لوک راسموسن»، وزیرخارجه این کشور، خطاب به «یسرائیل کاتس»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که تنش با حزب‌الله در امتداد مرزهای لبنان با اراضی اشغالی بسیار نگران‌کننده است. وزیر خارجه دانمارک همچنین بر اهمیت دستیابی به راهکار دیپلماتیک، برقراری آتش‌بس و آزادی اسرا تأکید کرد.
نصرالله: ارتش صهیونیستی بی‌اخلاق‌ترین ارتش است
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای این مراسم گفت: جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق و حمایت‌های سیاسی از جمله در سوریه و ایران، تصویری شاد در تقابل با تصویری غم‌انگیز از مواضع جهان عرب و اسلام در قبال غزه است. وی در این مراسم که در مجتمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، افزود: آنچه اهمیت دارد اکثریت نیست، بلکه جست‌وجوی حقیقت است، چه با اکثریت و چه با اقلیت. اگر اکثریت جهان در مورد حمایت از غزه سکوت کرده و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، به این معنا نیست که درست است. به نقل از سایت خبری العهد، دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هفته‌هاست که کمک‌های انسانی وارد نوار غزه نشده است و خطر شیوع قحطی، بیماری و بیماری‌های همه‌گیر وجود دارد. ارتش رژیم صهیونیستی بی‌اخلاق‌ترین ارتش است و حقیقت آن در حال رخ نمودن است.
شکار بزرگ مقاومت اسلامی عراق
به گزارش تسنیم، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با چند فروند پهپاد، نیروگاه برق «اوروت رابین» در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. این نیروگاه با ظرفیت تولید 2590 مگاوات برق، بزرگ‌ترین نیروگاه ذغال‌سنگ و گازی رژیم اسرائیل است و در شهر ساحلی «خدرا» واقع در استان حیفا قرار دارد.
3 عملیات نیروهای مسلح یمن
«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه سه‌شنبه از عملیات گسترده موشکی و پهپادی در خلیج عدن و دریای عرب علیه 3 کشتی خبر داد. او گفت که در اولین عملیات، کشتی آمریکایی «Maersk Sentosa» در دریای مکران با موشک‌های کروز و بالستیک مورد اصابت قرار گرفت. در عملیات دوم نیز کشتی«Marthopolis» با چند پهپاد در دریای مکران مورد هدف قرار گرفت، این کشتی هشدارهای نیروهای مسلح یمن برای عدم حرکت به سمت بنادر رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته بود. به گفته یحیی سریع در سومین عملیات نیز کشتی اسرائیلی 
«MSC Patnaree» در خلیج عدن با تعدادی پهپاد مورد اصابت قرار گرفت. همچنین آژانس تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی در فاصله ۴۰ مایلی سواحل جنوبی منطقه المخا واقع در غرب این کشور خبر داد. هنوز از جزئیات بیشتر این حادثه اخباری منتشر نشده است. فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی نیز مدعی انهدام یک پهپاد انصارالله یمن شد.