kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
در جلسه هیئت دولت مطرح شد

مخبر: امور دولت بدون تعلل و تأخیر انجام شود

سرپرست ریاست جمهوری ضمن تاکید بر انجام با قوت و به دور از هر گونه تعلل و تاخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای کابینه با رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید را ضروری دانست و افزود: اعضای دولت مردمی همان‌طور که تا امروز نهایت همکاری را با پزشکیان و همکارانش داشته‌اند، تا لحظه تحویل امور به دولت جدید همچنان به این رویه عمل کنند.
 
 
 
 
محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در جلسه هیئت دولت، ضمن تاکید بر انجام با قوت و به دور از هر گونه تعلل و تاخیر امور مربوط به دولت، همکاری کامل اعضای کابینه با رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید را ضروری دانست و افزود: اعضای دولت مردمی همان‌طور که تا امروز نهایت همکاری را با پزشکیان و همکارانش داشته‌اند، تا لحظه تحویل امور به دولت جدید همچنان به این رویه عمل کنند.
وی با اشاره به حضور روز گذشته خود در مراسم افتتاح «سازمان ملی هوش مصنوعی کشور» هوش مصنوعی را در جهان امروز از مؤلفه‌های قدرت و حکمرانی دانست و خاطرنشان کرد: تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی در زمانی کوتاه یادگار توجهات و تاکیدات رئیس‌جمهور شهید است که امیدوارم با سرعت و موفقیت امور مربوط به خود را به پیش ببرد.
تاکید مخبر بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه
درخصوص تب دنگی
سرپرست ریاست جمهوری در ادامه سخنانش با اشاره به شناسایی مواردی از ابتلای افراد به تب دنگی اظهار داشت: وزرای بهداشت و کشور در نشستی مشترک موضوع را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و تصمیمات و تدابیر پیشگیرانه لازم را در این خصوص اتخاذ کنند.
مخبر از نمایشگاه دستاوردهای 
سیاست خارجی دولت سیزدهم بازدید کرد
نمایشگاه «یک هزار و بیست روز تلاش جهادی: فرازهایی از دستاوردهای سیاست خارجی دولت سیزدهم در ۱۰۲۰ روز» با حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه، خانواده شهید امیرعبداللهیان و جمعی از مسئولان و مدیران دولت و دستگاه دیپلماسی در محل تالار ملل این وزارتخانه گشایش یافت.
علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در آئین افتتاح این نمایشگاه، ضمن اشاره به اهداف و رئوس اصلی رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم، به تبیین نقش و جایگاه بی بدیل شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در پیشبرد اهداف سیاست خارجی و دستاوردهای دستگاه دیپلماسی در دوره وزارت ایشان به خصوص در عرصه دیپلماسی چندجانبه و مذاکرات رفع تحریم‌ها پرداخت.
علی باقری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای و گروه بریکس را یکی از جلوه‌های دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه در حوزه چند جانبه و بین‌المللی توصیف و نسبت به تداوم این دستاوردها در دولت منتخب ابراز امیدواری کرد.
در ادامه این مراسم محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره دولتمردان عزیز و بزرگی همچون شهید آیت‌الله رئیسی‌ و دکتر امیرعبداللهیان که ‌جزو شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر بودند، از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی قدردانی کرد و به بیان ویژگی‌های شخصیتی شهید امیرعبداللهیان پرداخت و ایشان را شخصیتی «مقتدر و نجیب» توصیف کرد.
مخبر همچنین از تلاش‌های مبتکرانه و مجدانه شهید امیرعبداللهیان در تحقق رویکرد دولت شهید رئیسی در عرصه سیاست و روابط خارجی به خصوص در عرصه تقویت روابط با همسایگان، کشورهای همسو و هم جهت و همچنین عضویت و ایفای نقش فعال در سازمان‌هایی مثل شانگهای و گروه بریکس تمجید کرد و افزود: شخص وزیر شهید و همکاران ایشان در وزارت امور خارجه طی سه سال گذشته عملکرد و دستاوردهای درخشانی را با مدیریت شهید رئیسی و تلاش‌های شهید امیرعبداللهیان محقق کردند.
مخبر همچنین نقش مؤثر دستگاه دیپلماسی با مدیریت شهید امیرعبداللهیان در نمایش اقتدار کشور و تلاش برای حل مشکلات و رفع موانع در عرصه سیاست و روابط خارجی و افزایش تعاملات سیاسی، همچنین تقویت جریان مقاومت و تحقق اهداف عملیات وعده صادق را ستود و گفت مقامات ارشد جبهه مقاومت نیز با تاکید بر این موضوع، ایشان را وزیر خارجه جبهه مقاومت توصیف کردند و رهبر معظم انقلاب نیز از صلابت ایشان در مذاکرات تمجید نمودند.