kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
*براساس آمار مراجع رسمی اقتصادی کشور پس از آبان سال ۱۳۹۷ اکنون برای نخستین‌بار است که تورم تولیدکننده وارد کانال ۲۰ درصدی می‌شود. واقعا جای رئیس‌جمهور شهیدمان خالی است. دولت رئیسی تازه داشت میوه زحمات خود را آرام آرام می‌چید که آن انسان کم‌نظیر به سوی خدا پر کشید. چه رمز و رازی در این حادثه بود، نمی‌دانیم.
نعمت‌اللهی
*ادامه راه شهید آیت‌الله رئیسی توسط دولت جدید و تکمیل کردن مسیرهای پیموده شده دولت سیزدهم، به ویژه در سیاست خارجی و تقویت اقتصاد داخلی موجب خواهد شد در مرحله اول دولت چهاردهم به دولت عمل‌گرا تبدیل بشود و در مرحله دوم مردم آثار آن را به خوبی در زندگی خود لمس کنند.
روح افزا
*واقعیت امر آن است که چالش‌هایی که در ابتدای ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی در سال 1400 در کشور وجود داشت، در سال 1403 دیگر وجود ندارد یا به مراتب تقلیل داده شده است. بنابر این شرایط برای دولت پزشکیان کاملا هموار است تا بتواند در مدت کوتاهی کشور را به مرحله‌ای از توسعه و پیشرفت همه‌جانبه برساند.
صفائی
*برگزاری توأم با امنیت کامل انتخابات 15 تیرماه خار زهرآگینی بر چشم شوم دشمنان این مرز و بوم شد. با اتمام انتخابات و تأیید صحت آن از سوی شورای نگهبان، دو کلیدواژه «رفتار رقابتی» و «هنجار رفاقتی» چراغ راه کشور در پساانتخابات است. ضروری است همگان رفتارهای رقابتی را به هنجارهای رفاقتی تبدیل کنند و همه به پیشرفت کشور فکر بکنیم.
بحرینی
*هرگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات شکست بخورند همنوا با رسانه‌های غرب اعلام می‌کنند که انتخابات مهندسی شده است و زیر میز می‌زنند و کشور را همانند 88 با اختلاف رای 11 میلیونی کاندیدایشان به آشوب می‌کشند! ولی رفتار بزرگ‌منشانه اصولگرایان در برابر کاندیدای راه یافته به ریاست جمهوری هم سلامت انتخابات را همانند گذشته به اثبات رساند و هم بی‌اساس بودن تهمت انتخابات مهندسی شده آن‌ها را برملا‌ترکرد.
سهرابی خلخال
*دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در برنامه‌های تبلیغاتی به کرات بر سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب تأکید داشت و در اولین سخنرانی پس از پیروزی در مرقد امام(ره) نیز از عنایات و تدابیر رهبری تشکر ویژه کرد. عمل به توصیه‌های قبل و بعد از انتخابات رهبر معظم انقلاب به رئیس‌جمهور منتخب درباره انتخاب همکاران و نوع نگاه به ظرفیت‌های بزرگ در کشور، میزان و گواه روشنی بر این قدرشناسی خواهد بود.
تیموری
*آیا دقت کردید تورم سالانه گروه خوراکی در خرداد امسال ۳۲,۳ درصد بود که نسبت به سه سال گذشته کمترین تورم را ثبت کرد. این اتفاق در دولتی رخ داد که قریب 2ماه است رئیس‌جمهور ندارد و درگیر دو انتخابات (و یکی غیرمنتظره) هم بوده است. اما تورم گروه خوراکی را کاهشی کرد. فرق می‌کند که چه دولتی روی کار می‌آوریم.
آقاییان
*همان‌طوری که امام خامنه‌ای دولت آقای رئیسی شهید را دولت کار و امید و حرکت خواندند امیدواریم دولت تازه نفس نیز با تأسی از این شهید عزیز منشأ خیر و برکت برای کشور و مردم باشد.
جعفریان
*براساس اعلام مسئولان برگزاری کنکور در سال جاری 66 درصد از شرکت‌کنندگان خانم‌ها هستند و ۳۴ درصد هم آقایان! آیا این عدم تعادل در ورودی دانشگاه‌ها آسیبی برای آینده امر اشتغال و اقتصاد خانواده‌ها نیست؟
مجدی
*به همه دوستان و به ویژه خانم‌های محترم پیشنهاد می‌کنم کتاب ترگل که پرتیراژترین کتاب سال‌‌های اخیر در حوزه‌ عفاف و حجاب است را حتما تهیه و مطالعه کنند. کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ هفتاد و سوم رسیده است. این کتاب برخلاف خیلی از کتاب‌‌های دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است. (بیست دلیل عقلی و روان‌شناسی برای حجاب) کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، نگاه خواننده به موضوع پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد.
طیاری
*به اقرار بسیاری از کارشناسان نظامی و سیاسی دنیا، امروز ایران جایگاه خود را در جهان بهبود بخشیده و به یک قدرت جهانی تبدیل شده است. رژیم جعلی و اربابش هم به این امر واقفند و جرأت تنش با ایران را ندارند.
تحریری
*جریان انقلاب اسلامی بن‌بست ندارد این فراز و فرودهای مقطعی و حتی احساس شکست‌ها و یا پیروزی‌ها در مقاطع مختلف بوده است. لازمه «جمهوریت» نظام در انقلاب اسلامی همین است و این زیباست و راز بقای انقلاب همین است.
خسروی
* روزی که حسن تهرانی مقدم عزیز شهید شد خیلی‌ها می‌گفتند توسعه موشکی ایران متوقف می‌شود. شاید هیچ کس گمان نمی‌کرد روزگاری در وعده صادق، ده‌ها موشک و پهپاد ایرانی به سمت اسرائیل غاصب روانه شود و ایران سرزمین اشغالی را شخم بزند و دنیای استکبار را مات و مبهوت کند! انقلاب در حرکت به سمت قله است و توقف ندارد تا به قله راهی نمانده است. در قاموس ما یأس معنا ندارد.
دهقان
*روزنامه سازندگی وابسته به حزب کارگزاران در اثر مستی حاصل از پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری تیتر در مورد کارزار برکناری زاکانی از شهرداری تهران زده است. بنویسید حداقل در ظاهر به قواعد دموکراسی احترام بگذارید. اعضای شورای شهر را مردم انتخاب کرده‌اند و شهردار هم منتخب نمایندگان مردم است.
کبریایی
* برخلاف ادعای مسئولان صهیونیست مبنی بر لزوم جنگ با حزب‌الله لبنان کارشناسان سیاسی منطقه معتقدند توافق با حزب‌الله بهتر از جنگ با این جنبش است. صهیونیست‌ها همان‌گونه که با گذشت 8ماه از حمله و تجاوز زمینی به غزه نتیجه‌ای نگرفته‌اند در این جنگ هم به چیزی دست پیدا نخواهند کرد.
حسنی
* از اداره کل اطلاعات سیستان‌وبلوچستان که عوامل شهادت مأموران حافظ آرای مردم در راسک را دستگیر کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم و از دستگاه قضائی رسیدگی عاجل را خواستاریم.
نیک‌عهد و عربیان