kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
آمریکا

قطع برق  میلیون‌ها مشترک با طوفان «بریل»

 
 
 
طوفان بریل در پی رسیدن به تگزاس نزدیک به ۳ میلیون نفر را بدون برق گذاشته و به مرگ چهار نفر منجر شده است.
به گزارش ایسنا، این طوفان قدرتمند که دوشنبه صبح به تگزاس رسید با باران سنگین و باد شدید همراه بوده است و پس از رسیدن به ساحل به طوفانی استوایی تبدیل شد.
مقام‌های محلی هشدار داده‌اند سرعت باد، ویرانگر است و میزان بارندگی به ۳۸ سانتیمتر خواهد رسید که در پی آن خطر سرریز آبراه‌ها و بالا آمدن آب‌های زیرزمینی وجود دارد.
همچنین بیش از هزار و 100 پرواز در بزرگ‌ترین فرودگاه «هیوستون» لغو شده‌اند.
دفتر فرماندار ایالتی از ساکنان این ایالت خواسته است این طوفان را که پیش‌تر ۱۰ نفر را نیز در منطقه کارائیب کشته است، دست کم نگیرند.
بیش از ۲.۷ میلیون خانوار در تگزاس بدون برق هستند. در فرودگاه بین‌المللی «بوش»، بزرگ‌ترین فرودگاه هیوستون، هزار و ۹۷ پرواز لغو شده‌اند.
سازمان هواشناسی ملی آمریکا به ساکنان منطقه بیگارد هشدار داد که پناه بگیرند و به اتاق‌های داخلی و پایین‌ترین طبقات ساختمان بروند.
به گزارش بی‌بی‌سی، پیشتر در شهر گالوستون در جنوب شرق هیوستون نیز دستور تخلیه داوطلبانه برخی مناطق صادر شده بود.
پیش‌بینی شده در برخی مناطق گالوستون، آب‌های زیرمینی به بالای سطح زمین برسند.
مدیر مرکز ملی طوفان ایالات ‌متحده (ان‌اچ‌سی) به شهروندانی که در مسیر طوفان بریل زندگی می‌کنند، هشدار داده است که شرایط خطرناک حتی پس از عبور کانون بریل از این منطقه ادامه خواهد داشت.
به گفته او، خطر سیل ناگهانی در سراسر ساحل تگزاس جدی است.
بنادر کروپوس کریستی، هیوستون، گالوستون، فری‌پورت و تگزاس سیتی همگی بسته شده‌اند و همین به معنای توقف موقت صادرات از این منطقه است.