kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰

 نظرسنجی‌ها نشان داد نارضایتی صد درصدی از حزب حاکم آلمان


 
 نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حتی یک شهروند آلمانی نیز از دولت این کشور به ریاست «اولاف شولتس» رضایت کامل ندارد!
در حالی که مردم در فرانسه و انگلیس با حضور در پای صندوق‌های رای احزاب حاکم را با رای به رقیب آنها به شدت تنبیه کردند، گزارش‌ها حاکی است مردم آلمان نیز از حزب حاکم راضی نیستند. مهر در این‌باره به نقل از راشاتودی نوشته است، براساس یافته‌های نظرسنجی 
«ARD-Deutschland TREND» حتی یک نفر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از عملکرد دولت اولاف شولتز، صدراعظم آلمان رضایت کامل ندارد.
این گزارش می‌افزاید: آلمان هم‌اکنون تحت رهبری ائتلاف موسوم به «چراغ راهنمایی» متشکل از حزب سوسیال دموکرات به رهبری شولتز، دموکرات آزاد و سبزها اداره می‌شود. براساس این نظرسنجی، درصد آلمانی‌هایی که گفته‌اند از عملکرد ائتلاف حاکم رضایت کامل دارند، «صفر» است و تنها ۱۹درصد گفته‌اند که تا حدودی از عملکرد دولت رضایت دارند. نرخ کلی نارضایتی از سیاست‌های دولت آلمان به ۸۱درصد رسیده و ۳۸درصد گفته‌اند که به هیچ عنوان از دولت راضی نیستند.»
یافته‌های این نظرسنجی حاکی است نیمی از حامیان حزب سوسیال دموکرات و سبزها اذعان کرده‌اند که در حال حاضر رضایت کمتری نسبت به عملکرد دولت دارند. این رقم در بین حامیان سایر احزاب حتی کمتر است، به طوری که تنها ۱۷درصد از حامیان حزب دموکرات آزاد و ۱۱درصد حامیان احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از عملکرد ائتلاف حاکم ابراز رضایت نسبی کرده‌اند. همچنین حدود ۹۶درصد از حامیان حزب جدید چپگرای «منطق و عدالت» به رهبری سارا واگن‌کرشت، گفته‌اند که از عملکرد ائتلاف چراغ راهنمایی ناراضی هستند و هیچ‌کدام از حامیان حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» نیز از عملکرد دولت ابراز رضایت ندارند.
گفتنی است ائتلاف چپ‌میانه به رهبری شولتز در انتخابات پارلمانی ماه گذشته اتحادیه اروپا، شکست سنگینی را متحمل شد و پس از محافظه‌کاران و آلترناتیو برای آلمان، در جایگاه سوم قرار گرفت و در نتیجه، اپوزیسیون این کشور خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. حزب سوسیال دموکرات در انتخابات پارلمان اروپا با بدترین عملکرد چند دهه اخیر، تنها ۱۴درصد آراء را به خود اختصاص داد.شولتز عملکرد ضعیف حزبش را به نارضایتی و مخالفت رای‌دهندگان با حمایت نظامی برلین از اوکراین و تحریم روسیه نسبت داد اما در عین حال مدعی شد که «جایگزینی برای تغییر این رویکرد وجود ندارد.». او برخلاف ماکرون تن به انتخابات پارلمانی زودهنگام نداده است.