kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
سخنگوی پلیس خبر داد

صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان با کمترین قیمت

سخنگوي پليس گفت: زيرساخت‌هاي لازم براي تسهيل و تسريع در ارائه خدمات به زائران کربلاي معلي و گردهمايي بزرگ فرهنگي، اجتماعي، معنوي اربعين ايجاد شده است.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاري پليس، سردار سعيد منتظرالمهدي همزمان با آغاز ماه محرم و حضور خيل عاشقان اباعبدالله الحسين‌(ع) در عراق و کربلا اظهار داشت: زير ساخت‌هاي لازم براي تسهيل و تسريع در ارائه خدمات به زائران کربلاي معلي و گردهمايي بزرگ فرهنگي، اجتماعي، معنوي اربعين ايجاد شده است.
منتظرالمهدي با اشاره به اين که فرآيند دريافت گذرنامه مانند سال گذشته به‌ سرعت و در کمترين زمان ممکن انجام خواهد شد، افزود: عزيزاني که از سال گذشته گذرنامه زيارتي (آبي رنگ) دارند کماکان تا پنج سال اعتبار داشته و بدون نياز به هيچ اقدام خاصي مي‌توانند براي سفر اربعين از آن استفاده کنند.
وي ادامه داد: کساني‌که اعتبار گذرنامه عادي (قرمزرنگ) آنان تمام شده است و يا افرادي که مي‌خواهند جديدا گذرنامه زيارتي بگيرند مي‌توانند از طريق سامانه‌هاي مجازي و برنامه کاربردي «پليس من» بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نياز به مراجعه حضوري درخواست خود را ثبت نمايند که در اولين فرصت، گذرنامه زيارتي با نازل‌ترين قيمت (حدود 65 هزار تومان) و کمترين زمان ممکن حدود 72 ساعت به درب منزل آنها ارسال خواهد شد. اخذ گذرنامه زيارتي صرفا از طريق
وب سرويس و اپليکيشن موبايلي «پليسِ من» انجام خواهد شد و اين خدمت در دفاتر پليس+10 انجام نخواهد شد.
سخنگوي فراجا متذکر شد: دفاتر پليس +10 در سراسر کشور به صورت حضوري برای دريافت مدارک براي صدور و يا تمديد گذرنامه عادي آماده خدمت رساني هستند؛ فرايند تکميل مدارک تا صدورگذرنامه‌‌ متقاضياني که يک بار به اين دفاتر مراجعه کرده‌اند طي 4 الي 5 روز و بر اساس قيمت مصوب هيئت دولت، آماده سپس تحويل پست داده مي‌شود که مدتي هم آنجا زمان مي‌برد.
امسال استفاده از برچسب 
برای تمديد گذرنامه استفاده نمي‌شود
منتظرالمهدي با بيان اينکه مسافران و زائران عزيز از هم اکنون برای اخذ گذرنامه اقدام و آن را به روزهاي پاياني موکول نکنند، گفت: لازم بذکر است امسال استفاده از برچسب برای تمديد گذرنامه استفاده نمي‌شود.
وی با اعلام اين که تسهيلات ويژه‌اي در مرزها ايجاد شده که فرآيند شناسايي، ثبت و مُهر شدن گذرنامه از زمان حضور در گيت‌هاي پليس براي خروج از کشور حدود 4 ثانيه طول مي‌کشد و کمترين ايستايي زائرين را شاهد خواهيم بود، افزود: طي هماهنگي‌هاي لازم با طرف عراقي، فرآيند ورود به آن کشور نيز سرعت بخشيده شده و زائرين بدون معطلي وارد کشور عراق خواهند شد.
 سخنگوی پلیس ادامه داد: در پايانه‌هاي مرزي امسال شاهد سهولت و سرعت بيشتري خواهيم بود، چرا که در دعوت اخير از وزير کشور عراق توسط فرمانده انتظامي کل کشور موارد لازم مطرح‌، تبادل داده و ديتا صورت گرفته و هماهنگي و تدابير راهگشا اتخاذ و عملياتي گرديده است.
 منتظرالمهدي يادآور شد: عزيزان مشمول غيرغائب (دانش‌آموزان، طلاب و دانشجويان) را نيز از ياد نبرده‌ايم و مي‌توانند بدون سپردن وثيقه از طريق «سامانه سخا» درخواست خروج را از اول محرم تا پايان ماه صفر ثبت و يکبار به سفر اربعين بروند و البته در موارد استثنا و مشکل به محل ادارات وظيفه عمومي استان مراجعه نمايند.
شايان ذکر است: متولدين 1385 نياز به اخذ مجوز از وظيفه عمومي ندارند، مجوز سربازان در حال خدمت با هماهنگي رده‌ها و فرماندهان آنها ميسر است و مشمولين و غائبين حق خروج
ندارند.