kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۸۰
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
مدیر سامانه‌ یکپارچه خودرو اعلام کرد

آغاز دور جدید ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی از امروز

 
 
 
مدیر سامانه یکپارچه خودروها از آغاز دور جدید ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی از امروز تا پس فردا و امکان ایجاد حساب وکالتی خبر داد.
مهدی تقدسی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره دور جدید ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی گفت: امکان وکالتی کردن حساب نزد یکی از شعب بانک‌ها مورد تایید به نام خودروهای وارداتی از دیروز (دوشنبه) فراهم شده و مشتریان تا روز پنجشنبه (٢١ تیرماه) برای این منظور و بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در این حساب فرصت خواهند داشت.
مدیر سامانه یکپارچه خودروها ادامه‌ داد: ثبت‌نام‌ از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و متقاضیان براساس سبد محصولاتی که در این دور عرضه شده، می‌توانند انتخاب کنند. وی تاکید کرد: در این دوره از عرضه خودروهای وارداتی علاوه‌بر ایجاد امکان برای ثبت‌نام متقاضیان جدید، بار دیگر و برای آخرین بار، به ثبت‌نام کنندگان مرحله اول که اسفند ماه 
سال ١۴٠١ ثبت‌نام‌ اولیه انجام و نوبت‌دهی شده اما تاکنون انتخاب خودرو نداشته‌اند، این فرصت داده شده که خودروی مورد نظر خود را انتخاب 
کنند.
گفتنی است، صنعت خودرو در ایران، دچار تعارض منافع بسیار شدیدی است که از دهه 60 و وزارت صنایع سنگین نشات می‌گیرد و در طی سال‌های اخیر بیشتر شده است. دولت سیزدهم و مجلس دوازدهم با سختی بسیار توانستند واردات خودرو را به قانون تبدیل کنند تا بازار خودرو، رقابتی شود اما قدرت منتفعان از تعارض منافع و ضعف وزارت صمت و برخی افراد دیگر در دولت و مجلس برای اجرای این قانون، آن را با کندی مواجه کرد و در حالی که سال گذشته 5.5 میلیارد دلار به واردات خودرو اختصاص یافت اما تعداد خودروی وارداتی بسیار کمتر از منابع تخصیص یافته بود. 
افزایش چندباره قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی در سال و سیستم منحصربه‌فرد و البته عقب افتاده و تحمیلی تحویل خودرو، وظیفه دولت چهاردهم را برای نجات صنعت خودرو از این وضع صدچندان می‌کند اما بانیان تعارض منافع این بخش، در اطراف پزشکیان، خیلی پررنگ دیده می‌شوند که هوشیاری رئیس‌جمهور منتخب را می‌طلبد.