kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵

امام زمان(ع)  و آوردن دین جدید (شبهه ها و پاسخ ها)

 
 
 
* طبق روایات شیعیان، امام دوازدهم آنان، دین جدیدی می‌آورد. آیا چنین چیزی ممکن است؟
- قطعا مراد از احادیث این نیست که امام زمان‌(عج) دین اسلام را نسخ می‌کند و دین جدیدی می آورد، چراکه دین اسلام آخرین دین و پیامبر اسلام آخرین پیامبر الهی است. در بسیاری از احادیث به این مطلب تصریح شده است که حضرت مهدی‌‌(عج) از دین و قرآنی که بر جدش پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نازل شده دفاع می‌کند.
در زمان غیبت بدعت‌هایی در دین گذاشته می‌شود و احکامی از قرآن و اسلام بر طبق میل مردم تأویل و تفسیر می‌شود.بسیاری از مسلمان‌ها ارکان اسلام را رها می‌کنند و به ظواهر آن اکتفا می‌کنند.از اسلام، جز نماز و روزه و اجتناب از نجاسات چیزی نمی‌دانند. در بازار، کوچه و خیابان و خانه، اثری از اسلامشان پیدا نیست.اخلاقیات و دستورات اجتماعی را اصلا از اسلام، محسوب نمی‌کنند. محرمات الهی را با حیله‌های گوناگون و تأویلات صوری جایز می‌شمرند و از ادای حقوق واجب خودداری می‌کنند.
طبیعی است که در چنین اوضاعی، اگر امام زمان‌(عج) ظهور کند و به ابطال بدعت‌ها بپردازد و احکام و قوانین اسلام را به‌طور کامل و با تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... به اجراء بگذارد، چنین دینی برای مردم تازگی خواهد داشت و با تصوری که آنها از اسلام داشته‌اند، متفاوت خواهد بود.