kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
*ملت بزرگ ایران بابت کار بزرگی که در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری انجام داد و کار را تمام کرد درخور تحسین است. ضمن تبریک به رئیس‌جمهور منتخب، برای ایشان و دولتش آرزوی موفقیت می‌کنیم. افتخار بزرگ نظام جمهوری اسلامی «مردم‌سالاری دینی» است. از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران، این مردم بوده‌اند و هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مسئولان کشور را برمی‌گزینند.
یار احمدی
* از دکتر پزشکیان می‌خواهیم که توصیه امام‌ خامنه‌ای را به جد عملیاتی کنند که فرمود: راه شهید رئیسی را ادامه دهید و از جوانان انقلابی مؤمن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرید.
 وفایی
*از حالا «دکتر مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب، رئیس‌جمهور همه مردم ایران هستند و فی‌الواقع پیروز واقعی این رویداد بزرگ نیز مردمند. بازنده صحنه انتخابات نیز دشمنان و معاندانی هستند که خط تحریم را در پیش گرفته بودند ولی به هر دری زدند تا مردم را از مشارکت در انتخابات بازدارند شکست خوردند.
گلبهاری
* از دکتر پزشکیان درخواست می‌کنم به این فرمایش امام خامنه‌ای در ایام عید غدیر امسال اگر به دنبال سعادت خود و کشور است به جد در انتخاب مدیران عمل کند: «امّا توصیه و عرض ما به نامزدهای انتخابات؛ من به این حضرات محترم عرض می‌کنم: با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفّق شدید و توانستید مسئولیّتی به دست بیاورید، کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذرّه‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذرّه‌ای زاویه داشته باشد، او به درد شما نمی‌خورد؛ او همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کسی که دلبسته‌ آمریکا باشد و تصوّر کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور، او برای شما همکار خوبی نخواهد بود، او از ظرفیّت‌های کشور استفاده نخواهد کرد، او خوب مدیریّت نخواهد کرد و...»
کاشی
*با انتخاب شدن دکتر پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان اکنون دیگر وظیفه همگان در قبال رئیس‌جمهور منتخب که بار سنگین و اجرای دشوار قوه مجریه بر دوش اوست، حمایت است. رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس قاعده همیشگی خود، از دولت‌ها حمایت کرده و طبیعتاً این دولت نیز مشمول حمایت‌های رهبری خواهد بود. فرصت‌ها به مثابه برق و باد می‌گذرد و لذا نباید روزی را در خدمت به مردم از دست داد. 
خردمند
* فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان را برهمه عزیزان تسلیت عرض می‌کنم. انتخابات تمام شد هرکس به تکلیفش عمل کرد پیش خدا ماجور است. الخیر فی‌ما وقع. هیچ کس دیگری را سرزنش نکند، اتحاد و همدلی را تقویت کنیم و به لطف و رحمت خداوند امیدوار باشیم.
شیرزاد
*در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری فارغ از نتیجه‌، پیروز بزرگ این میدان جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است. این نظام توانسته است در یک شرایط خاص و پیچیده و با از دست دادن یک رئیس‌جمهور دارای شخصیت و خدماتی فوق‌العاده در طول کمتر از ۵ ماه سه انتخابات سنگین را به سلامت برگزار نماید که در دنیا کم سابقه و کم نظیر است.
هوشمند
*با انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری بخشی از بدنه جامعه احساس کردند که توانستند فرد مورد نظرشان را بر مسند قدرت بنشانند و این دقیقا همان مردم‌سالاری مورد نظر نظام اسلامی است که برای برقراری و تداوم آن رنج‌ دوران دیده‌ایم.
پارسا
*اینک که رقابت انتخاباتی پایان یافته به عنوان یک ایرانی مشارکت ملی و انتخاب آقای پزشکیان به عنوان چهاردهمین رئیس‌جمهور را به ایشان و هواداران تبریک عرض می‌کنم. برای پیشرفت کشور همواره پس از هر انتخابات باید رقابت زمان انتخابات به رفاقت تبدیل شده و فصل همدلی ملی آغاز گردد. در ضمن رئیس‌جمهور هم خودشان را رئیس‌جمهور همه بدانند.
نوذری
*خطاب به خودم و طرفداران دکتر جلیلی که یک ستون بالا رفتن مشارکت 50درصدی در انتخابات بودند این جمله شهید باقری را عرض می‌کنم که می‌گفت جنگ یک روزش پدافند است، یک روزش صبر است، اگر ما وابسته به شوقِ پیروزی باشیم، معلوم می‌شود برای دنیا داریم می‌جنگیم.
گوهری
*حق این است که این پیروزی ملت ایران در این انتخابات را که بار دیگر صحنه‌ای از تحقق مردم‌سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و نشان از عنایت الهی و تدابیر فرماندهی معظم انقلاب دارد به معظم‌له و ملت ایران تبریک عرض بکنیم. ان‌شاءالله برکات این پیروزی موجب عزت و قوام نظام و گشایشی برای زندگی مردم و پیشرفت کشور بشود.
برزگر
* مشارکت ۵۰ درصدی مردم در این انتخابات یعنی روسفیدی برای جمهوریت نظام مقدس اسلامی و روسیاهی برای آنان که در فتنه‌های گذشته از هیچ شیطنتی دریغ نکردند. نظام و مردم بدون این که به کسی و جریانی باج بدهند در تیرماه ۱۴۰۳ به چنین دستاوردی رسیدند.
جان ملکی
*ما طرفداران دکتر جلیلی خیلی دوست داشتیم نامزد مورد علاقه‌مان که به دلایل مختلف اصلح تشخیص داده بودیم به ریاست جمهوری می‌رسید. از مسیری که آمدیم ذره‌ای پشیمان نیستیم و از اینکه توفیق پیدا کردیم به وظیفه خود عمل کنیم خدای متعال را شاکریم. ما مامور به وظیفه بودیم و نه نتیجه. انقلاب عزیز ما از این فراز و نشیب‌ها زیاد دیده است و این هم دفتر دیگری در میان حکایت‌های تلخ و شیرین انقلاب است. ان‌شاءالله انقلاب و کشور پیش برود و سایه رهبر عزیزمان بر سر همه ما مستدام باشد.
فلاحی
*به طور قطع این انقلاب در نهایت به انقلاب امام زمان (عج) متصل خواهد شد. انتخاب‌ها ممکن است مدت‌‌ها و زمان‌ها را تغییر دهند اما این اتصال را هرگز. با همین فراز و نشیب‌هاست که نیروها برای ظهور ساخته خواهند شد.
الیاسی
* به جریان اصلاح‌طلب باید گفت نامزد شما در انتخابات پیروز شد اما فراموش نکنید جریان مقابلتان نه مثل شما اتهام تقلب زد‌، نه به خیابان ریخت‌، نه شیشه شکست و نه طعنه «رئیس‌جمهور اقلیت» زد. بلکه تبریک گفت و اعلام آمادگی برای همکاری کرد.
خطیر
* ۳ سال قبل به شهید رئیسی با ۱۸ میلیون رأی گفتند دولت حداقلی و حاکمیت اقلیت‌، الان همه باهم جمع شدند ولی همین مقدار رأی را هم نتوانستند کسب کنند! ولی ما چیزی نمی‌گوییم و فقط منتظر می‌مانیم ببینیم رأی دولت خود را چگونه تفسیر می‌نمایند! 
ترکمان 
* نیروی مؤمن انقلابی حق دارد از نتیجه انتخابات ناراحت و نگران باشد اما حق ندارد ناامید و مأیوس شود! دنیا به آخر نرسیده والعاقبه للمتقین! و متقین برای تعیین سرنوشت جهان به دست آخرین ذخیره الهی حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) خستگی و ناامیدی نمی‌شناسند!
مقدسی
* ان‌شاءالله که دکتر پزشکیان از تجربه عملکرد ناصحیح دولت روحانی بهره بگیرد‌، به قرآن و نهج‌البلاغه و هدایت‌های رهبری عمل کند و همان‌طور که در مناظرات گفت به دور از حزب و گروه‌گرایی به فکر پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور باشد.
پیرانی