kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

چهار دلیل! (گفت و شنود)

 
 
گفت: بعد از انتخاب آقای پزشکیان به ریاست جمهوری ایران تقریباً تمامی کشورها از چین و روسیه گرفته تا بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و آسیا و آفریقا و کشورهای همسایه، ریاست جمهوری آقای دکتر پزشکیان را تبریک گفتند غیر از آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و چند کشور دیگر اروپایی!
گفتم: غربگداها و برخی از مدعیان اصلاحات را بگو که در تعریف و تمجید از غرب گلو پاره می‌کنند و نسخه دنباله‌روی از غرب و مخصوصاً آمریکا و انگلیس و فرانسه را می‌پیچند! 
گفت: خودشان هم متوجه شده‌اند چه گاف بزرگی داده‌اند و دستشان برای همه رو شده که دشمنان ایران را دوست جا زده‌اند! حالا دست به توجیه زده و می‌گویند چون اعلام ریاست جمهوری روز شنبه بوده و این روز تعطیل است، پیام تبریک نفرستاده‌اند! 
گفتم: اولاً برای بقیه کشورها هم روز تعطیل بود ولی پیام دادند. ثانیاً در عرف شناخته‌شده دیپلماتیک این‌گونه موارد تعطیل‌بردار نیست و ثالثاً در همان روز شنبه آمریکا و اروپا برای دو کشور دیگر پیام تبریک ارسال کرده‌اند! رابعاً اتحادیه اروپا که یک سازمان اروپایی است در همان روز تعطیل پیام داد و‌....!
گفت: پس این چه بهانه‌ای است که غربگراها برای تبرئه غرب می‌آورند؟! 
گفتم: از یارو پرسیدند چرا سوئیچ ماشینت را به دست پسرت ندادی؟ گفت؛ به چند دلیل. اول آن‌که گواهینامه رانندگی نداره. دوم این‌که بی‌احتیاطه. سوم این‌که من ماشین ندارم و چهارم این‌که اصلا بچه ندارم!