kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲

رادیو محرم چه برنامه‌هایی پخش می‌کند؟(اخبار ادبی و هنری)

 
 
مدیر شبکه رادیویی محرم در آستانه شروع به‌ کار این رادیو گفت: هدف این رادیو ترویج الگوی صحیح عزاداری براساس منابع متقن و دقیق است که بارها از سوی مقام معظم رهبری‌، مراجع معظم تقلید و دلسوزان و دغدغه‌مندان مورد تأکید قرار گرفته است. مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان با بیان اینکه شبکه رادیویی محرم از عصر روز شنبه ۱۶ تیرماه و همزمان با تعویض پرچم آستان مقدس رضوی و از کنار مضجع مطهر امام هشتم شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع) فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است گفت: رادیو محرم امسال با شعار «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» برروی آنتن می‌رود و به عبارتی این رادیو به‌صورت خاص، حسینیه‌ای به وسعت تمام ایران با بخش‌های مختلف و متنوع همراه با مداحی‌ها و سخنرانی‌های کوتاه‌، به منظور تحقق شور و شعور حسینی است. 
وی همچنین افزود: ۷۰ تا ۸۰ درصد از محتوای تولیدی رادیو محرم به پخش مداحی و مرثیه و روضه‌خوانی و نیز مابقی به برنامه‌های کوتاه و قطعات کوتاه سخنرانی اختصاص دارد، همچنين ایجاد زمان ثابتی برای پخش تلاوت قرآن مرتبط با قیام حسینی، پخش ثابت و منظم احکام مربوط به عزاداری، توجه به پیرغلامان و نوگلان حسینی از جمله اقدامات ما در رادیو محرم به شمار می‌آید. 
کاویانی همچنين یادآورشد: سعی کرده‌ایم که از حیث عدالت رسانه‌ای در حد وسع و رعایت معیارها و قواعد رسانه‌ای تمامی اقوام و شهرها با گویش‌ها و لهجه‌ها و زبان‌های مختلف در این رسانه حسینی سهم داشته باشند. 
مدیر شبکه رادیویی محرم با بیان این مطلب که وجه تمایز این رادیو ترویج آموزه‌ها و ارزش‌های دینی در قالب پخش عزاداری‌های صحیح و معتبر و درست است گفت: در واقع انعکاس عزاداری‌هایی است که ساختار قوی، متن فاخر، آهنگ مناسب و لحن شایسته داشته باشند. وی با بیان اینکه رادیو محرم پرمخاطب‌ترین رادیوی مناسبتی بشمار می‌رود گفت: شنوندگان این رادیو برای آغاز به‌کار آن لحظه‌شماری می‌کنند ودر طول ماه محرم همیشه همراه ما هستند. کاویانی در همین رابطه افزود: رسیدن به عدد 20 میلیون بار شنیدن رادیو محرم از طریق برنامه کاربردی ایران صدا نشان از اهمیت بسیار مهم این رادیو دارد. مدیر رادیو محرم با تأکید براینکه از همه شنوندگان و مخاطبان عزیز این رادیو درخواست داریم که ما را در بهتر شدن کیفیت برنامه‌ها کمک کنند خاطرنشان کرد: رادیو محرم را متعلق به همه مردم دلداده و دل‌سوخته مکتب و مرام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در این حسینیه می‌دانیم ولذا از همه عزیزان شنونده این رادیو می‌خواهیم که منت بر سرما بگذارند و به ما کمک کنند تا بتوانیم با رفع نواقص‌، حسینیه رسانه‌ای بهتری را برای سال‌های بعد برپا کنیم.  گفتنی است که رادیو محرم که از عصر روز شنبه ۱۶ تير ماه فعالیت رسمی خود را بر روی موج FM ردیف5/ 95 مگاهرتز آغاز کرده است به مدت یک ماه و به‌صورت ۲۴ ساعته تا پایان ماه محرم برنامه خواهد داشت و مخاطبان و علاقه‌مندان به این شبکه رادیویی همچنین می‌توانند از طریق تلفن همراه و برنامه کاربردی ایران صدا و نیز از طریق گیرنده‌های تلویزیونی(رادیو نما) به برنامه‌های این رادیو گوش جان بسپارند.