kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
مدیرعامل توانیر اعلام کرد

افزایش تأمین برق صنایع  نسبت به 3 سال قبل همزمان با رکورد بی‌سابقه مصرف

 
 
 
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه تامین برق صنایع کشور نسبت به سه سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته گفت: اوج بار مصرف برق روز شنبه از ۷۶ هزار مگاوات فراتر رفت که این رکورد در طول تاریخ صنعت برق بی‌سابقه است.
«مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل توانیر، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به رکوردزنی اوج‌بار مصرف برق در روز گذشته و استمرار گرما اظهار داشت: شبکه برق کشور در حال تامین نیاز بی‌سابقه و تاریخی است اما هم اکنون در سراسر ایران پایداری تامین انرژی وجود دارد.
مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به پربار شدن شبکه برق، طبیعی است که حوادث در شبکه بالا رود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق، هر حادثه‌ای با سرعت رفع و تامین انرژی بدون مسئله انجام می‌شود.
سخنگوی صنعت برق گفت: زمانی‌که مصرف پایین باشد، اگر حادثه پیش بیاید، ابتدا با استفاده از خطوط پشتیبان، برق را تامین کرده و سپس به رفع حادثه می‌پردازیم اما در مواقع پرباری شبکه امکان مانور نیست و باید با سرعت حادثه رفع شود.رجبی مشهدی گفت: شبکه برق کشور هم اکنون پایدار است اما از مردم می‌خواهیم با توجه به تدابیر مصرف بهینه علاوه‌بر کمک به شبکه از پاداش صرفه‌جویی و استفاده از جوایز کمپین با انرژی نظیر خودرو استفاده کنند.
وی ادامه داد: تامین برق صنایع کشور نسبت به سه سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و افزایش تامین انرژی در رشد تولیدات صنعتی هویدا است.
مدیرعامل توانیر در پایان گفت: اوج بار مصرف برق روز گذشته از ۷۶ هزار مگاوات فراتر رفت که این رکورد در طول تاریخ صنعت برق بی‌سابقه است.
 ۲۵ درصد قبوض برق خانگی تهرانی‌ها رایگان شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «کامبیز ناظریان»، مدیرعامل شرکت توزیع برق پایتخت هم با بیان اینکه ۷۵ درصد مشترکان برق شهر تهران شامل سه میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دارای تعرفه خانگی هستند، اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار صورتحساب برق خانگی صادره در شهر تهران از ابتدای خردادماه، ۵۸۰ هزار صورت‌حساب مشمول پاداش کاهش مصرف شده و ۲۵ درصد قبوض صادره نیز با احتساب پاداش تخصیصی، با رقم صفر ریال صادره شده است.
وی با قدردانی از همراهی ارزنده شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف برق در‌باره پویش باانرژی ادامه داد: امسال علاوه‌بر پاداش‌های ریالی اعمال شده بر روی قبوض برق، جوایز متعددی نیز از قبیل خودرو و لوازم‌خانگی به مشترکانی که بتوانند حداقل ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند اهدا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق پایتخت از مشترکان تهرانی درخواست کرد: با توجه ‌به افزایش قابل ‌ملاحظه دمای هوا، حداکثر همکاری را در مدیریت مصرف برق به عمل ‌آورده و از استفاده از تجهیزات برقی پرمصرف در ساعات پیک ‌بار خودداری کنند.