kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
قرارداد سرمربی خارجی امضا شد

گاریدو: افتخار می‌کنم سرمربی پرسپولیس هستم هدف اصلی ما قهرمانی است

 
 
 
سرویس ورزشی-
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین اظهارات رسمی‌اش گفت تیمی می‌خواهد که هجومی و جنگنده و عطش قهرمانی داشته باشد. 
مراسم معارفه خوان کارلوس گاریدو، سرمربی جدید پرسپولیس صبح دیروز در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی بانک شهر برگزار شد. در این مراسم رضا درویش(مدیرعامل) پیمان حدادی(عضو هیئت مدیره) امیرعلی حسینی(مدیر روابط بین‌الملل) باشگاه پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره بانک شهر حضور داشتند. پس از سرود ملی و پخش تلاوتی از آیات قرآن کلیپی از دوران سرمربیگری گاریدو پخش شد. در نهایت نیز قرارداد سرمربی جدید و اسپانیایی پرسپولیس به امضا رسید.
خوان کارلوس گاریدو پس از مراسم عقد قرارداد خود با پرسپولیس، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم سرمربیگری پرسپولیس افتخار بزرگی است و واقف هستم این باشگاه خیلی بزرگ است‌. تیم‌های بزرگ مشترکات زیادی با هم دارند. مهم‌ترین عامل هواداران تیم هستند. این خیلی واضح است که پرسپولیس به دلیل هوادارانش در دنیا نامی است. همان‌گونه که گفتم برای من نماینده این تیم بزرگ و مربی پرسپولیس بودن افتخار واضحی است. همه باید به این افتخار کنند اما هدف اصلی ما قهرمانی و بردن مسابقات است‌. این امر هم جز با بردن بازی‌ها و گام به گام رفتن به سمت قهرمانی میسر نمی‌شود. 
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: باشگاه نهایت تلاش خود را کرده و بازیکنان بزرگی داریم. من هم به عنوان سرمربی به این موضوع کمک می‌کنم و دوست دارم به تک تک بازیکنان برای بالا رفتن کیفیت‌شان کمک کنم. باید طبق سازماندهی؛ دیسیپلین و عملکرد خوب به این هدف برسیم. در نتیجه نهایت سعی خود را می‌کنم به برد و قهرمانی برسیم تا هواداران احساس غرور کنند.
نیاز به بازیکنان خاص داریم 
گاریدو درمورد فعالیت نداشتن باشگاه در نقل‌وانتقالات توضیح داد: باشگاه روی این موضوع کار می‌کند؛ با مدیرعامل و حسین بادامکی حرف زدم. در تصمیم‌گیری‌های فوتبالی باید دقت کرد، حس می‌کنم هفته بعد زمان خوبی است که بازیکنان مدنظر جذب شوند. همین الان هم تیم اول قوی‌ای داریم و بسیاری از بازیکنان می‌مانند.
 وی در مورد هدف‌گذاری پرسپولیس برای لیگ نخبگان آسیا و رسیدن به فینال گفت: پرسپولیس همیشه عطش برد و قهرمانی را دارد. باشگاه‌های بزرگ همیشه این دستورالعمل را دارند. برای این هدف نیاز به بازیکنان خاص داریم، بازیکنان فعلی این را می‌دانند. خیلی خوب است که با تیم‌های برنده بازی می‌کنیم و باید این فشار را مدیریت کنیم. باید برای این هدف بجنگیم زیرا نماینده میلیون‌ها هوادار هستیم و این‌ها همیشه به برد پرسپولیس عادت دارند.
سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم که در هر بازی برنده باشیم و این‌گونه می‌توان به قهرمانی دست یافت. باید قانون‌مندی در تیم داشته باشیم، بازیکنان باکیفیت، عطش قهرمانی و ما هم باید مدیریت کنیم.
وی درخصوص بازیکنانی که قراردادشان تمام شده یا فسخ کرده‌اند مثل ترابی، اسماعیلی‌فر، بیرانوند، گولسیانی و حسن‌، عنوان داشت: در تیم بزرگی هستیم و باشگاه روی قراردادها کار می‌کند. اطمینان دارم که تیم را طوری که باید، می‌بندیم. بازیکنانی باید به پرسپولیس بیایند که واقعا بازی در تیم را دوست دارند. بسیار مهم است بازیکنانی جذب شوند که هدف‌شان قهرمانی است. فکر می‌کنم در روزهای آتی تیم کامل می‌شود.
باید همه بازی‌ها را مثل شهرآورد ببریم
سرمربی پرسپولیس درخصوص اینکه هواداران این تیم طاقت کسب نتایج ضعیف به ویژه در شهرآورد را ندارند، توضیح داد: پرسپولیس همیشه تیم بزرگی بوده و دستورالعمل ما نیز بردن مسابقات است. کار خیلی سختی داریم‌. شهرآوردها همیشه بازی‌های مهمی هستند و من هم در دربی‌های بزرگی حضور داشته‌ام. در این مسابقات باید از لحاظ روحی هم جنگید اما باید همه دیدارها مثل شهرآورد را ببریم.
گاریدو در بخش دیگری از صحبت‌هایش در مورد امکانات آکادمی باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی اظهار داشت: روز شنبه از امکانات باشگاه بازدید کردم. به نظرم امکانات خوبی در آنجا قرار دارد و هر چیزی سر جای خودش است. این امکانات در موقعیتی مناسب قرار دارد و از آنچه که برای تمرینات در دسترس دارم، راضی هستم.
سرمربی پرسپولیس درباره دستیارانی که قرار است از آنها در این تیم استفاده کند، عنوان کرد: پرسپولیس باشگاه بسیار مهمی است که همیشه برای قهرمانی جنگیده و یکی از باشگاه‌های بزرگ آسیا به شمار می‌رود. باعث افتخار من است که سرمربی تیم بزرگ پرسپولیس باشم. کادر فنی پرسپولیس شامل کسانی هستند که همین الان در باشگاه حضور دارند؛ به‌ویژه سید جلال حسینی. ژاویر اولیوا دستیار اول من خواهد بود و ادریس به‌عنوان مربی بدنساز به کادر فنی اضافه می‌شوند. به‌جز آنها، سایر افرادی که الان در پرسپولیس هستند کفایت می‌کند. کادر فنی خوبی داریم که کامل است و اکنون در محل کار خودشان مشغول به کار هستند.
گاریدو درباره زمان نامشخص شروع لیگ برتر فوتبال تصریح کرد: خیلی مهم است که تقویم بازی‌ها و زمان شروع مسابقات را بدانیم. باید تمرینات پیش‌فصل را مطابق برنامه آغاز کنیم و مهم است که تیم را بسازیم. باید برنامه بدنسازی تیم را در زمان مناسب آغاز کنیم. وی در واکنش به خبرنگاری که گفت گاریدو با توجه به شخصیت آرامی که دارد، ممکن است در مواجهه با بازیکنان بزرگ دچار مشکل شود، پاسخ داد: رفتارها در برخورد با موقعیت‌های مختلف قابل تغییر است.