kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲

اخبار Euro 2024

 
 
انگلیس نزدیک‌تر از همیشه به پایان حسرت ۵۸ ساله
فوتبال انگلیس تنها دو بازی تا پایان دادن به حسرت ۵۸ ساله قهرمانی در یک رویداد بزرگ فاصله دارد.
عملکرد ضعیف انگلیس در ضربات پنالتی در ذهن بازیکنان این تیم نقش بسته بود ولی پیروزی مقابل سوئیس در یک چهارم نهائی در ضربات پنالتی نتیجه آماده‌سازی دقیق انگلیسی‌ها برای این دیدار بود. اکنون که انگلیس برنده شدن در ضربات پنالتی را یاد گرفته است، اعتقاد به قهرمانی این تیم بیشتر شده است.
گرت ساوت‌گیت سرمربی تیم ملی انگلیس معمولاً دوست دارد دستانش را در جیب‌هایش فرو ببرد و آرام روی نیمکت بنشیند. به ندرت اتفاق می‌افتد که او آرامش خود را در کنار زمین از دست بدهد و احساسات خود را نشان دهد. اما عصر یکشنبه، هواداران «سه شیر» فقط به یک چیز فکر می‌کردند و آن هم پایان رؤیای قهرمانی در یورو.
حتی ساوت‌گیت ۵۳ ساله نیز خیلی بالا و پایین می‌پرید و از پیروزی تیمش برابر سوئیس خوشحال شده بود. انگلیس با صعود به نیمه نهائی جام ملت‌های اروپا می‌خواهد به ۵۸ سال انتظار هوادارانش برای قهرمانی پایان دهد.
حضور اردوغان در رختکن تیم ملی ترکیه 
و قدردانی از مونتلا
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از حذف تیم ملی فوتبال کشورش از یورو ۲۰۲۴ در رختکن این تیم حضور یافت و پیامی به سرمربی داد.
رئیس‌جمهور ترکیه از وینچنزو مونتلا (سرمربی تیم ملی فوتبال ترکیه) بابت نتایج به دست آمده در جام ملت‌های اروپا 2024 در آلمان قدردانی کرد.
ترکیه در بازی مرحله یک‌چهارم نهائی یورو 2024 در برلین با نتیجه 2 بر یک مغلوب هلند شد و از صعود به نیمه‌نهائی بازماند. ترکیه با هدایت وینچنزو مونتلا در یورو 2024 در سه بازی پیروز شده 
بود.
رجب طیب اردوغان پس از پایان بازی با بازیکنان ترکیه در رختکن دیدار کرد و فیلم حضور او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. رئیس‌جمهور ترکیه به طور جداگانه به زبان ایتالیایی از مونتلا به دلیل همکاری با تیم ملی ترکیه در یورو و نتایجش تشکر کرد.
تقلب دروازه‌بان تیم ملی انگلیس در ضربه‌های پنالتی
سنگربان تیم ملی فوتبال انگلیس با کمک نوشته‌ای که روی قمقمه‌اش درج شده بود، پنالتی آکانجی را مهار کرد.
تیم ملی فوتبال انگلیس در دیدار برابر سوئیس در دور یک‌چهارم نهائی یورو ۲۰۲۴ به پیروزی دست پیدا کرد. انگلیس بعد از آنکه در جریان ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک رسید در ضربات پنالتی با نتیجه پنج بر سه به پیروزی رسید تا راهی نیمه‌نهائی شود.
جردن پیکفورد، دروازه‌بان انگلیس، در این بازی یک ضربه پنالتی را مهار کرد تا زمینه‌ساز صعود تیمش شود. راز مهار ضربه پنالتی مانوئل آکانجی در این بود که روی بطری آب جردن پیکفورد نوشته شده بود بازیکنان سوئیس ضربه‌های پنالتی‌شان را به کدام سمت می‌زنند و او با همین توصیه توانست پنالتی مانوئل آکانجی را مهار کند.
برنامه دیدارهای مرحله نیمه نهائی یورو ۲۰۲۴
 سه‌شنبه 19 تیر 1403
*اسپانیا...................................................................................... فرانسه(ساعت 22:30)
 چهارشنبه 20 تیر 1403
 *انگلیس...................................................................................... هلند(ساعت 22:30)
تیم‌های پیروز ساعت 22:30 روز یکشنبه 24 تیر در دیدار فینال به مصاف یکدیگر می‌روند.