kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

 حاج حسن مرادی جانباز شیمیایی دفاع مقدس به جمع شهدا پیوست

 
 
 
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
پیکر مطهر حاج حسن مرادی جانباز شیمیایی دفاع مقدس‌، امروز دوشنبه ساعت 8صبح از مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان واقع در میدان 22بهمن خرم‌آباد تشییع و در جوار همرزمان شهیدش آرام می‌گیرد.
شهید حاج «حسن مرادی» همرزم سردار سلیمانی در قرارگاه عملیاتی رمضان هنگام دفاع مقدس‌، جانباز شیمیایی و سرپرست و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در استان لرستان پس از سالها تحمل دشواری‌های صدمات ناشی از استفاده حزب بعث عراق از سلاح‌های شیمیایی در میدان‌های رزم‌، شانزدهم تیر ماه همزمان با آغاز ماه محرم به ملکوت اعلی پیوست.
شهید حاج حسن مرادی؛ سال ۱۳۵۶ در دوره دانش‌آموزی؛ کار عکاس خبری را در روزنامه کیهان آغاز کرد و اولین عکس خبری تظاهرات انقلابی مردم خرم‌آباد را در همین روزنامه چاپ و به ثبت رساند.
مرادی در دوران دفاع مقدس همراه بسیاری از همرزمانش در قرارگاه رمضان؛ اغلب مواقع در عمق خاک عراق؛ اطلاعات مهم وگزارش‌های به‌ یادماندنی از دشمن تهیه و منتشر کرد.
 مرادی در سال 1356 به‌عنوان خبرنگار و عکاس روزنامه کیهان در دفتر نمایندگی این روزنامه در خرم‌آباد مشغول کار شد و سال 1361 داوطلبانه به جبهه‌های جنگ رفت و در عملیات‌های شکست حصر آبادان، فتح المبین، والفجر ۸ (فاو)، والفجر مقدماتی، کربلای ۱۰، حاج عمران، شاخ شمیران‌، مرصاد و... و همچنین با انجام عملیات‌های نفوذ به عمق خاک عراق به ثبت تصاویر جالب و ماندگار از رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و دلاوری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس پرداخت و بیش از پنج هزار قطعه عکس و هفت هزار فیلم از رشادت‌های رزمندگان کشورمان در زمان جنگ برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه کرد.
مرادی در اوایل دهه 60 تاکنون به عنوان خبرنگار و سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت کرد و در دهه هفتاد به‌خاطر انتقاد از عملکرد مسئولان وقت خرم‌آباد‌، از محل خدمتش در شهرداری خرم‌آباد تبعید شد که همان موقع این خبر در صفحه اول روزنامه کیهان منتشر گردید.
این گزارش حاکی است؛ حجت‌الاسلام دکتر سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، دکتر ابوطالب شفقت استاندار لرستان‌، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان‌، سردار نعمت‌الله باقری فرمانده سپاه لرستان و جمعی دیگر از مسئولان استان وکشور با صدور پیام‌های جداگانه شهادت حاج حسن مرادی را تسلیت گفتند.