kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

 خبرنگارکُشی در غزه! شمار شهدای خبرنگار به 158 تن رسید

 
 
منابع پزشکی دیروز اعلام کردند، صهیونیست‌ها در یک بازه زمانی 12ساعته، 5 خبرنگار دیگر را در غزه به شهادت رساندند و بدین ترتیب شمار شهدای خبرنگار در جنگ 9ماهه غزه به 158 نفر رسید.
امروز جنگ غزه رسماً وارد ماه دهم می‌شود. صهیونیست‌ها جز کشتار نزدیک به 40هزار غیرنظامی و بمباران بیمارستان‌ها، خانه‌ها، مدارس، مساجد، کلیساها و صدالبته کشتن خبرنگاران، دستاوردی که بتوانند به آن افتخار کنند، ندارند. در میادین واقعی جنگ نیز همین دو روز پیش وزیر جنگ این رژیم اعتراف کرد، به اندازه یک تیپ تلفات داده‌اند. هر تیپ بین 4 تا 6هزار نفر است و این یعنی حدود 5هزار نظامی این رژیم در مواجهه با جوانان مسلح فلسطینی کشته شده‌اند و این سَوای 1300 تلفات این رژیم در روز 7 اکتبر و عملیات طوفان‌الاقصی است.
در این 9 ماه خبرنگار، رسانه و گوشی‌های هوشمند، ابزار ارسال تصاویر و گزارش‌ها از جنایات این رژیم در غزه بوده است و همین تصاویر و گزارش‌ها باعث محکومیت سران این رژیم در دادگاه لاهه و رسوایی این رژیم نحس در جهان شده است. بنابراین صهیونیست‌ها، «خبرنگار» و «رسانه» را هم در کنار غیرنظامیان و زنان و کودکان، در لیست جنایات‌شان قرار داده‌اند. دیروز کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» به نقل از منابع پزشکی نوشت: در حملات 12ساعت گذشته ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه، 5 خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیدند. از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته 158 خبرنگار در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیده‌اند.
همه این جنایات باعث شده است صهیونیست‌ها، علاوه‌بر میدان جنگ، در میدان «افکار عمومی جهان» نیز بازنده باشند. این که صهیونیست‌ها در جنگ غزه شکست خورده‌اند یا خیر را، فقط ما نمی‌گوییم. در این مدت صهیونیست‌ها در سطوح مختلف- از خبرنگاران ساده تا سیاستمداران برجسته- بارها به این شکست اعتراف کرده‌اند. به عبارتی، امروز در سرزمین‌های اشغالی، موضوع «اسرائیل شکست خورد یا پیروز شد» نیست، موضوع، «مقصر شکست اسرائیل کیست؟» است. مثلاً همین دیروز سخنگوی سابق ارتش صهیونیستی گفت: نتانیاهو مقصر است. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» به نقل از سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که «نتانیاهو به ما وعده پیروزی بر حماس را داد اما ما را به سمت شکست کشاند». «پیتر لرنر» تصریح کرد که دولت نتانیاهو موجب از بین رفتن اعتماد بین‌المللی به «اسرائیل» نیز شده است.
یکی دیگر از حوزه‌هایی که صهیونیست‌ها در آن شکست سختی خورده‌اند، موضوع آزادی اُسرای صهیونیست است. بنابر برخی گزارش‌ها، چیزی بالغ بر 130 اسیر صهیونیست در غزه نگهداری می‌شوند که برخی از آنها، در حملات خود صهیونیست‌ها و برخی نیز در عملیات‌های آزادی آنها- باز از سوی خود صهیونیست‌ها- کشته شده‌اند. چندی پیش نیز حماس اعلام کرد، گروهی دیگر از این اُسرا پس از ناامیدی دچار بحران‌های روحی شده و خودکشی کردند. دیروز نیز مسئول پرونده اسرای صهیونیست تهدید کرد، در صورت ادامه این وضع، استعفا کند. برخی رسانه‌ها به نقل از «منابع امنیتی اسرائیلی» بیان کردند که مسئول پرونده اسرای صهیونیست در ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده است در صورتی که نتانیاهو تلاش‌های جاری برای رسیدن به توافق مبادله اسرا را به شکست بکشاند، استعفا خواهد کرد. وقتی این خبر در حال چرخیدن در فضای مجازی و رسانه‌های صهیونیستی بود، خبر دیگری از غزه منتشر شد: «دو افسر ارتش اسرائیل در منطقه شجاعیه غزه کشته شدند.» این در حالی است که صهیونیست‌ها مدعی‌اند، شکست حماس نزدیک است! سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این‌باره این طور موضع گرفت: «می‌گویند به شکست حماس نزدیک شده‌ایم اما در واقعیت چنین چیزی نمی‌بینیم و حماس همچنان به اسرائیل ضربه می‌زند.»