kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۳۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
در واکنش به ترور «محمد نعمه»

حزب‌الله لبنان: با معادله «چشم در برابر چشم» به ترور‌های اسرائیل پاسخ می‌دهیم

حزب‌الله لبنان ضمن تأکید بر اینکه «جبهه جنوب لبنان هرگز از جبهه غزه جدا نمی‌شود» و با اشاره به تبعات سخت شهادت «محمد نعمه» برای رژیم آپارتاید، گفت: «ما اطلاعات لحظه‌ای از دشمن داریم، مواضع جدید اشغالگران را هدف قرار می‌دهیم؛ ما با معادله چشم در برابر چشم، به تجاوزات دشمن پاسخ می‌دهیم و صهیونیست‌ها باید منتظر غافلگیری‌های جدید باشند.» 
 
 
 
سرویس خارجی-
 
گویا تبعات شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله همچنان ادامه دارد. چنان‌که پیش‌تر در خبرها آمد یکی از سنگین‌ترین حملات که منجر به یک آتش‌سوزی وسیع در شمال اراضی اشغالی شد، حمله حزب‌الله در انتقام شهادت «محمد نعمه ناصر» بود که از چهارشنبه‌شب آغاز شد و پنجشنبه به اوج خود رسید و در این سلسله حمله، این جنبش بیش از 200 موشک از انواع مختلف و 20 پهپاد انتحاری را به پایگاه‌های صهیونیستی در الجلیل و جولان شلیک کرد. به نظر می‌رسد تبعات شهادت این فرمانده ارشد برای رژیم آپارتاید ادامه خواهد داشت.«رامی ابوحمدان»، نماینده فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان، روز شنبه در سخنانی اعلام کرد: زمانی که جنگ در غزه متوقف شود، در جنوب لبنان هم متوقف خواهد شد. وی درباره تشدید حملات حزب‌الله طی چند روز گذشته علیه مواضع و پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر در پاسخ به ترور محمد نعمه ناصر ملقب به «حاج ابونعمه» فرمانده نظامی حزب‌الله گفت: دشمن باید بداند نمی‌تواند هر یک از فرماندهان میدانی ما را هر زمان که خواست ترور کند و انتظار داشته باشد که ما پاسخی ندهیم. ما با معادله چشم در برابر چشم، به تجاوزات دشمن پاسخ می‌دهیم و صهیونیست‌ها باید منتظر غافلگیری‌های جدید از سوی حزب‌الله باشند.
آن‌طور که تسنیم نوشته است، رامی ابوحمدان افزود: مواضع جدیدی از دشمن وجود دارد که در تیررس حزب‌الله قرار گرفته است و اغلب مواضعی که مقاومت لبنان هدف قرار می‌دهد، مواضع جدید ارتش صهیونیستی هستند. این عملیات‌های حزب‌الله حامل دو پیام برای دشمن اشغالگر است: اول اینکه هر زمان صهیونیست‌ها از خطوط قرمز عبور کنند، حزب‌الله قاطعانه پاسخ خواهد داد. پیام دوم هم این است که ما مواضع جدید دشمن را هدف قرار می‌دهیم و این یعنی حزب‌الله همواره روی جمع کردن اطلاعات لحظه‌ای از دشمن کار می‌کند و نه‌تنها بانک اهداف از پیش تعیین‌شده‌ای دارد، بلکه هر موضع جدیدی که اشغالگران ایجاد کنند، در تیررس مقاومت خواهد بود.
حزب‌الله برای بدترین احتمالات آماده است
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مجبور است شروط حماس را درباره آتش‌بس در غزه بپذیرد، اعلام کرد: حزب‌الله برای بدترین احتمالات آماده است. به گزارش ایسنا، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: رژیم صهیونیستی چاره‌ای جز موافقت با شروط جنبش حماس ندارد. زیرا این جنبش پیش از آتش‌بس دست از مقاومت نخواهد کشید و پس از پایان جنگ غزه نقش مهمی در فلسطین خواهد داشت.
همچنین روابط عمومی حزب‌الله در بیانیه‌ای با دروغ خواندن گزارش شبکه mtv ‌‏درباره دیدار شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله و معاون سازمان اطلاعات آلمان تاکید کرد: این گزارش مملو از دروغ و اطلاعات ساختگی است که هیچ پایه و اساسی ندارد. در این بیانیه تاکید شد که دیدار شیخ نعیم قاسم و مقام آلمانی تنها به بررسی کلی اوضاع غزه و جنوب لبنان منحصر بود و هرگز درباره هیچ تدابیر یا فرمولی درباره آینده اوضاع جنوب لبنان همان‌طور که در گزارش این شبکه تلویزیونی ادعا شده، صحبت نشد. این بیانیه آورده است: لازم است بر این نکته تاکید کنیم که این دیدار با هماهنگی مستقیم میان دوطرف و بدون هرگونه واسطه انجام شد.
حمله سنگین پهپادهای انتحاری حزب‌الله
مقاومت لبنان اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، مبارزان ما امروز(شنبه) حمله پهپادی را به مقر توپخانه گردان۴۰۳ وابسته به لشکر۹۱ در «بیت‌هیلل» انجام دادند که منجر به آتش گرفتن آن شد. به گفته منابع عبری به دنبال این حمله آتش‌سوزی‌هایی در منطقه بیت‌هیلل رخ داد. رادیو ارتش اشغالگر نیز گزارش داد: 2 پهپاد در منطقه بیت‌هیلل منفجر شد. همچنین الجزیره از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در کریات‌شمونا در الجلیل علیا به دلیل شلیک موشک از لبنان خبر داد. رسانه‌های صهیونیستی از وقوع آتش‌سوزی گسترده در منطقه بیت‌هیلل واقع در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این آتش‌سوزی بر اثر یک حمله پهپادی از سمت جنوب لبنان به وقوع پیوسته است.
حزب‌الله می‌تواند روزانه ۳۰۰۰ موشک پرتاب کند
منابع امنیتی صهیونیستی با اعلام اینکه جنگ گسترده میان حزب‌الله و رژیم اشغالگر قریب‌الوقوع است، اذعان کردند که حزب‌الله توان پرتاب روزانه سه‌هزار موشک را دارد و کسی توان مقابله با آن را ندارد. وبگاه صهیونیستی والا در این‌باره به نقل از منابع امنیتی مطلع نوشت: سناریوهای فرضی حمله گسترده از لبنان بیش از پیش به واقعیت نزدیک می‌شود و سؤالی که باید مطرح شود این است که آیا اسرائیل برای آن آمادگی دارد؟ مرکز آلما در تحقیقات خود آورده است: میزان تسلیحاتی که حزب‌الله در اختیار دارد به آن اجازه می‌دهد تا دست‌کم در ۱۰ روز نخست، روزانه به طور متوسط ​​۳۰۰۰ موشک به سمت اسرائیل پرتاب کند. منابع امنیتی صهیونیست در این‌باره اذعان کردند: هیچ طرفی در جهان وجود ندارد که بتواند با این حجم از موشک‌باران و حمله راکتی مقابله کند.
رزمایش «طوفان ویرانگر» در یمن
یگان‌هایی از منطقه چهار نظامی در ارتش یمن رزمایش نظامی پیچیده‌ای را با عنوان «طوفان ویرانگر» برگزار کردند که درباره سطح عالی آموزش و هماهنگی بین نیروهای مهاجم یمنی و تاکتیک‌های متنوع جنگی و سطح انعطاف و عملکرد جنگی ارتش یمن بود. طبق گزارش المیادین، این رزمایش شبیه‌سازی حمله به پادگان‌های فرضی رژیم اشغالگر صهیونیستی و انگلیسی بود. این رزمایش با حضور «محمد الغماری» رئیس ستاد کل، «عبداللطیف المهدی» فرمانده منطقه چهارم نظامی، «محمد البخیتی» استاندار ذمار و مسئولان دیگری از وزارت دفاع و شخصیت‌های اجتماعی برگزار شد. در این رزمایش، واحدهای نظامی از جمله نیروی پهپادی، یگان توپخانه، تک‌تیراندازان، نیروی ضد زرهی، پیاده‌نظام، مهندسی و یگان‌های دیگری حضور داشتند. این رزمایش با حمله به پادگان‌های فرضی رژیم صهیونیستی و انگلیس و به نمایش گذاشتن سطح عالی هماهنگی و آموزش بین نیروهای مهاجم یمنی بود.