kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸

یورو 2024

 
 
دشان: حالا به سمت قهرمانی می‌رویم
دیدیه دشان با رضایت از برد مقابل پرتغال به فکر بازی بعدی است.
تیم ملی فوتبال فرانسه جمعه شب در ضربات پنالتی مرحله یک چهارم نهائی یورو ۲۰۲۴ و پرتغال را با نتیجه ۵ بر سه شکست داد و به نیمه نهائی راه یافت. 
دیدیه دشان، سرمربی فرانسه، درباره صعود به دور بعدی گفت: ما در نیمه‌نهائی هستیم و این چیزی است که نباید عادی باشد، حتی اگر به این مسابقات عادت کرده باشیم. او ادامه داد: من از حضور در مرحله یک‌چهارم نهائی لذت می‌بردم، اما اکنون ما به سمت قهرمانی می‌رویم. از الان تمام تمرکز ما روی قهرمانی است و در این راه ابتدا باید اسپانیا را ببریم و سپس تیم فینالیست را شکست دهیم.
کروس: امید را به فوتبال آلمان برگرداندیم
ستاره خط میانی تیم ملی فوتبال آلمان به باختی که در آخرین بازی رسمی‌اش متحمل شد، واکنش نشان داد. تونی کروس پس از باخت 2 بر یک جمعه شب گذشته تیم ملی آلمان برابر اسپانیا در اولین بازی مرحله یک چهارم نهائی یورو 2024 که آخرین بازی رسمی دوران بازیگری او نیز بود، به خبرنگاران گفت: ما در کنار یکدیگر هدفی فوق‌العاده را دنبال کردیم، اما آن رؤیا اکنون از بین رفته است. البته در چند روز آینده بهتر خواهیم فهمید که چه تورنمنت خوبی داشتیم، اما فعلاً کاممان از این شکست بسیار تلخ است. کروس که در پایان فصل گذشته اعلام کرد کفش‌هایش را آویزان خواهد کرد، ادامه داد: هر کاری که از دستمان ساخته بود برای جلوگیری از شکست انجام دادیم و الان هم می‌توانیم به خودمان افتخار کنیم، چرا که امید را به فوتبال آلمان برگرداندیم. ستاره سابق بایرن مونیخ اشاره‌ای به اینکه قرار است وارد دنیای مربیگری شود نکرد و ظاهراً در حال حاضر برنامه‌ای جز استراحت و سپری کردن اوقاتش در کنار خانواده ندارد.
غیبت 3 مهره کلیدی تیم ملی اسپانیا برابر فرانسه
لوئیس دلافوئنته برای نبرد با فرانسوی‌ها در مرحله نیمه نهائی یورو ۲۰۲۴ تعدادی از مهره‌های کلیدی‌اش را از دست داده است.
پیروزی تیم ملی فوتبال اسپانیا برابر آلمان در مرحله یک چهارم نهائی یورو 2024 برای این تیم به بهای از دست دادن چند مهره‌ کلیدی‌اش تمام شد.
ماتادورها سه‌شنبه شب در حالی باید در مونیخ به مصاف تیم ملی فرانسه بروند که ‌هافبک‌شان پدری را به دلیل مصدومیت زانو از دست داده‌اند. آسیب‌دیدگی ستاره بارسلونا در بازی با آلمان او را در نیمه نخست مجبور به ترک میدان کرد. این اتفاق اما آن‌قدرها هم برای اسپانیا بد تمام نشد چرا که جانشین او دنی اولمو گلزنی کرد. به همین شیوه انتظار می‌رود که ستاره لایپزیگ برای بازی بعدی مقابل فرانسوی‌ها نیز جای پدری را در ترکیب اصلی لاروخا بگیرد. علاوه‌بر پدری که دچار کشیدگی عضلانی شده است، لوئیس دلافوئنته برای بازی مقابل خروس‌ها دو بازی دیگر را هم در اختیار نخواهد داشت که هر دوی آنها از خط دفاعی هستند؛ یکی از آنها روبین لونرمان و دیگری دنی کارواخال است. لونرمان دواخطاره است و کارواخال هم در آخرین دقایق بازی مقابل آلمان کارت قرمز گرفت و اخراج شد.
دلافوئنته برای پر کردن جای لونرمان می‌تواند از ناچو فرناندس استفاده کند اما در مورد دنی کارواخال هنوز مشخص نیست که او چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.