kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹

 اعتراف بزرگ وزیر جنگ اسرائیل یک تیپ نیرو از دست داده‌ایم!


 
 سرویس خارجی-
پس از 9 ماه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، در جنگ با جوانان مسلح فلسطینی در غزه یک تیپ نیرو از دست داده است. یک تیپ از 4 تا 6هزار نیرو تشکیل شده است!
274 روز از جنگ غزه می‌گذرد و همچنان رژیم اسرائیل با ناامیدی از پیروزی در جبهه میدانی به کشتار زنان و کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش منابع فلسطینی جنگنده‌ها و توپخانه‌ ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل دیروز نیز حملات و بمباران خشونت‌آمیز خود به مناطق مختلف نوار غزه را ادامه دادند و منازل، محل تجمعات آوارگان نوار غزه و خیابان‌های این منطقه را هدف قرار دادند که بر اثر آن ده‌ها فلسطینی شهید و مجروح شدند. رژیم صهیونیستی پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه به نوار غزه، دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است. یکی از جلوه‌های بارز شکست اسرائیل در جبهه میدانی تلفات گسترده بین نظامیان و افسران این رژیم است. تاکنون به دلیل مخفی‌کاری شدید‌، آمار درستی از میزان تلفات اسرائیل منتشر نشده است اما «یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی اظهاراتی به صراحت اعلام کرد که تاکنون اسرائیل به اندازه یک تیپ کامل نیرو از دست داده است. با توجه به این که هر تیپ بین 4 تا 6هزار نظامی دارد، وی در واقع اعتراف می‌کند که اسرائیل طی 9 ماه گذشته نزدیک به 6هزار تن نیرو از دست داده است. وی در این مصاحبه گفت: در این شرایط که اسرائیل نیرویی معادل بیش از یک تیپ را از دست داده است، نمی‌توانیم گروه‌هایی را از خدمت سربازی معاف کنیم. وی در ادامه افزود: برعکس جنگنده و بمب ما نمی‌توانیم سرباز از خارج وارد کنیم. گالانت هفته گذشته نیز طی اظهاراتی از نیاز فوری ارتش این رژیم به هزاران سرباز خبر داده بود. به گزارش ایسنا، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ارتش رژیم اشغالگر نیاز فوری به ۱۰هزار سرباز دارد، گفت: ما می‌توانیم 4هزار و ۸۰۰ نفر از یهودیان مذهبی را به خدمت بگیریم. طبق گزارش خبرگزاری معا، گالانت افزود: علاوه‌بر این ۱۸۰۰ نفر در سال استخدام می‌شوند. ما توافق کردیم که هر سال پنج‌درصد دیگر افزایش را در این تعداد اعمال کنیم و تا پنج سال دیگر به ۵۰درصد در سال برسیم.
رسانه‌های عبری نیز از تشدید بحران نیروی انسانی در ارتش رژیم اشغالگر خبر داده و نوشته‌اند: صدها افسر درخواست استعفای خود را به ارتش صهیونیستی تقدیم کرده‌اند. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این‌باره فاش کرد: «۹۰۰ افسر با درجه سروان و سرگرد طی سال جاری خواستار خروج از ارتش شده‌اند و این در حالی است که این رقم در سال‌های گذشته ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر بود». در گزارش این شبکه آمده است: درخواست‌ها برای خروج از ارتش تنها یک بحران در ارتش نیست، بلکه بحرانی برای اسرائیل بوده و این بسیار نگران‌کننده است. رسانه‌های صهیونیستی پیش‌تر فاش کرده بودند که ارتش رژیم اشغالگر در حال حاضر روی تشکیل یک لشکر ذخیره جدید با توجه به نیاز فوری خود به هزاران نیروی دیگر کار می‌کند. در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز از نیاز ارتش این رژیم به ۱۵ گردان جدید به دلیل کمبود شدید نیرو خبر داده بود.
تنش بین گالانت و نتانیاهو
گزارش‌ها همچنین از بروز تنش دوباره بین وزیر جنگ و نخست‌وزیر اسرائیل درباره مسئله گروگان‌ها حکایت دارد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی سمانیوز، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره اعلام کرد: در نشست روز پنجشنبه که با حضور گالانت برگزار شد، نتانیاهو از وی انتقاد کرد و گفت: تو در این‌جا نخست‌وزیر نیستی. پس از آن، گالانت درصدد برگزاری نشست‌های جداگانه با رؤسای سازمان اطلاعات خارجی (موساد) و اطلاعات داخلی (شاباک) برای بحث درباره جزئیات توافق درباره آزادی اسرا بوده است که نتانیاهو، از برگزاری این نشست‌های جداگانه جلوگیری کرده است. بنا بر اعلام شبکه 12 رژیم اسرائیل، گالانت خواستار تسریع در پذیرش توافق با شکل کنونی آن است، اما نتانیاهو ادعا می‌کند پیشنهاد حماس، «بمب‌گذاری‌شده» و غیرقابل پذیرش است و تنها راه‌حل برای بهبود پیشنهادها، فشار نظامی است.
در همین رابطه، پایگاه خبری «خلیج آنلاین» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نیز فاش کرد که ازسرگیری مذاکرات برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از دیروز (جمعه) در دوحه پایتخت قطر آغاز شده است.این منبع گفت که پاسخ حماس، روند عملیاتی ادامه مذاکرات را تسریع می‌کند و ممکن است زمینه را برای انعقاد توافق جهت دستیابی به توافق نهائی آتش‌بس فراهم کند. در این زمینه‌، شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که «دیوید بارنیا» رئیس سرویس اطلاعات خارجی (موساد)، ریاست هیئت رژیم صهیونیستی در مذاکرات مبادله اسیران بین این رژیم و جنبش حماس را برعهده دارد. شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که تصمیم برای اعزام هیئت مذاکره‌کننده این رژیم بدون حضور ژنرال «نیتسان آلون» مسئول پرونده اسیران در ارتش اسرائیل گرفته شده است و وی از اختلاف بین سطوح سیاسی و امنیتی در زمینه مبادله اسیران سخن گفته است.