kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

اخبار ورزش جهان

 
 
کشف جسد قهرمان کشتی جهان در منزلش 
فدراسیون کشتی گرجستان از کشف جسد نوگزاری سورتسومیا فرنگی‌کار ۲۷ ساله گرجستانی در منزلش در شهر خوبی گرجستان خبر داد. سورتسومیا یک مدال طلای جهان ۲۰۱۹، دو مدال نقره جهان در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و برنز جهان ۲۰۲۱ در رده بزرگسالان را در ویترین افتخارات خود داشت. او همچنین مدال‌های طلای جوانان و امیدهای جهان را نیز در کارنامه داشت. این کشتی‌گیر گرجستانی کمتر از یک ماه پیش در تورنمنت رنکینگ مجارستان به روی تشک رفت و به مدال برنز رسید. او در این رقابت‌ها مقابل پویا دادمرز فرنگی‌کار وزن ۵۵ کیلوگرم ایران با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد. این کشتی‌گیر در رده دوم رنکینگ برترین فرنگی‌کاران جهان در وزن ۵۵ کیلوگرم قرار 
داشت.
خرید بزرگ النصر از سیتی می‌آید 
ادرسون برزیلی را باید خرید جدید النصر بدانیم. این دروازه‌بان برزیلی موافقت خود را برای حضور در النصر اعلام کرد و به زودی رسما با این تیم عربستانی قرارداد امضا خواهد کرد.ابتدا روزنامه سعودی اسپورت بود که این خبر را اعلام کرد و از پیشنهاد ۶۰ میلیون یورویی النصر به ادرسون برزیلی خبر داد و با موافقت این دروازه‌بان برزیلی باید منتظر اعلام رسمی این انتقال بود. فابریتزیو رومانو ایتالیایی هم این انتقال را تایید کرد و نوشت: النصر موافقت خود را برای حضور در لیگ عربستان اعلام کرده است. بله این خبر درست است و او در آستانه انتقال به النصر است. ادرسون تا سال ۲۰۲۶ با منچسترسیتی قرارداد دارد و احتمال جدایی او زیاد است چرا که باشگاه سیتی قرارداد او را تمدید نکرده است. این درحالی است که قرارداد اورتگا دیگر دروازه‌بان تیم اخیرا تمدید شد.
تن‌هاخ رسما با یونایتد تمدید کرد 
با وجود آنکه پیش‌بینی می‌شد که اریک تن‌هاخ از منچستر یونایتد جدا شود اما یونایتدها تصمیم گرفتند که به این سرمربی هلندی اعتماد کنند. باشگاه منچستر یونایتد قرارداد اریک تن‌هاخ را تا ژوئن ۲۰۲۶ تمدید تا ماندن این سرمربی در تیم رسما ادامه داشته باشد.
محرومیت دو جلسه‌ای بازیکن ترکیه 
تیم ملی فوتبال ترکیه در دیدار برابر اتریش با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کرد و راهی یک‌چهارم نهائی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شد. ستاره این دیدار دمیرال مدافع باتجربه ترکیه بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند. او بعد از گلزنی شادی گل جنجالی داشت که برای او گران تمام شد. روزنامه بیلد آلمان اعلام کرد که یوفا دمیرال را به خاطر شادی گل جنجالی‌اش دو جلسه از همراهی تیم محروم کرده است. به این دلیل او دیدار حساس برابر هلند را از دست داد.