kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
ملت بزرگ ایران در آستانه انتخابی سرنوشت‌ساز

مسیر شهید رئیسی و پیشرفت یا اشرافیت غربگرا و پسرفت

ملت بزرگ ایران در آستانه انتخابی سرنوشت‌ساز است و تصمیم آگاهانه و هوشمندانه حائز اهمیتی حیاتی برای کشور است.
 
 
 
سرویس سیاسی -
 
سعید جلیلی و مسعود پزشکیان فردا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با هم رقابت می‌کنند. نامزدهای ریاست جمهوری دیدگاه‌های خود را بیان داشته‌اند و می‌توان ادراک کرد با روی کار آمدن کدام کاندیدا، کشور مسیر پیشرفت، عزت، پویایی و راه شهید رئیسی را ادامه می‌دهد و با انتخاب کدام نامزد دچار پسرفت، ذلت، توقف می‌شویم و دولت سوم اشرافیت غربگرای آلوده به نفوذ، فساد و خیانت تشکیل می‌شود. ملت بزرگ ایران در آستانه انتخابی سرنوشت‌‌ساز است و تصمیم آگاهانه و هوشمندانه حائز اهمیتی حیاتی برای کشور است.
جلیلی: ایران قفس نیست، حرم است
عصر دیروز، سعید جلیلی در مصلای امام خمینی(ره) تهران در اجتماع حامیان خود خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند، نباید کشور را قفس دید بلکه کشور را مثل حاج قاسم، حرم دید. کسی که جمهوری اسلامی ایران را حرم می‌بیند تا کسی که کشور را قفس می‌بیند، این دو نوع نگاه است.
فتاح: اطمینان دارم با انتخاب آقا سعید
 راه حاج قاسم، راه شهدا، راه مدافعان حرم
 و راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد
سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این اجتماع گفت: چند ساعت به پایان تبلیغات مجاز مانده و ساعت کاری نیست. به عنوان شخص خودم و یکی از ارادتمندان آقای جلیلی اعلام می‌کنم پای کاندیدای اصلح ایستاده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: اطمینان دارم با انتخاب آقا سعید راه حاج قاسم، راه شهدا، راه مدافعان حرم و راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد.
دکتر جلیلی برنامه دارند
فتاح عنوان کرد: جلیلی مخصوصاً دیشب نشان دادند که برنامه دارند. به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم و به عنوان کسی که سه حکم از طرف آقا گرفته‌ام، همه بدانند که دکتر جلیلی برنامه دارند.
جلیلی: هر جوان کرمانشاهی می‌تواند
 یک صادر‌کننده موفق باشد
سعید جلیلی دیروز پس از دیدار با اهالی روستای ده پهن به ورزشگاه امام خمینی(ره) کرمانشاه رفت و در جمع حامیان خود گفت: هر روستا باید به یک سلول جهش کشور تبدیل شود. ما ۴۰ هزار روستا داریم پس اگر از جهش حرف می‌زنیم، می‌توانیم کارهای زیادی برای پیشرفت کشور انجام دهیم.
نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: ما با قدرت با همه فسادها مبارزه می‌کنیم. ما امروز دو انتخاب داریم. کشور در آن هشت سال افت داشت. پس باید سعی کنیم که برای پیشرفت، هر آن‌چه در توان داشته باشیم انجام دهیم. هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادر‌کننده موفق باشد.
وی گفت: اگر بخواهیم از یک جهان فرصت به یک ایران جهش برسیم، پس باید به حداقل‌ها اکتفا نکنیم و به امید خدا با انتخاب شما ملت عزیز، برای پیشرفت انقلاب اسلامی کار کنیم. این اقتدار باید ادامه پیدا کند.
جلیلی: با تمام وجود می‌گوییم بژی کردستان
مذاهب و قومیت‌های ایران فرصت است 
جلیلی همچنین در جمع مردم سنندج گفت: اگر از دولت نقش‌آفرین صحبت می‌کنیم، دولت باید بستر را فراهم کند. به مشکل مسکن، معیشت و گرانی واقفیم و کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند اما ضعف را نمی‌توان با ضعف برطرف کرد بلکه باید ضعف را با قدرت برطرف کرد و قدرت ما شما مردم هستید. امروز باید همان‌طور که شایسته استان است با تمام وجود بگوییم، بژی کردستان.
به گزارش ایرنا، وی بیان داشت: کردستان عزیز برای ما محلی است که نشان دهد چگونه اقوام و مذاهب مختلف می‌توانند نقش زیبای ایرانی را به جهان نشان دهند. تنوعی که در این استان وجود دارد، این قدرت را به ما می‌دهد که بگوییم هریک از مذاهب و قومیت‌ها برای ایران عزیز یک فرصت است که می‌توان قدرت،‌ پیشرفت و اصالت ایران را به رخ جهانیان کشید.
نامزد ریاست جمهوری گفت: می‌گفتند ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نمی‌توانید بفروشید اما اخیرا وزیر خارجه آمریکا می‌گوید ایران ۲ میلیون بشکه نفت می‌تواند بفروشد و ما نمی‌توانیم جلوی او بایستیم اما عده‌ای در داخل گفتند خود آمریکا نخواست که مانع فروش نفت شود. این رویکردی است که حتی اداره امور عادی را هم نمی‌تواند داشته باشد. وی تاکید کرد: شهید رئیسی زمانی کشور را تحویل گرفت که روزی ۷۰۰ نفر بر اثر کرونا ‌جان می‌باختند و می‌گفتند تا زمانی که اف‌ای‌‌تی‌اف را امضا نکنیم نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم اما شهید رئیسی توانست شهید رئیسی حرکت بزرگی را برای تعامل با جهان آغاز کرد، پروژه‌های معطل مانده مانند راه آهن سنندج و فرودگاه سقز و آبرسانی را انجام داد؛ چند سال پیش به مرز باشماق رفته بودم و جوانانی می‌دیدم که کوله‌بری می‌کردند آیا نباید به جای اینکه جوان ما کوله‌بری کند، یک صادرکننده مهم تجاری ما باشد؟
نامزد ریاست جمهوری بیان داشت: ما در هوش مصنوعی و کوآنتوم باید از همین امروز کارهایی را انجام دهیم تا قدرت‌های بزرگ دوباره محدودیت ایجاد نکنند و مانع نشوند.
پزشکیان: در قبال وعده‌ها و گفته‌هایم
 پاسخگو خواهم بود
مسعود پزشکیان، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش از ظهر چهارشنبه در جمع هواداران و حامیان خود در ورزشگاه آزادی کرمانشاه با بیان اینکه سردار سلیمانی قهرمان و حامی مظلومان جهان بود، گفت: قسم می‌خورم که به شما دروغ نخواهم گفت و پیگیر حق تک تک مردم خواهم بود.
به گزارش مهر، پزشکیان قول داد که پیگیر مشکلات مردمی خواهد بود و از همه ایرانیانی که شایستگی مدیریت دارند استفاده خواهد کرد.
وی خطاب به هواداران و حامیانش گفت: همه تلاش کنید که همه مردم را پای صندوق‌ها بیاورید تا سرنوشت و آینده ایران با دست دلسوزان این کشور ساخته شود.
کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت‌ها با وجود مردم می‌توانند پایدار بمانند اگر شما مردم در صحنه‌های مختلف کشور حاضر نباشید ما معنا نداریم.
وی گفت: زمانی که شور و شوق شما مردم را می‌بینم، بار سنگین مسئولیت را با تمام وجود احساس می‌کنم.
 پزشکیان: من فرزند آذربایجان
 به هیچ عنوان دروغ نخواهم گفت
پزشکیان همچنین در سالن شهید باکری خانه جوان ارومیه در جمع حامیانش با بیان اینکه ما نوکر خود مردمان خواهیم بود، اظهار داشت: من فرزند این آب و خاکم و از محله عرب باغی ارومیه جای جای این شهر برای من خاطره دارد، به شما می‌گویم به عنوان فرزند آذربایجان به شما دروغ نخواهم گفت.
به گزارش مهر، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رسول خدا (ص) وقتی مکه را فتح کرد سخنرانی کرد و پیام‌های بسیاری داشتند و یکی از پیام‌ها این بود «همه انسان‌ها باهم مثل برادرند...»، عرب و عجم هیچ برتری به جز تقوا بر هم ندارند، از ترک و کرد و عرب و... در ایران همه با هم برادریم.
پزشکیان بیان داشت: مسائل و مشکلات شغلی، صنفی و بیمه کارگران، بازنشستگان و معلمان را پیگیری می‌کنیم.
وی گفت: بژی کرد و بژی آذربایجان/زنده باد آذربایجان، زنده باد ایران با همه اقوام و مذاهب ایران، ایران متحد و یکصدا.
جلیلی در مناظره: پزشکیان اطلاعات ابتدائی ندارد می‌خواهد رئیس‌جمهور شود
سعید جلیلی شامگاه سه‌شنبه در دومین مناظره‌ انتخاباتی دور دوم خطاب به پزشکیان گفت: من متأسفم که شما کشور ما را قفس می‌نامید؛ کشوری که این‌همه فرصت و تعاملات ارزشمندی دارد و می‌تواند بیشترین و گسترده‌ترین تعامل‌ها را داشته باشد، شما می‌گویید قفس؟ شما در بحث تحریم راهی را می‌دانید، می‌گویید، می‌روید و جواب نمی‌گیرید و امتیاز می‌دهید و امتیازی نمی‌گیرید و دوبار می‌گویید که باید برویم و امتیاز دهیم؟
وی اظهار داشت: آقای پزشکیان از پاسخ به سؤالات طفره رفتند و تنها راهبرد ایشان این بود که می‌رویم امتیاز می‌دهیم و بر داخل فشار می‌آرویم. اینکه من در همه مذاکرات تحریم آوردم دروغ است و این مطلبی که از قول شهید سلیمانی هم درباره من گفته شده دروغ است. آقای پزشکیان دیشب هم عوض اینکه برنامه‌های خودتان را توضیح بدهید چیزهای دیگر به دروغ می‌گفتید.
جلیلی گفت: برنامه هفتم می‌گوید باید رشد 8‌ درصد اتفاق بیفتد اما شما پیشاپیش می‌گویید این رشد اتفاق نمی‌افتد شما بقیه را متهم به طالبان می‌کنید و حکم اعدام برای سایرین صادر می‌کنید.
وی خاطرنشان کرد: شما مردم را قبول ندارید و جوانان و متخصصان را قبول ندارید و می‌خواهید یک ظرفیت عظیم را کنار بگذارید. هزاران جوان و استاد فقط چون از حزب شما نیستند را قبول ندارید و می‌گویید دولت سایه هستند. دولت سایه کیست؟ غیر از هزاران جوان و استادی که پای‌کار بودند و به جمع‌بندی رسیدند؟ ممکن است بگویید این جمع‌بندی را قبول ندارم ولی شما می‌گویید سیاست‌گذاری از بالا را قبول ندارم. شما جمع‌بندی اساتید و دانشجویان را قبول ندارید.
بازار سرمایه باید تقویت شود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سؤال که منتقدان شما می‌گویند اگر شما رئیس‌جمهور شوید بورس ریزش خواهد داشت؛ می‌گویند شما طرفدار اقتصاد دستوری هستید؛ توضیح دهید که وضعیت بورس در دولت شما چگونه خواهد بود؟ عنوان کرد: میلیون‌ها نفر از مردم ما با بورس درگیر هستند و در این ایام بسیاری از مردمی که از این قضیه به‌خاطر سوءمدیریت ضربه خورده‌اند با من سخن گرفته‌اند. بورس باید نماد اقتصاد کشور باشد و مردم خُرده‌ سرمایه‌دار بیشترین ضررها را کردند.
جلیلی خاطرنشان کرد: بنده سال 1399 به آقای روحانی نامه نوشتم و 22 نکته را درباره مسائل بورس مطرح کردم؛ اگر اطرافیان آقای پزشکیان درباره بورس طرح داشتند، چرا به دولت همسویشان ندادند؟
وی بیان داشت: نظر ما تقویت بورس است و یکی از مباحث اصلی، تسهیل تامین مالی تولید است. اگر می‌گوییم تولید و باید جهش تولید با مشارکت مردم را طبق شعار سال داشته باشیم، شرط این نیز تسهیل تأمین مالی تولید است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در رابطه با مسکن باید گفت که علاوه‌بر زمین، دولت هم باید کمک کند و طبق قانون بیست درصد تسهیلات باید در حوزه مسکن پرداخت شود که الان هشت درصد بیشتر نیست.
جلیلی افزود: تورم مشکل اصلی است و دولت شهید رئیسی تورم 60 درصد را به ارث برد و تمام تلاشش را کرد و آن را کاهش داد. امروز در کشور مطالعه کردن و کار کردن، ضد فضیلت است و این که بگوییم برنامه نداریم فضیلت است. آقای پزشکیان در بسیاری از موضوعات اطلاعات شما کم است و در برخی موضوعات اطلاعات ابتدائی هم ندارید و بعد می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید.
 پزشکیان نظام سلامت را هم نمی‌شناسد
وی خطاب به پزشکیان گفت: شما 32 سال کار کردید و برخی اشخاصی که بخوبی می‌شناسید در هیئت‌مدیره شرکت‌های بازنشستگی قرار گرفتند. شما فکر می‌کنید هیچ‌کس نمی‌تواند بدون پول یک نقش با شکوه ارائه کند. هزاران نفر بهتر از شما هستند که حاضر هستند برای کشور کار کنند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در همین نظام سلامت آقای دکتر شهرام یزدانی سرپرست تیم نظام سلامت ما است و آقای دکتر میبدی هم جز تیم ما است. در زمان آقای پزشکیان تعرفه‌های خصوصی چند برابر تعرفه‌های عمومی شد. آقای پزشکیان شما نظام سلامت را هم نمی‌شناسید دلیلش همان عملکرد شما است که همان مجلس هسمو با شما، شما را استیضاح کرد.
 به حساب فساد شرکت‌های دولتی خواهم رسید
جلیلی اظهار داشت: هنوز هیچ‌ چیز نشده، علیه من فریاد می‌زنند چون می‌دانند به حساب آن‌ها و فساد شرکت‌های دولتی خواهم رسید. من به حضور مردم نیاز دارم و با پشتیبانی مردم این مسائل را دنبال می‌کنم. جریانی که توانایی ایران را در حد آب‌گوشت بزباش می‌داند‌، همچنان در حال تخریب توانایی‌های ماست.
پزشکیان در مناظره: وقتی بنزین ۲۵ هزار تومانی را گفتم در دولت نبودم
مسعود پزشکیان نیز در این مناظره در پاسخ به سؤالی درباره قانون اقدام راهبردی مجلس و اینکه به گفته ظریف این قانون مانع از بازگشت آمریکا به برجام شد، علت مخالفت شما با این قانون چیست؟ گفت: دیشب این‌گونه تداعی شده که من خدمت سردار ملی کشور حاج قاسم سلیمانی بی‌احترامی داشتم، بنده ایشان را یک الگو برای غرور ملی و خار چشم دشمنان می‌دانم و الگویی که اگر جوانان راه او را ادامه دهند خیلی از مشکلات مملکت را با دیدی که ایشان داشت می‌توان مرتفع کرد.
پزشکیان گفت: اینکه گفته شود قانون را قبول نداریم به هیچ عنوان درست نیست ما از ابتدا گفتیم که چارچوب قانون را اجرا می‌کنیم. از اول گفتیم که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را طی خواهیم کرد. در نتیجه امکان ندارد که ما قانون را اجرا نکنیم.
وی اظهار داشت: یکی از بحث‌هایی که در این قانون وجود دارد این است که آمریکا باید تمام تعهدات خود را انجام بدهد تا ما به برجام بازگردیم؛ این مسئله‌ای است که باید با مجلس و شورای عالی امنیت ملی و سایر دستگاه‌های مرتبط صحبت کنیم تا ببینیم این چالش را چطور می‌توانیم با یک زبان مشترک حل و فصل کنیم.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: همیشه یک گزینه ممکن است به شکست بینجامد و سیاست و حاکمیتی مطلوب است که گزینه‌های مختلف را در اختیار داشته باشد. مجبوریم برای رشد و شکوفایی اول با کشورهای منطقه تعامل و تبادل کنیم و بعد با کشورهای دیگر این کار را داشته باشیم.
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: اول مسئله موضوع نگاه ما است؛ آیا می‌خواهیم مشکلمان را با دنیا حل کنیم یا خیر؟ من معتقدم باید از بن بست خارج شویم تا مشکلات کشور را حل کنیم.
پزشکیان: بدون گفت‌وگو با مردم
 نباید قیمت بنزین را افزایش داد
پزشکیان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره برنامه دولت احتمالی‌اش برای مدیریت مصرف حامل‌های انرژی گفت: اول اجازه بدهید که این نکته را بگویم. مردم عزیز؛ بدانید که برادرمان که فردا می‌خواهد رئیس‌جمهور شود؛ الان با تمام قوا مسئولان دولت فعلی یعنی بخشداران و استانداران و... برایشان کار می‌کنند و حتی برخی را تهدید می‌کنند که اگر رای ندهید چنین و چنان می‌شود.
وی افزود: انرژی را الان بیشتر پولدارها مصرف می‌کنند و هزینه این را آدم‌هایی می‌دهند که بنزین یا برق اضافی مصرف نمی‌کنند. اگر قرار است عادلانه باشد باید این یارانه به همه داده شود. البته باید به کسی که مصرف نمی‌کند نیز بدهند.
راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری می‌کنم
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: نه تنها راه شهید رئیسی در مسکن را پیگیری می‌کنم بلکه آمایش سرزمینی را هم که در سیاست‌های مقام معظم رهبری هست به شدت پیگیری می‌کنم. اگر آمایش سرزمینی را دنبال نکنیم آینده تهران با فاجعه رو‌به‌رو خواهد شد.
اعلام حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 
از دکتر جلیلی
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از دکتر سعید جلیلی حمایت کرد و مردم را به حضور گسترده و باشکوه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فراخواند.
به گزارش رسا، در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 ملت شریف ایران؛
ضمن تشکر از شرکت شما در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و با تقدیر از کلیه دست‌اندرکاران اجرائی، نظارتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و نیز کلیه کسانی که به نحوی در خلق این حضور باشکوه مؤثر بودند، با احترام به هردو نامزد ریاست جمهوری مرحله دوم و با توجه به معیارهای انتخاب اصلح در کلام امام خمینی – قدس سره – و مقام معظم رهبری – مدظله العالی – و با عنایت به ضرورت‌های کشور و انقلاب، بر اساس مصوبه جلسه رسمی شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بدین‌وسیله نظر اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر حمایت از جناب آقای دکتر سعید جلیلی را اعلام می‌نماییم. از همگان انتظار می‌رود با شرکت پرشور خود در روز جمعه 1403/4/15 به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایند.
اعلام حمایت آیت‌الله جاودان از جلیلی
آیت‌الله جاودان نیز در پیامی خاطرنشان کرد: اینک آقای دکتر جلیلی فرد شاخص و مورد نظر ماست. بکوشید با آراء خودتان ایشان را به صندلی خدمت بنشانید. شایسته است افرادی که در دور اول به آقای دکتر قالیباف رأی داده‌اند، تماما در دور دوم به آقای دکتر جلیلی رأی دهند تا ان‌شاءالله آنچه خیر و صلاح است برای کشور رقم بخورد. 
حمایت جامعه روحانیت مبارز از سعید جلیلی
جامعه روحانیت مبارز هم در بیانیه‌ای حمایت این تشکل از سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد.
در این بیانیه خاطرنشان شده است: جامعه روحانیت مبارز ضمن احترام به شخص جناب آقای دکتر پزشکیان از آحاد مردم انقلابی ایران اسلامی دعوت می‌کند به منظور اعتلای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و در پاسخ به ندای ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) پرشورتر از گذشته در مرحله دوم این انتخابات شرکت کرده و به حق و تکلیف الهی و سیاسی خود عمل و به جناب آقای دکتر سعید جلیلی رای دهند. امید است ایشان راهی را که شهید مظلوم آیت‌الله رئیسی آغاز کرده با مشارکت مردم با استعانت از عنایات الهی و تحت توجهات حضرت بقیه‌الله الاعظم عج الله تعالی فرجه الشریف تداوم بخشد.
تشکل اساتید حوزه علمیه قم: 
نیروهای انقلاب برای صیانت از دستاوردهای شهید رئیسی تمام تلاش خود را به‌کار گیرند
همچنین، تشکل اساتید حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای در حمایت قاطع و همه‌جانبه از کاندیدای اصلح جناب آقای دکتر سعید جلیلی از همه نامزدهای جبهه انقلاب و نیروهای همسو با ایشان درخواست کرد هرگونه مباحثه انتخاباتی را کنار گذاشته و برای صیانت از دستاوردهای شهید جمهور آیت‌الله رئیسی(ره)تمام تلاش خود را به‌کار گیرند.
جلیلی نامزد اصلح و در تراز انقلاب است
انجمن اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشى امام خمینی(ره) نیز در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.
در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا...» نساء: 58 
ملت شریف ایران! 
مشارکت حداکثری مردم در این مقطع حساس برای انتخاب رئیس‌جمهور اصلح ضرورت اجتناب ناپذیری است که مقام معظم رهبری دامت برکاته بر تحقق آن تأکید دارند. به‌دنبال مشارکت حداکثری، معظم‌له تأکید بر انتخاب کسی دارند که دارای شاخصه اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی، کارآزموده با مدیریتی قوی، خستگی‌ناپذیر و جهادی، صمیمی و خدمتگزار به مردم، عدالتخواه، ساده زیست و امانت دار، شجاع و استکبارستیز، برخوردار از تدبیر، بصیرت و برنامه و بالاخره باورمند به توانمندی مردم شریف ایران و ظرفیت‌های فراوان داخلی و در کنار تعامل عزتمندانه با قدرت‌های خارجی باشد. آشکار شدن ناکارآمدی گفتمان نگاه به غرب در دهه ۹۰ که منجر به عقب افتادگی این کشور گردید و در مقابل طعم شیرین خدمت بی‌منت و صادقانه با تکیه بر توان داخلی به جای امید واهی به دشمنان این مرز و بوم در دولت شهید رئیسی عزیز, دوگانه‌ای است که در این مرحله از انتخابات عیان‌تر از گذشته شده است و جای هیچ تعلل و شبهه‌ای را برای حمایت همه دلبستگان به این کشور و گفتمان انقلاب اسلامی از جناب آقای دکتر سعید جلیلی به عنوان نامزد اصلح در جهت پیشرفت همه‌جانبه کشور و حاکمیت عدالت باقی نمی‌گذارد.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: انجمن اساتید مؤسسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ضمن احترام به نامزد رقیب، به دلیل نگرانی‌هایی که ملت غیور ایران در دهه اخیر در موضوعات گوناگون به‌ویژه مشکلات اقتصادی داشته است، جناب آقای دکتر سعید جلیلی را نامزد اصلح و در تراز انقلاب تشخیص داده و از تمام نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان می‌خواهد با رأی منسجم خود و ترغیب مردم برای رأی به ایشان، در تقویت جبهه انقلاب سهیم باشند. وعده ما جمعه 15 تیرماه
اعلام حمایت سخنرانان معروف از سعید جلیلی
به گزارش رسا، وعاظ و سخنران معروف کشور هم با صدور بیانیه‌ای تصریح کردند: اینجانبان به عنوان کمترینِ ملت با قدردانی از کاندیدا‌ها و هوادارانشان، با پیروی از مردم برای مرحله دوم انتخابات، حمایت خود را از جناب دکتر سعید جلیلی اعلام می‌داریم.
1. سید محمد مهدی میر باقری 2. مسعود عالی 3. مهدی طائب 4. محمد مهدی ماندگاری 5. ناصر رفیعی 6. محمدرضا عابدينی 7. علیرضا پناهیان 8. محمد حسن نبوی 9. سید ابراهیم حسینی اراكی 10. رضا محمدی 11. سید علیرضا تراشیون 12. سید حسین مؤمنی 13. احسان بی‌آزار تهرانی 14. علی سرلک 15. سید مهدی شیرازی 16. مصطفی كرمی 17. سید علیرضا تکیه ای 18. محمد میرزا محمدی 19. محمد حاج ابوالقاسم دولابی 20. محمد حسین فلاح زاده 21.. محمد جواد نظافت يزدی 22. احمد لقمانی 23. محمدرضا برادران 24. حسین جوشقانیان 25. جعفر واضحی 26. سعید صلح میرزايی ۲۷. اسماعیل کاظمی ۲۸. سید رضا محبوبی ۲۹. محمد سعیدی آریا ۳۰. علی صالحی منش ۳۱. سید احمد میردامادی ۳۲. مصطفی امینی خواه
اعلام حمایت ۲۰۰۰ استاد دانشگاه از سعید جلیلی
همچنین، بیش از ۲۰۰۰ استاد دانشگاه با صدور بیانیه‌ای از سعید جلیلی حمایت کردند.
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، در این بیانیه خاطرنشان شده است: ما اساتید دانشگاه، حضرت عالی را به فردی دارای قدرت تصمیم‌گیری و توان حل مسئله، فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب، دارای روحیه جهادی و وفادار به استقلال کشور دانسته و ضمن تشکر از حضور شما در این عرصه، حمایت قاطع خود را از شما و برنامه‌های شما اعلام می‌داریم و بعد از انتخابات نیز به عنوان بخشی از جامعه نخبگانی، از هیچ‌گونه تلاشی در جهت کمک به دولت فروگذار نخواهیم کرد از آحاد ملت شریف و نجیب ایران دعوت می‌کنیم که ضمن حضوری فعال و بانشاط در پای صندوق‌های رای و با صحیح‌ترین انتخاب خود، سرنوشتی درخشان را برای آینده کشور عزیزتر از جانمان و دستیابی به ایرانی مقتدر و آباد رقم بزنند.
حمایت بیش از ۱۶۰ نفر از نخبگان کشور 
مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و کشوری از جلیلی
بیش از ۱۶۰ نفر از نخبگان کشور، مدال‌آوران المپیادهای علمی جهانی و کشوری و رتبه‌های برتر کنکور سراسری هم در حمایت از دکتر سعید جلیلی بیانیه‌ای صادر کردند.
در این بیانیه خطاب به دکتر سعید جلیلی آمده است:
ـ برنامه‌های مدون شما در حوزه‌های مختلف حکمرانی، طیف گسترده و سلایق متعدد دایره مشاوران متخصص و نخبه شما، اشراف شما بر مباحث اساسی حکمرانی و جدا نپنداشتن و سانسورنکردن طیف‌های مختلف مردم ایران تنها گوشه‌ای از دلایلی هستند که ما، جمعی از نخبگان و مدال‌آوران المپیادی ایران، را بر آن می‌دارد تا در انتخابات پانزدهم تیر ماه ۱۴۰۳ از جنابعالی حمایت کنیم.
ـ ما از هجرتِ دوستان و نخبگانی که در سال‌های سوء‌تدبیر و ناامیدی فکرِ رفتن به ذهنشان خطور کرد و از کشور رفته‌اند غمگینیم اما ناامید، نه. ما از توانِ هدررفته‌ و ظرفیت نادیده‌گرفته‌شده‌ نخبگان و جوانان ایرانی در اداره کشور گله‌مندیم اما ساکن و رخوت‌زده، نه. ما نسبت به حقایق زندگی روزمره مردم عزیزتر از جان از جمله فقر، تنگ‌دستی و یاس‌ رسانه‌ای و اجتماعی واقع‌نگریم اما منفی‌باف و سیاه‌نما، نه. ما در همین کشور رشد کرده‌ایم، علم آموخته‌ایم و نخبه نام‌گرفته‌ایم.
ـ دیگران گمان می‌‌کنند ما در‌قفس‌ماندگان و فلاکت‌زدگانیم؛ اما ما ایران را دِژی مستحکم می‌دانیم، نه قفس! دژی که جز با تلاش نخبگان و متخصصان و باورمندانِ به توان داخلی محفوظ نخواهد ماند. ما طالبانِ فسادستیزی، جوان‌گرایی و حکمرانی نخبگانی هستیم و مطالبه‌ خود را هرگز فراموش نخواهیم کرد. 
ـ امید که در سال‌های خدمت شما، شاهد بازگشت نخبگان به سرزمین مادری باشیم. امید که توان و ظرفیت نخبگان این سرزمین به کار گرفته شود. امید که واقعیت‌های روزمره‌ زندگی مردم این سرزمین رنگ روشنایی بگیرد.
ـ امید که شما بر عهدی که با نخبگان این سرزمین می‌بندید بمانید و همچون همین روزها که حمایت و افتخار خود به آن‌ها را بارها فریاد زده‌اید همه توان نخبگان را در رشد و اعتلای ایران اسلامی به‌کار گیرید.
ـ باشد که دوران خودتحقیری و مردم‌فریبی تَکرار نشود و ایرانِ سربلندِ ما به همه‌ مردم خود ببالد و همه‌ مردمِ سرافراز ما به ایرانِ خود.
حمایت حاج حسین سازور و حاج محمود کریمی از جلیلی
همچنین، حاج محمود کریمی با انتشار پیامی کوتاه، حمایت خود را از سعید جلیلی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در این پیام آمده است:
بِسْمِ الله الرَّحْمَن الرَّحیمِ
مردم عزیز کشورم سلام
باستحضار می‌رسانم؛ به کسی رأی می‌دهم که برنامه دارد و مدام نمی‌گوید «نمی‌شود» و «نمی‌توانم».
در این شرایط حساس، رأی بنده مسلماً آقای دکتر سعید جلیلی است.
به امید آینده‌ای روشن برای ایران عزیز و ایفای نقش پرشکوه توسّط هر ایرانی.
فدای شما؛ محمود کریمی.
حاج حسین سازور مداح اهل بیت نیز با صدور بیانیه‌ای از سعید جلیلی حمایت و خاطرنشان کرد: امروز رأی به آقای جلیلی، رأی به انقلاب و راه شهیدان است.
حمایت خواهر شهید آیت‌الله بهشتی از سعید جلیلی
زینت سادات حسینی بهشتی، خواهر شهید مظلوم آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی طی بیانیه‌ای از سعید جلیلی یکی از دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.
هزار و ۱۰۰ نفر از هنرمندان و اهالی فرهنگ 
از جلیلی حمایت کردند 
هزار و ۱۰۰ تن از اهالی فرهنگ و هنر هم با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.
در این بیانیه آمده است: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در حالی پس از شهادت خادم جمهور، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رضوان‌الله علیه، برگزار می‌شود که ملت سرافراز ایران و خصوصاً مستضعفان جامعه پس از تحمل سال‌ها سختی، طعم شیرین عدالت و خدمت صادقانه را در دولت مردمی چشید. پُر واضح است که استقبال میلیونی در تشییع شهدای خدمت، پیام جامعۀ انقلابی ایران را برای ادامۀ راه خدمت و صداقت به رخ همگان کشید.
در ادامه بیانیه یادشده خاطرنشان شده است: اینک، ملت شریف ایران در آستانۀ انتخابی تاریخی قرار گرفته است تا از بین دو نامزد محترم ریاست جمهوری، یکی را بر مسند جایگاه خدمت بنشاند. اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در بخش دیگری از بیانیه خود ضمن دعوت از ملت سرافراز ایران اسلامی به مشارکت همگانی در تعیین سرنوشت خود، اعلام کردند با عنایت به برنامه‌ها و سوابق و کارنامۀ هر دو نامزد محترم، جناب آقای دکتر سعید جلیلی را از جهت صداقت در گفتار، تعهد به اسلام، تقوا در کلام و رفتار، قدرت در استیفای حق ملت، تلاش در خدمت به مردم، جامعیت در برنامۀ ادارۀ کشور، عزم جدی در مبارزه با فساد، سلامت در همۀ جنبه‌های زندگی، احترام به همۀ اقوام، تعهد به استقلال کشور و در نهایت شایستگی در خادمی جمهور، اصلح یافتیم و در مرحلۀ دوم انتخابات با اطمینان قلبی به ایشان رأی داده و حمایت کامل خود را از ایشان اعلام می‌کنیم.
دعوت محسن رضایی از بختیاری‌ها و لرستانی‌ها 
برای رأی به جلیلی
محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از جامعه بختیاری‌ها، لرستانی‌ها و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت کرد در دور دوم انتخابات شرکت کرده به سعید جلیلی رای دهند.