kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

پایش ۲۴ ساعته تونل‌های شهری با دوربین‌های نظارتی مرکز کنترل ترافیک تهران

 
 
سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: به طور متوسط در تونل‌های پرترافیک شهر بین ۵۰ تا ‌۵۵ مورد توقف روزانه داریم البته در تونل‌هایی مانند رسالت و غزه و امیرکبیر این عدد خیلی کمتر است.
به گزارش پایگاه خبری شهر، حمید برادران دیروز در جریان تور بازدید اصحاب رسانه از مرکز کنترل ترافیک تونل نیایش، با اعلام اینکه به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان هستیم، اظهار داشت: در دوره جدید تصمیم بر این شد که با رویکرد نوین بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان در هنگام حادثه در تونل‌های شهری ارائه دهیم. به همین دلیل پنج تونل شهری را به تجهیزات امدادرسانی مستقل مجهز کردیم که هرکدام از این تونل‌ها در دو جهت حرکتی شبانه‌روزی هفت روز هفته فعال هستند و بدون هیچ هزینه‌ای خودروهای گرفتار در تونل را به خارج و محل ایمن هدایت خواهند کرد.
برادران افزود: با استفاده از دوربین‌هایی که در تونل‌ها داریم، همکاران ما در مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته مشغول پایش دوربین‌های نظارتی هستند و اطلاع‌رسانی را به گروه‌های امداد در صورت توقف‌ها خواهند داشت البته مردم هم می‌توانند با سرشماره ۸۷۵۰۰ تماس بگیرند، تونلی که در آن متوقف شدند یا حادثه‌ای که پیش آمده را گزارش کنند. کما اینکه مستقیما می‌توانند با اپراتور ارتباط داشته باشند و نیازهای اورژانسی خود را مطرح کنند.
وی ادامه داد: باتوجه به ترددها در تونل توحید و نیایش بیشترین خرابی‌ها در این دو تونل وجود دارد. به طور متوسط در تونل‌های پر ترافیک بین ۵۰ تا ‌۵۵ مورد توقف روزانه داریم که در تونل‌هایی مانند رسالت و غزه و امیرکبیر این عدد خیلی کمتر است. در نیمه دوم سال شرایط ترافیکی متغیر است و الان در فصلی هستیم که کمترین تردد را در سطح معابر داریم. به طور متوسط ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تردد در هر لاین در روز داریم که هر لاین توان تردد ۱۴۰۰ خودرو را در روز دارد.